Gå til innhold

Ekteskapsrådgivning, parterapi. Erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og min mann har gått litt på en vegg med forholdet vårt, og jeg vurderer å foreslå parterapi eller ekteskapsrådgivning. Så jeg lurer på om noen her har erfaring med det?

Er det noe forskjell på de to?

Anonymous poster hash: e21f3...10d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil alltid råde folk til å prøve alt som overhodet er mulig om man virkelig setter pris på den man elsker. Og da vil jeg også råde dere til å prøve rådginvning og terapi. Personlig så ble alle parterapi timene bortkastet da jeg oppdaget at eksen var utro gjennom hele parterapi prosessen, kanskje var hun utro lengre. Men jeg ville prøvd parterapi igjen om det måtte bli aktuelt for for den neste :)

Anonymous poster hash: edcae...224
Skrevet

Jeg vil alltid råde folk til å prøve alt som overhodet er mulig om man virkelig setter pris på den man elsker. Og da vil jeg også råde dere til å prøve rådginvning og terapi. Personlig så ble alle parterapi timene bortkastet da jeg oppdaget at eksen var utro gjennom hele parterapi prosessen, kanskje var hun utro lengre. Men jeg ville prøvd parterapi igjen om det måtte bli aktuelt for for den neste :)

Anonymous poster hash: edcae...224

Ouch! Da skjønner jeg hvorfor det ikke funket for dere. Vi ønsker å prøve det meste, med unntak av spåkoner, sjamaner og slike ting :P

Men om du hadde gode erfaringer selv med ditt utgangspunkt, så kanskje det er noe i det.

Skrevet

Til å være et forum der folk slenger ut "gå til parterapi" i hver eneste smalivstråd, så er det overraskende få som faktisk har gjort det.

Skrevet

Selvfølgelig bør dere prøve parterapi. Og sett av god tid, for det tar tid å komme gjennom en krise, kanskje så mye som ett eller to år...

Og så er det ulike samlivskurs (bl.a. på Modum Bad) som det kan være verdt å delta på. Hvis begge er innstilt på å jobbe vil dere med stor sannsynlighet få det bedre etterhvert. Men hvis en av dere tviler, er veien litt lenger. Da bør dere kanskje samtidig gå i terapi hver for dere for å finne ut hva dere virkelig vil.

Lykke til!

Anonymous poster hash: e7370...4bb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...