Gå til innhold

Tok samboer i å lyve om et møte med en venninne...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og samboeren min har det egentlig veldig fint sammen og har alltid stolt på hverandre og ikke hatt noen grunn til å ikke stole på hverandre. Vi har vært flinke til å snakke med hverandre og fortelle ting hvis det er noe.

Her en dag så spurte han om jeg husket " Trine" fordi hun hadde spurt om de skulle finne på noe en dag. Jeg sa jeg at jeg husket å ha møtt hun en gang hjemme hos han når han bodde med bestekompisen sin ( men at jeg fikk intrykk at det var kameraten sin veninne) Men uansett så sa jeg at det var greit, jeg ville ikke være en sjalu kjæreste. Jeg tullet litt med han og spøkte med at han skulle på date og om han var klar osv. Vi begge tok det med et smil om munn og han påpekte flere ganger at han måtte vel møte henne siden hun hadde tatt intiativ osv. I flere dager sa han helt uprovosert at siden det var hun som spurte så kunne han ikke si nei osv, og jeg sa ikke noe spesielt.

En dag så viser han meg en medling på face fra en kamerat ( har ikke noe med dette å gjøre) og når jeg nesten har lest ferdig så merker jeg at han blir litt småstresset og vil ha tilbake mobilen. Jeg regaerer på dette og tuller med at han har noe å skjule siden han blir litt frebrilsk for å ta mobilen tilbake ( noe han aldri pleier å gjøre) tilsutt lar han meg se og der ser jeg meldingen fra " trine" og ser at det er HAN som har tatt intiativ til dette møtet og ikke hun som han har sagt til meg HELE veien. Jeg blir utrolig lei meg og spørr hva som skjer. Hvorfor han har løyet til meg? Har han noe å skjule siden han løy om det?

Vi snakket lenge og han ble helt fra seg, og gråt masse. Han beklaget og sa det var det dummeste han hadde gjort siden det ikke var noen grunn til å lyve om det. Han sa at han selv kanskje hadde reagert hvis det var jeg som skulle møte en gammel bekjent, så han tenkte det " hørtes bedre ut" hvis det var hun som hadde tatt kontakt. Jeg var lei meg og følte at han hadde løyet til meg og forsto ikke at han kunne tro at jeg skulle ha nektet han å møte henne.

Vi snakket mye om det og jeg har ingen misstanke om at han lyver om forklaringen sin, men jeg ble likevel såret for at han løy og gjorde om på historien.

Vi har snakket mye om dette de siste dagene etter han møtte henne en dag osv og det viser seg at de var en del sammen ( kun som venner) før jeg kom inn i livet hans, at dette ikke var noen random jente som dukket opp nå. Så han lurte på hva jeg syntes om at de fant på ting fremover osv, ( som å gå tur osv)

jeg vet ikke helt hva jeg føler om det.. jeg tror ikke at det er noe snusk, men alikevel så vil jeg at han skal forstå at jeg synes det er litt spesielt at de pluttselig skal ha kontakt nå, når de ikke har hatt det på flere år. Etter de hadde møttes i byen her en dag fikk han sms der hun " takket" for at de hadde møttes og håpet de kunne finne på noe igjen snart. Er det bare jeg som synes det er litt spesielt hvis de er venner fra tidligere som han sier?

Vet liksom ikke helt hva jeg skal tro eller føle om dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det er merkelig at de pluttselig skal begynne å være sammen nå, når du ikke har hørt om henne fra før av. Hvor lenge har dere vært sammen? Hvorfor skulle han løyet om det hvis det ikke var noen grunn til det?

Anonymous poster hash: 0178c...f6c
  • Liker 6
Skrevet (endret)

Jeg hadde blitt veldig skeptisk. Virker mer som han ble lei seg fordi du oppdaget ham. Og siden han ble så stresset og lei seg virker det jo helt klart som han har noe å skjule. Hvorfor ellers skulle han bli så stressa? Det som også får mine bjeller til å ringe er at han lyver om noe såpass banalt. Han kunne jo bare sagt det som det var? Virker som han prøvde å skape en god grunn til å møte henne for å skjule sine egentlige intensjoner.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
  • Liker 6
Gjest Awzm me
Skrevet

Synes det virket veldig rart at de plutselig skulle ha mye kontakt videre nå, helt plutselig. Og den meldingen hun sendte på slutten var også litt rar.
Hadde nok ikke likt det, men ikke noe jeg ville nektet han.

Du kan jo spørre om å få være med en gang de skal finne på noe?

• Liker 2
Skrevet

Du kan jo spørre om å få være med en gang de skal finne på noe?

Genialt. Gjør det! :) Er det så mye som et lite tegn til at han blir betenksom eller brydd, så vet du hva du skal gjøre!

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde ikke likt om mannen min plutselig fikk seg en venninne som han begynte å henge med. Jeg er sikkert gammeldags, men jeg hadde ikke likt det i det hele tatt, uansett om hun var en gammel venn og uansett hvem som tok initiativ. Jeg hadde bare ikke likt det.

• Liker 2
Skrevet

Mens jeg på en måte forstår forklaringa hans, og selv om det er helt unødvendig å lyve og jeg hadde blitt irritert om mannen min løy om noe sånt, skjønner jeg hvor han kommer fra.

Jeg hadde ikke laget noen sak ut av at han traff henne, og han måtte gjerne fortsatt å treffe henne for min del. Jeg stoler på mannen min. Men jeg hadde jo ønsket å få treffe henne, da, sånn som jeg gjerne også vil treffe kompisene hans.

• Liker 2
Gjest Chloe87
Skrevet

Dette syntes jeg er merkelig. Og når han skulle møte henne, hvorfor kunne ikke du være med? Hvorfor kunne hun ikke ha kommet hjem til dere f,eks? Jeg har noen kompiser og når jeg er med dem så er jeg faktisk aldri alene med dem, enten drar vi på fest med flere felles venner eller så kommer kompisene mine hit og er med meg og min samboer, helst det siste siden jeg sjelden drar på fest lenger. Når dem kommer hit så forstår jo også samboer at det ikke er noe mellom meg og en av dem, kun vennskap. I tillegg har de fleste kompisene mine forhold.

Det virker som typen din er så "keen" på å være alene med henne og hvorfor har du nesten ikke hørt noe om henne før nå?

Skrevet

Tror nok ikke jeg hadde likt dette, nei. Rart at de liksom plutselig skal ha så god kontakt nå. Hadde uten tvil spurt om å få bli med og sett an stemningen da.

Skrevet

Gå tur med? Plutselig ?

Nei....nei nei. Det høres ikke helt greit ut.

Anonymous poster hash: 846bf...33f
  • Liker 2
Skrevet

Jeg hadde ikke tenkt noe over dette, annet enn at han var redd for at du nettopp skulle bli sjalu og at dere skulle få problemer i forholdet. Jeg hadde sa ja til at de kunne være venner.

Anonymous poster hash: 3851f...5db
  • Liker 1
Gjest Lady.In.Heels
Skrevet

Det virker som han virkelig vil være med denne jenta. Han tar intiativ til å møte henne og vil nå ha din godkjennelse på at han kan fortsette å treffe henne.

Våkn opp jente! Gutten din er keen på henne.

• Liker 1
Skrevet

Det virker som han virkelig vil være med denne jenta. Han tar intiativ til å møte henne og vil nå ha din godkjennelse på at han kan fortsette å treffe henne.

Våkn opp jente! Gutten din er keen på henne.

De har da kjent hverandre i mange år, så det behøver det overhodet ikke bety. Har selv en venn jeg har kontakt med slik, som er i et forhold, men som jeg ikke har interesse av utenom som god venn.

Anonymous poster hash: 3851f...5db

• Liker 1
Skrevet (endret)

Takk for mange gode svar! Jeg klarer ikke helt å få meg selv til å tro at det er noe spesielt og har egentlig bestemt meg for å tro på forklaringen hans. Jeg vet han er litt sjalu av seg, selvom han ikke ønsker å være det. Han tok denne løgnen for at det skulle høres " bedre" ut og angrer veldig på at han gjorde som han gjorde i og med at det ikke egnetlig var noen grunn til å lyve.

Vi har snakket mye om det, og han har virkelig lagt seg flat pga lyvingen. Han har også fortalt litt mer om hvem hun er og jeg har sagt min mening om at jeg synes hele greia er litt merkelig. Han sier han forstår det, men at de har gjort ulike ting de siste årene og derfor ikke vært så mye sammen. Men at de nå har tatt opp kontakten litt.. De har ikke vært noe mer sammen siden sist og jeg prøver å tenke på henne som en vanlig venninne, men merker det er litt vanskelig..

Jeg har jo selv en del kamerater som jeg godt kunne ha truffet uten at jeg har noen sterke følelser for de. Så prøver å sette meg litt inn i situasjonen.

Endret av Offshoresamboer
  • Liker 2
Skrevet

Virker som han er interessert i henne som mer enn en venn for å si det sånn.

Anonymous poster hash: d1c75...626
Skrevet

Takk for mange gode svar! Jeg klarer ikke helt å få meg selv til å tro at det er noe spesielt og har egentlig bestemt meg for å tro på forklaringen hans. Jeg vet han er litt sjalu av seg, selvom han ikke ønsker å være det. Han tok denne løgnen for at det skulle høres " bedre" ut og angrer veldig på at han gjorde som han gjorde i og med at det ikke egnetlig var noen grunn til å lyve.

Vi har snakket mye om det, og han har virkelig lagt seg flat pga lyvingen. Han har også fortalt litt mer om hvem hun er og jeg har sagt min mening om at jeg synes hele greia er litt merkelig. Han sier han forstår det, men at de har gjort ulike ting de siste årene og derfor ikke vært så mye sammen. Men at de nå har tatt opp kontakten litt.. De har ikke vært noe mer sammen siden sist og jeg prøver å tenke på henne som en vanlig venninne, men merker det er litt vanskelig..

Jeg har jo selv en del kamerater som jeg godt kunne ha truffet uten at jeg har noen sterke følelser for de. Så prøver å sette meg litt inn i situasjonen.

Men nå må du huske på at menn og kvinner er forskjellige. Det er lettere for en kvinne å se på en kamerat som kun en venn, enn omvendt. Det jeg i vært fall har hørt av mine kamerater er ¨venninner er jenter man ikke har pult enda¨. De har også sagt rett ut at de kunne egentlig tenkt seg venninna si, dersom de også ville (hatt sex).

Jeg synes det var rart at kjæresten din begynte å gråte og legge seg langflat. Her er det tydeligvis noe dypere som sitter. Han liker henne!

Anonymous poster hash: 3dda3...717

• Liker 2
Skrevet

Jeg må nok dessverre si meg enig med de fleste andre her. Detter lukter!

Gå tur med? Hahah, den brukte min x også. Gjett en gang hvordan det endte.

Jeg gjorde også den feilen at jeg tenkte at en venninne er vel ikke så farlig... selv om jeg innerst inne visste at det var en veldig dårlig avgjørelse.

• Liker 1
Skrevet

Men nå må du huske på at menn og kvinner er forskjellige. Det er lettere for en kvinne å se på en kamerat som kun en venn, enn omvendt. Det jeg i vært fall har hørt av mine kamerater er ¨venninner er jenter man ikke har pult enda¨. De har også sagt rett ut at de kunne egentlig tenkt seg venninna si, dersom de også ville (hatt sex).

Jeg synes det var rart at kjæresten din begynte å gråte og legge seg langflat. Her er det tydeligvis noe dypere som sitter. Han liker henne!

Anonymous poster hash: 3dda3...717

Ikke enig. Det er en konklusjon trukket ut av hatten - jeg har mer på følelsen av at man føler seg så jæklig dum etter å ha blitt busta, selv om det ikke trenger å ligge noe mer til grunne. Det er jo dumt å lyve om det, men jeg hadde i hvert fall gitt fyren en ny sjanse.

Jeg forstår til en viss grad også behovet for å si at det var motsatt part som tok kontakt. Jeg har kompiser jeg ikke har sett på lenge, og det betyr ikke at jeg er keen på noen av dem om jeg ønsker å se dem - men jeg kan forstå at det høres bedre ut å "skylde" på at det var den andre som ville treffe deg.

• Liker 3
Skrevet

Jeg syntes heller ikke dette nødvendigvis trenger å være noe som lukter muffens. Jeg har selv en god del venninner som i det siste plutselig har dukket opp igjen i livet mitt, uten at det betyr noe mer. Hun ene har jeg vært med på fritiden til tross for at jeg har kjæreste. Jeg har riktignok ikke løyet om at det var jeg som tok initiativ til møtet, men dersom jeg hadde en litt snokende kjæreste, så kunne jeg nok kanskje funnet på å dratt en hvit løgn og sagt at det var hun som ville møte meg. Lettere for oss begge. Kjæresten haddde sluppet å gruble om hvorfor jeg ville tilbringe tid med denne jenta, og jeg hadde spart meg for masse forklaringer om hvorfor. Win/win, helt til jeg ble busta. Dersom jeg hadde gått lenge med dårlig samvittighet, så kunne det nok ha resultert i at jeg ble litt fra meg over hva jeg hadde gjort. Det kan ha vært et svakt øyeblikk hvor han ikke ville ha noe diskusjon. Kanskje det bare virket som en enkel utvei. Jeg kan bare snakke for meg selv, og for meg ville det absolut ikke betydd at det lå noe mer bak.

• Liker 1
Skrevet

Hva hadde samboeren din sagt, TS, om du hadde gjort tilsvarende? Sett at du møtte en "kompis" som han ikke ante om, og så begynt å lyve om det.

Hadde han syntes at det var OK?

Han trenger å gå litt i seg selv. Om han er seriøs med deg, så må han behandle deg med respekt.

Man behandler ikke folk med respekt om man lyver for de for å komme mer lettvint unna situasjoner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...