AnonymBruker Skrevet 13. januar 2014 #1 Skrevet 13. januar 2014 Dere som har babyer som har fått tenner sent (vanskelig å definere sent, så dere som selv føler de fikk tenner sent må gjerne svare) hva er deres erfaringer? Tenker da på smerter, tid før de bryter gjennom, hvor mange tenner på en gang osv... Hvor gamle var babyen/e? Anonymous poster hash: 4c8a2...876
Gjest Brienne of Tarth Skrevet 13. januar 2014 #2 Skrevet 13. januar 2014 Vår fikk ikke tenner før hun var ca 8 mnd, da kom det seks tenner på kort tid. Jeg merket ikke noen "symptomer" på tannfrembruddet. Nå er hun snart ett år, og en ny tann har kommet frem, flere er nok like rundt hjørnet.
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2014 #3 Skrevet 13. januar 2014 Vår fikk ikke tenner før hun var ca 8 mnd, da kom det seks tenner på kort tid. Jeg merket ikke noen "symptomer" på tannfrembruddet. Nå er hun snart ett år, og en ny tann har kommet frem, flere er nok like rundt hjørnet. 8 mnd er ikke sent. Mange barn får ikke får de er året. Anonymous poster hash: dceec...eae 3
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2014 #4 Skrevet 13. januar 2014 Vår var 8 mnd og fikk endel feber og forkjølelser i samme periode. Kan være tilfeldig, men han var i hvert fall plaget med kløe og vondt mens det stod på. Anonymous poster hash: b541e...3a8
Orchideae Skrevet 13. januar 2014 #5 Skrevet 13. januar 2014 Vår var mellom 8 og 9 måneder når første tann kom. Var MYE plaget med de 6 første (4 oppe, to nede) Og det gikk tregt fra de første to nede og to oppe til resten kom. Hun fikk plutselig en jeksel som vi ikke merket kom. Og etter det har de kommet i full fart. Nå vet jeg ikke hvor mange hun har (umulig å telle) men det er en del. Nå er hun ikke plaget lenger heller. Før måtte vi alltid ha dentinox og ofte paracet klart når tennene kom. Hun hyyyyylskrek stakkar.
Lilla-dings Skrevet 13. januar 2014 #6 Skrevet 13. januar 2014 Vår datter slet lenge med tennene sine i form av plutselig hyling i søvne. Plutselig fikk hun diare og bæsja i ei uke, vips så var tanna der på 8-månedersdagen hennes. To uker senere poppet neste tann fram, og i løpet av fire måneder hadde hun fått 6 tenner. Hun har nå fått to tenner nede og fire tenner oppe
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2014 #7 Skrevet 13. januar 2014 Sønnen min var 11 måneder når han fikk den første tanna og det var en av fortennene oppe. De andre tennene kon i normalt tempo etter dette. Han begynte også tannfelling veldig sent, han var ni år når han mistet den første tanna. Ellers har han vært helt normal i utviklingen. Anonymous poster hash: ec0ac...758
Underverker Skrevet 14. januar 2014 #8 Skrevet 14. januar 2014 Min fikk tenner nå i romjulen, 7 mnd gammel. Gikk knirkefritt, plutselig var de der Siklet litt mer enn før bare. Nå er han veldig opptatt av å kjenne på dem med tungen så du ser han holder på med noe inni der.
lykkeliggift Skrevet 15. januar 2014 #9 Skrevet 15. januar 2014 Største fikk tenner da hun var 5 måneder, og minste da han var 11 måneder. Ingen av de har vært plaget når de har fått tennene.
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2014 #10 Skrevet 16. januar 2014 Vår fikk ikke tenner før hun var ca 8 mnd, da kom det seks tenner på kort tid. Jeg merket ikke noen "symptomer" på tannfrembruddet. Nå er hun snart ett år, og en ny tann har kommet frem, flere er nok like rundt hjørnet. Her var det omtrent likt, bare at vi merket at tennene var på vei en måned før første brøt ut. Han sov omtrent ikke om natta og våknet og gråt sårt flere ganger. Da de først kom så kom det seks stykker på få uker. Stakkars små sier jeg, de skal igjennom litt av hvert. Anonymous poster hash: 8bc8d...dbb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå