Gå til innhold

Blir det for mye streiking?

Blir det for mye streiking?  

1. 1. Blir det for mye streiking?

• Ja, synes i grunnen det.
      25
    • Nei, syns ikke det.
      7

Anbefalte innlegg

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg begynner å bli lei transport-streiken nå ja, men jeg er fortsatt FOR streikerett!

Klarer meg stort sett med det jeg får tak i i min faste butikk, men vi har også Coop i nærheten, så jeg tror nok at jeg skal få tak i det meste uten for mye pes.

Det som har irritert meg ved denne streiken, er at folk HAMSTRER!!! :-x Det er så utrolig dumt!!! Skjønner at man må ha bleier til ungene, og dopapir kanskje, men å kjøpe 300 bleier til poden syns jeg er å overdrive...Ikke rart butikkene går tomme, sier jeg...

Det eneste jeg syns er veldig negativt med den pågående streiken, er at det er utrolig mange som har blitt permitert fra jobbene sine - folk som er helt utenforstående og uskyldige midt oppe i det hele. Det blir feil, føler jeg. Men jeg ser jo at det er umulig å unngå...

K

Gjest Phair
Skrevet

Jeg gjorde den store feilen og IKKE hamstre, så nå sitter jeg her da blakk som en kirkerotte å må kanskje kjøpe bleier og morsmelkerstatning på apoteket som er svinedyrt. For ikke å snakke om babygrøt :(

Men for all del, jeg er også for streikerett.

Gjest Gjesta
Skrevet

Men Patricia - hvis ingen hadde hamstret, så kan det faktisk hende at det fortsatt hadde vært varer igjen i butikkene! :wink:

Jeg skjønner frusterasjonen - men det er jo faktisk butikker som fremdeles mottar varer som vanlig!

K

Gjest Phair
Skrevet
Men Patricia - hvis ingen hadde hamstret, så kan det faktisk hende at det fortsatt hadde vært varer igjen i butikkene! :wink:

Jeg skjønner frusterasjonen - men det er jo faktisk butikker som fremdeles mottar varer som vanlig!

Akkurat, og vi som ikke gjør det får svi :evil:

Og jeg vet at noen butikker fortsatt har de tingene jeg trenger, så nå skal jeg smøre nistepakke til barna og meg og gå på mat eksusjon, blir vel en dagstur tipper jeg :roll:

Gjest -kebolle
Skrevet

Enig med Bjørnsdatter - det er for mye streiking for sutreting og

hvorfor i alle dager skal arbeidsgiver betale mer til noen som velger å organisere seg enn til de som ikke har det??? :-(

Det er faktisk mange gode grunner til å velge å stå utenfor en fagorganisasjon, det handler ikke kun om å ikke ville betale kontigent! (F.eks. er LOs kobling til Arbeiderpartiet problematisk for mange. Andre er uenige i fagorganisasjonens valg, deres måte å bruke penger på, etc etc). Ærlig talt, det er da organisasjonsfrihet i dette landet! Nå får LO og fagorganisasjoner generelt slutte å spytte på uorganiserte, og heller jobbe for å virke attraktive for arbeidstakerne (uten å sutre som noen drittunger fordi arbeidsgiver ikke vil betale medlemskontigenten deres).

Streik kan være helt ok, og transportarbeiderstreiken har ikke virket noe særlig inn på min hverdag. Men streikegrunnlaget finner jeg forkastelig i denne streiken.

Og - som Bjørnsdatter sa: Det streikes mye for sutreting. Folk har det egentlig ganske bra, men de MÅ bare kreve enda litt mer, for streiken går jo vanligvis ikke noe særlig utover dem selv, likevel. :o

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...