Gå til innhold

Blir det for mye streiking?

Blir det for mye streiking?  

1. 1. Blir det for mye streiking?

• Ja, synes i grunnen det.
      25
    • Nei, syns ikke det.
      7

Anbefalte innlegg

Gjest Frigg
Skrevet

Noen på tv sa for noen uker siden at før så var det et sikkert vårtegn at det begynte å spire og gro. :blomst_opp:

Nå er et sikkert vårtegn at det streikes. :ler:

Streik, streik, streik!

For noen uker siden kunne media fortelle oss at vi kom til å bli fri for matvarer pga transportarbeiderstreiken, men her hvor jeg bor, kan jeg ikke si at den har påvirket handlingen så veldig mye. Enda i allefall.

Det er ikke det at man ikke har forståelse for at arbeidsgrupper vil forsøke å presse frem kravene sine, men synes ikke vi at det begynner å bli litt vel mye nå? Det streikes jo hvert år nå (så har jeg hørt i allefall).

Blir det rett og slett for mye streiking?

:klø:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, nå begynner jeg å bli lei. Kan ikke de transportarbeiderne ta seg sammen og gjøre jobben sin? Jeg vil ha mat!

Skrevet

Støtter streiken...i allefall så lenge jeg har dopapir og øl.

Skrevet

Støtter streiken og roter i frysern, karnsje jeg kommer til bunns i den hvis streiken varer en mnd til................... :sjarmor:

Skrevet

Streiken plager meg i grunn ikke, så lenge det er melk, brød, kjøtt, frukt og grønnsaker i butikken klarer jeg meg helt fint.

Skjønner at det kan bli plagsomt for småbarnsforeldre, som ikke får tak i bleier og barnemat, men for meg personlig kan den vare over sommern.

Gjest Poirot
Skrevet

Klarer meg helt fint uten aviser, frysemat og øl. Men nå bor jo jeg et sted med mange butikker.

Skrevet

Det er tomt i butikkene hvor jeg bor, men jeg støtter streiken og skal nok holde ut ja :)

Gjest Emina
Skrevet
Ja, nå begynner jeg å bli lei. Kan ikke de transportarbeiderne ta seg sammen og gjøre jobben sin? Jeg vil ha mat!

:Nikke:

Gjest Myumi
Skrevet

Jeg har en Coop bare 10 minutter unna med bil så jeg klarer meg fint, men jeg sympatiserer med feks. småbarnsforeldre som må bruke 2-3 timer etter jobb på å få tak i helt nødvendige artikler.

Skrevet
men jeg sympatiserer med feks. småbarnsforeldre som må bruke 2-3 timer etter jobb på å få tak i helt nødvendige artikler.

Og eldre som ikke er i stand til å dra lenger enn sin nærbutikk. Vi har bil og kan enkelt kjøre dit det er mat, men jeg synes jo likevel det er litt irriterende å skulle kjøre 15-20 minutter til den eneste butikken som har absolutt alt vi ønsker. Vi har flere Coop-butikker i nærheten, men de er alle like tomme som de streikerammede butikkene.

Skrevet

Denne streiken er en skam for landet vårt! De streikende burde skjemmes, og jeg støtter ABSOLUTT ingen av streikene!!!!!!! :evil:

Skrevet

Så lenge ingen av streikene går ut over meg spiller det ingen rolle.

Men dersom min yrkesgruppe skal streike, da regner jeg med at alle forstår det. :P

Gjest Frigg
Skrevet

Sånn, da var trykkeriarbeiderstreiken over!

Om nå bare de andre også kan bli ferdige så de for ladet opp til neste år. Da de skal streike igjen...

Gjest 3llie
Skrevet

Er møkk lei alt som heter streik!! Syntes ikke det er noe gøy å gå rundt halve byen for å få tak i det jeg trenger til matlagingen og bleier i riktig størrelse. Det ser også ut til at min samboer blir permitert neste mandag om bryggeri streiken fremdeles holder på.. og det har vi rett og slett ikke råd til nå :( Sikkert mange fler som har det som oss.

Støtter ikke noen streik!

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Støtter ingen streik som handler om noe så latterlig som å holde lønna til uorganiserte nede, eller som bryggeristreiken nå: Fagforeninga forlanger å ha mer å si i forhold til ansettelser av folk. :roll: Er det fagforeninga eller bedriften som er arbeidsgiver her?

Gjest GreenSky
Skrevet

Jeg støtter streik, ja. Overlever fint på lite utvalg i butikkene og uten øl. Litt kjipt, santja, men jeg støtter en god sak.

Gjest GreenSky
Skrevet

Jeg synes folk sutrer for mye når det gjelder streiking.

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Jeg synes folk streiker for mye for sutreting ;)

Greit at det blir tomt for øl og mat og dopapir i butikkene, men når det går ut over økonomien vår (Bjørnemannen er permittert), så er det IKKE greit for meg lenger.

Gjest Phair
Skrevet

Nå greier det seg synes jeg. Jeg har to barn, ikke bil og må i dag ut på rundt tur for å lete etter babymat og bleier. :evil:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...