Gjest Pterodactylkake Skrevet 19. mai 2004 #1 Skrevet 19. mai 2004 etellerannet stemmer ikke her. Jeg er redd for at ting skal gå tilbake til der de var i fjor sommer, da jeg hadde spiseforstyrrelser. I det siste har jeg spist lite, ikke fordi jeg føler meg feit eller får dårlig samvittighet, men ingen mat frister mer... prøvde skiver i dag til frokost, spiste en halv... og en kvart pizza til mat i sta, og spiste ikke et halvt stykke engang, ikke engang godteri frister, eller pannekaker eller pasta. jeg blir rett og slett kvalm av å spise mat, og har hatt en kvelende følelse i halsen den siste måneden, tror det er forkjølelse. Kommer dette til å gå over av seg selv, bare en dårlig periode, eller bør jeg snakke med lege? Jeg er dritsulten men får ikke til å spise for alt smaker dritt for tida og vil bare opp igjen (spyr ikke).
Gjest 1111 Skrevet 19. mai 2004 #2 Skrevet 19. mai 2004 Hvis du føler det er mer fysisk enn psykisk, så syns jeg du skal ta kontakt med legen og få deg undersøkt. kjenner til den kvelende følelsen i halsen, og den kommer som regel når jeg er syk. mat frister ikke i det hele tatt. Derimot burde du kanskje kontakte en psykolog hvis du er redd for at du faller tilbake til spiseforstyrrelsene. hvis du først har kommet deg ut av det, så håper jeg du klarer å holde deg ute også. Lykke til
Gjest Pterodactylkake Skrevet 19. mai 2004 #3 Skrevet 19. mai 2004 Takk for råd. Har snakket med andre jeg kjenner, og de sier at jeg er ikke den eneste som har det sånn... kanskje det er noe som går, jeg aner ikke...
Gjest Lizbet Skrevet 19. mai 2004 #4 Skrevet 19. mai 2004 Velkommen til min verden! Eller, det høres ut som min verden. Jeg har ikke spiseforstyrrelser av noe slag, men depressive perioder hvor jeg ikke klarerer å få i meg mat.... Hver gang jeg er fornøyd med at vekta har gått opp kommer en slik periode og den raser rett ned igjen. Frustrerende og skremmende!
Gjest gjest1 Skrevet 19. mai 2004 #5 Skrevet 19. mai 2004 Slik har eg det også, er korkje depressiv eller spiseforstyrra, - berre veldig matlei. Det bli verre om våren, matlysta blir ofte satt ned då. Eg bør gjere nok med det, trur eg - er aldri svolten, men kjenne eg bli slapp når eg har glømt å ete. Prøver å ta litt vitaminer og slikt då.. Dersom det fortsetter slik, bør du kanskje kontakt lege.
Gjest Madam Felle Skrevet 19. mai 2004 #6 Skrevet 19. mai 2004 Jeg tror jeg ville tatt kontakt med en lege, for har du hatt spiseforstyrrelse så er det nok lettere for deg å falle tilbake igjen til den gamle tralten. Derfor er det bedre å være føre var.
Gjest Anonymous Skrevet 19. mai 2004 #7 Skrevet 19. mai 2004 det du beskriver minner om sånn jeg hadde det for en stund siden. jeg var alene hjemme og da "glemmer" jeg å spise iblandt. dette (tror jeg) gjorde at jeg mistet matlysten helt omtrent i noen uker etterpå. hadde ikke lyst på noe som helst , samme hvor godt det var. Jeg har ikke noen som helst problemer med vekten min, vet at jeg bør gå opp litt faktisk, så var ikke det. Jeg gadd egentlig ikke ta alle bekymringene på forskudd, selv om jeg ble litt urolig, men tvang istedet maten i meg (ca det jeg visste jeg spiste før), selv om det tok utrolig lang tid. Hadde jo ikke matlyst, og alt virket utrolig tørt, så tok kanskje over 20-30 min å spise tre skiver brød, men ned skulle det. bare svelget med masse vann ved siden av jeg kanskje det er sånn du har det også? uansett håper jeg du kommer over det. tenk å ikke ha lyst på pannekaker da
Gjest Pterodactylkake Skrevet 19. mai 2004 #8 Skrevet 19. mai 2004 og takk for flere råd og erfaringer. Jeg hr i dag spist en pakke med nudler, 2 mister freeze og masse melon, så jeg har da tvunget i meg NOE om det ikke da var så sunt... Tror nok det er noe med våren ja. men blir bare litt skremt da pannekaker er noe jeg kunne "dødd for"...
Gjest gjest1 Skrevet 19. mai 2004 #9 Skrevet 19. mai 2004 Tror nok det er noe med våren ja. men blir bare litt skremt da pannekaker er noe jeg kunne "dødd for"... Veit... Eg også. Men du veit våren, matlyst ned, sexlyst opp!
Soul Skrevet 20. mai 2004 #10 Skrevet 20. mai 2004 Hvis jeg var deg ville jeg ha kanskje ha kontaktet lege eller psykolog hvis det ikke har blitt noe bedre de neste dagene. Men du kjenner jo deg selv best Forhåpentligvis er det bare en "periode" du er inne i, men som de andre sier, veien til tilbakefall er ofte kort Nettopp fordi det er denne mestringsmekanismen man "kan" og tyr til hvis det er et eller annet. Det er ikke noe som plager deg da? Eller gjør at du er trist eller stressa e.l.? Jeg får det sånn som du beskriver med null matlyst og "tett" hals hvis jeg er deppa, stressa e.l. Eller forelsket... Håper at det går fort over, at matlysten snart er tilbake og at du greier og spise litt likevel!
Gjest Pterodactylkake Skrevet 20. mai 2004 #11 Skrevet 20. mai 2004 Veit... Eg også. Men du veit våren, matlyst ned, sexlyst opp! Det er jo ganske positivt i mine øyne da... slesk! men i dag er jeg sulte, på pommes frites, jeg blir alltid et matvrak pga pms, men bare gruer meg til etter mensen igjen..
Gjest Pterodactylkake Skrevet 20. mai 2004 #12 Skrevet 20. mai 2004 Hvis jeg var deg ville jeg ha kanskje ha kontaktet lege eller psykolog hvis det ikke har blitt noe bedre de neste dagene. Men du kjenner jo deg selv best Forhåpentligvis er det bare en "periode" du er inne i, men som de andre sier, veien til tilbakefall er ofte kort Nettopp fordi det er denne mestringsmekanismen man "kan" og tyr til hvis det er et eller annet. Det er ikke noe som plager deg da? Eller gjør at du er trist eller stressa e.l.? Jeg får det sånn som du beskriver med null matlyst og "tett" hals hvis jeg er deppa, stressa e.l. Eller forelsket... Håper at det går fort over, at matlysten snart er tilbake og at du greier og spise litt likevel! Jeg er ikke plaget av noe nei, så kan ikke være det... er jo forelsket, blir alltid det på våren, selv om vi har vært sammen et år nesten hehe, men lege og spiseforstyrrelser er dårlig sammensetning av erfaring hos meg... de s jeg måtte bare slutte å spise, omvendt psykologi for kroppen, og han andre sa "du er jo ikke så veldig tynn du da (jeg hadde en bmi på 17) så jeg ble forbanna og spiste meg sunn igjen, for å bevise at jeg greide meg bedre selv.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå