Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og kjæresten har akkurat flyttet sammen. Han kommer fra et annet land og har gledet seg masse til å flytte hit. Nå har det seg sånn at jeg har forsøkt å invitere vennene mine til å gjøre noe, for å ønske han velkommen. Men ingen kunne stille opp. Ikke engang min beste venninne og typen har komt innom for å besøke oss. Jeg spurte dem forrige uke om de ville finne på noe til helgen og fikk som svar at de måtte se det an om de kunne da de har barn. Hørte ingenting og det viste seg at de dro på fest isteden. Blir så såret og føler jeg ikke kan gi han den oppmerksomheten han fortjener, han har vært så snill mot meg og flink å lære norsk. Men så er det ingen som kan ofre en liten kveld for å ønske han velkommen. Aldri om jeg ville gjort det mot noen av mine venner, hva kan jeg gjøre ?

Anonymous poster hash: bf312...534

Videoannonse
Annonse
Gjest star123
Skrevet

ufff det var ikke koselige venner du har :(

Skrevet

Høres ut som noen kjipe venner du har, i hvert fall hun som løy til deg. Kanskje det beste er å forsøke å få noen nye, felles venner?

Anonymous poster hash: 0fa34...08e

Skrevet

Venner som svikter er venner som IKKE er der den dagen du virkelig har problemer. At de ikke har vist overdreven entusiasme for å finne på noe med deg og nyinnflyttet samboer er ikke et svik.

Inviter vennene på noe konkret, ikke bare snakk om at "vi burde gjøre noe". Skjønner ikke at du ikke selv tok kontakt en gang til med veninna di i stedenfor å bare vente på at de skal komme. Det er snakk om å selv ta ansvar, ikke skyve det over på alle andre.

• Liker 3
Skrevet

Venner som svikter er venner som IKKE er der den dagen du virkelig har problemer. At de ikke har vist overdreven entusiasme for å finne på noe med deg og nyinnflyttet samboer er ikke et svik.

Inviter vennene på noe konkret, ikke bare snakk om at "vi burde gjøre noe". Skjønner ikke at du ikke selv tok kontakt en gang til med veninna di i stedenfor å bare vente på at de skal komme. Det er snakk om å selv ta ansvar, ikke skyve det over på alle andre.

Enig!

Skrevet

Arranger en fest selv snart, da vel.

Skrevet

Synes dette var litt vel ungdomsskole-drama egentlig.

Hvor ofte har de mulighet til å dra på fest når de har barn? Hvor ofte kan de komme til dere på et rolig besøk? Oftere, antar jeg.

Inviter til fest da vel :) Ta initiativ.

Anonymous poster hash: c338e...f07
Skrevet

Leit at hun og typen dro på en fest i stedet for å finne på noe med dere. Har disse bodd i Norge hele livet sitt?

Jeg har selv en venninne/bekjent hvis kjæreste er i samme situasjon som din. Har invitert dem begge hit, og har vært med dem også.

Kanskje du må finne på noe konkret som du kan invitere dem med på? Jeg tror du må foreslå dag, sted, og tid. Det er ikke alltid like lett at begge to kan være med når man har barn, men en av dem burde i alle fall klare det.

Anonymous poster hash: 31bfb...ad0
Skrevet

Nå har jeg tatt initiativ og invitert dem til meg en konkret dag, og hun sa hun skulle gi beskjed om det ordnet seg med barnevakt. Skjønner at de kan ha det vanskelig for å stille når de har barn, og at det må planlegges. Men det er lov å bli skuffa når hun da ikke tar kontakt og heller drar til noen andre. Svik var kanskje å ta litt hardt i, men her viser det seg jo at de kun prioriterer seg selv og tenker ikke på oss som ventet på svar. Kunne spurt en gang til men hva er vitsen når hun ikke bryr seg. Litt for dumt hvis man må "trygle" nære venner om å komme på besøk....? Poenget er jo at jeg gjerne vil lage til en fest men er også avhengig av at folk stiller opp og engasjerer seg litt i forkant

Anonymous poster hash: bf312...534

Gjest Inggolf
Skrevet

Det er nok en fordel å ta akkuratt dette opp med de aktuelle vennene også, ikke bare KG...

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...