Gå til innhold

Er du medlem av statskirka?

Er du medlem?  

1 stemme

1. 1. Er du medlem?

• Ja, aktivt medlem. (Er kristen)
      3
    • Ja, men ikke aktivt. (Er kristen)
      8
    • Ja, men jeg er ikke kristen.
      12
    • Nei, er ikke kristen.
      24
    • Nei, men jeg er kristen.
      1
    • Nei, men er medlem i et annet trosamfunn.
      4

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Gjesta
Jeg er medlem,men ikke kristen.

Har lenge tenkt på å melde meg ut,men har ikke fått gjort det ennå.

Samme her..

Clea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er medlem, men ikke kristen. Har lenge vurdert å melde meg ut, men bare aldri kommet så langt. Hva skjer når man melder seg ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjer når man melder seg ut?

Lurte du på hvordan du melder deg ut? Det kan du gjøre ved å fylle ut dette utmeldingsskjemaet og sende til prestekontoret der du bor. Etter en stund får du en utmeldingsattest i posten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg stemte alternativ 1. Eg har nok vore meir aktiv i Den norske kyrkja enn eg er no (har drive konfirmanarbeid og diverse), men eg er der framleis frå tid til anna. No er eg nok mest engasjert på andre 'frontar' - når det gjeld kristne møte og samlingar. Og eg ville ikkje grine tårene mine ut viss det vart eit skilje mellom kyrkje og stat og sånn. (Ville i tilfelle meldt meg inn i den evangelisk-lutherske frikyrkja).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overraskende mange som ikke er medlem. Trodde ikke det var så mange som ville stemme nei. Selv har aldri vært medlem og det er heller ingen i min nærmeste familie,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er medlem, døpt, konfirmert og snart gift i statskirka. Jeg er kristen men forferdelig inaktiv av meg... :wink: Jeg tror jeg savner litt pasjon i den norske statskirke, får helt fnatt av "prestemåten" å snakke på, sånn litt langtrukket og et helt rart tonefall. Og så salmesangen da... Masse gamle damer med skjelvende stemmer - ikke noe for meg. Syns ikke det er riktig når en til stadighet sjekker klokka for å se om gudstjenesten er ferdig snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er medlem i statskirka, men er der ikke annet enn til jul, i begravelser, konfirmasjon, dåp eller bryllup. Jeg er også både døpt, konfirmert og gift i kirken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri vært medlem av Den Norske Kirke. Er medlem av Det Norske Misjonsforbund, men går nå i en pinsemenighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er døpt og gift i statskirka,men ikke Aktiv.

Jeg konfirmerte meg i Frikirka....spør noen om hvorfor i dag.Vet jeg ikke :oops:

Koldbruna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Er døpt og konfirmert, men meldte meg ut av statskirken i 1998. Meldte meg umiddelbart inn i HEF.

Jeg er ateist, men forholder meg til kirken som en del av samfunnet og kulturen vi lever i. Dvs at jeg ikke har noe problem med å overvære en gudstjeneste, en begravelse eller et bryllup i kirken.

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...