AnonymBruker Skrevet 13. januar 2014 #1 Skrevet 13. januar 2014 Hjelp. Jeg drikker i hvertfall 05, liter eller som regel 1 liter om dagen av brus eller energidrikker. Går en sjelden gang en dag uten. Jeg har et ellers veldig sunt og aktivt liv med trening. Jobber ved siden av en kios og bor altfor nærme butikker. Bruker i gjennomsnitt 1000kr i måneden bare på sukker drikke... Føler at jeg må ha det, ellers blir ikke dagen/kvelden den samme og jeg kan bli litt gretten. Problemet er ikke pengene men hvor usunt det er og at jeg ikke har klart å stoppe ennå jeg vet hvor usunt det er. Hjelp til motivasjon folkens, kansje noen erfaringer? Anonymous poster hash: d53c3...457
Lettpåtå Skrevet 13. januar 2014 #2 Skrevet 13. januar 2014 Du skriver at brusdrikking er usunt, og at det koster 1000 kroner i måneden. Der har du motivasjonen din. 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2014 #3 Skrevet 13. januar 2014 Google bilder av tenner med syreskader, så skal du se du får motivasjon. Anonymous poster hash: 2abb6...c90
Lea2 Skrevet 13. januar 2014 #4 Skrevet 13. januar 2014 Jeg har hatt et par runder med cola-avhengighet. For meg hjelper det å ikke, under noen omstendighet, å kjøpe cola og ha det hjemme. I stedet kjøper jeg en flaske med en brus jeg ikke liker og bruker denne for å trappe ned. I tillegg drikker jeg masse vann for å ikke være tørst. Tyggegummi kan hjelpe på søtsuget. Om det er koffeinen du savner, så kan kaffe eller te hjelpe. Det hender at jeg drikker cola nå også, men aldri hjemme og aldri mer enn en. De store abstinensene gir seg som regel i løpet av en liten uke. 2
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2014 #5 Skrevet 13. januar 2014 Du skriver at brusdrikking er usunt, og at det koster 1000 kroner i måneden. Der har du motivasjonen din. TS skriver jo at problemet ikke er pengene. Anonymous poster hash: 083f2...c5f
Lettpåtå Skrevet 13. januar 2014 #6 Skrevet 13. januar 2014 Bruk viljestyrken din. Bestem deg for at: idag slutter jeg! Jeg har kjøpt min siste flaske brus. Det er ikke noe annet som fungerer. Om et par uker når de verste abstinensene har gitt seg, kommer du til å føle deg stolt over å ha gjort det på denne måten. Det som IKKE fungerer, er å sitte og vente på motivasjon.
Notisblokk Skrevet 13. januar 2014 #7 Skrevet 13. januar 2014 Jeg har hatt et par runder med cola-avhengighet. For meg hjelper det å ikke, under noen omstendighet, å kjøpe cola og ha det hjemme. I stedet kjøper jeg en flaske med en brus jeg ikke liker og bruker denne for å trappe ned. I tillegg drikker jeg masse vann for å ikke være tørst. Tyggegummi kan hjelpe på søtsuget. Om det er koffeinen du savner, så kan kaffe eller te hjelpe. Det hender at jeg drikker cola nå også, men aldri hjemme og aldri mer enn en. De store abstinensene gir seg som regel i løpet av en liten uke. Akuratt det samme gjør jeg Ingenting annet funker. Jeg må trappe ned med en annen brus eller farris. Det er noe med den kullsyren jeg må ha attpåtil sukkeret/koffeinet. Så jeg anbefaler dette også Lykke til!
ekkoet Skrevet 13. januar 2014 #8 Skrevet 13. januar 2014 Biten du skriver om at du blir gretten og føler at du må ha det, dette er noe som går over. Jeg kuttet brus og snop tvert etter en påske hvor jeg hadde fylt ganske godt på med cola og sukker. Hadde ubehag i kroppen, hodepine og rastløshet i 2 dager etterpå, så gikk det gradvis over. Når denne jobben først var gjort stilnet suget etter brus og snop også gradvis. Folk funker ulikt, for noen er beste måten å kutte ned, for meg er det nulltoleranse, klare regler om hva som er greit og ikke.
Lila Skrevet 13. januar 2014 #9 Skrevet 13. januar 2014 Du må bare bestemme deg for å slutte. Den første uken er helt forferdelig, men etter hvert så går det over. Ha med deg en vannflaske hvor enn du er, og drikk mye vann. Det hjelper litt. Hva med å sette 1000 kroner i måneden inn på en feriekonto eller lignende? Da ser du hvor mye du sparer på å slutte med brus, og i tillegg får du en fin opplevelse ut av det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå