AnonymBruker Skrevet 13. januar 2014 #1 Skrevet 13. januar 2014 Finnes det apper som viser hvor fort jeg løper der og da? Jeg skal begynne å løpe, og ønsker å øke farten med tiden. Jeg klarer ikke å kjenne på hvor fort jeg løper, så må ha et tall å forholde meg til. Noen erfaringer? Anonymous poster hash: 1751a...84e
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2014 #3 Skrevet 13. januar 2014 Du får veiledende målinger hvis du bruker f.eks. appen Endomondo. Ikke stol blindt på den, men den fungerer frem til du finner ut om det er verdt å investere i en Garmin. Anonymous poster hash: 4aa6f...0d8
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2014 #4 Skrevet 13. januar 2014 utendørs er det lettest å løpe mot klokka, der du har en fast strekning du måler tiden gjevnlig for å se hvor du ligger. jeg bruker runkeeper som løpeapp, men det er mer for loggføringens skyld. Den har speedometer men det blir veldig vanskelig å løpe om en skal følge med på telefonen hele tiden. Det vil ikke ta mange turene der du vil finne ditt tempo og det er ikke vanskelig å vite om du løper fort eller sakte, det vil du merke godt. Anonymous poster hash: 38ff5...3b8
Wolfmoon Skrevet 13. januar 2014 #5 Skrevet 13. januar 2014 utendørs er det lettest å løpe mot klokka, der du har en fast strekning du måler tiden gjevnlig for å se hvor du ligger. jeg bruker runkeeper som løpeapp, men det er mer for loggføringens skyld. Den har speedometer men det blir veldig vanskelig å løpe om en skal følge med på telefonen hele tiden. Det vil ikke ta mange turene der du vil finne ditt tempo og det er ikke vanskelig å vite om du løper fort eller sakte, det vil du merke godt. Anonymous poster hash: 38ff5...3b8 Jeg har Endomondo, og kan stille inn når jeg vil at den skal gi meg tilbakemeldinger på fart, enten etter distanse eller tid. Da kan den både gi meg gjennomsnitt per km, og km/t akkurat nå, hvis jeg ikke husker helt feil. Må selvfølgelig ha hodetelefoner, noe jeg har uansett fordi jeg også bruker den til musikk, men jeg slipper å se på den
Swirly Skrevet 13. januar 2014 #6 Skrevet 13. januar 2014 Runkeeper måler hastigheten. Gratis og god app, synes jeg.
Gjest bustyvel Skrevet 13. januar 2014 #8 Skrevet 13. januar 2014 Jeg bruker også RunKeeper, godt fornøyd med den.
Gjest Bond Skrevet 13. januar 2014 #9 Skrevet 13. januar 2014 Bruker selv Endomondo og selv om jeg har noen tvil hvor nøyaktig det alltid er med GPS får jo man ganske grei oversikt allikevel
Gjest Coolaid Skrevet 14. januar 2014 #10 Skrevet 14. januar 2014 Du kan gjøre flere ting. 1. Kjenne på pusten. Løp/jogg slik at du akkurat ikke klarer å snakke men er lett andpusten. 2. Kjøp en pulsklokke. Den forteller deg pulsen din slik at du kan se hvor hardt du arbeider. Den kan også stilles inn i pulssoner med og uten alarm slik at den piper om du jobber for fort eller sakte. Husk at når du begynner å løpe så ikke overdriv. Hold deg tilbake slik at formen kommer gradvis. Ikke gå for hardt ut og vær helt utkjørt etterpå. Det tar litt tid å bygge opp god fysisk form.
Gjest Coolaid Skrevet 14. januar 2014 #11 Skrevet 14. januar 2014 Bruker selv Endomondo og selv om jeg har noen tvil hvor nøyaktig det alltid er med GPS får jo man ganske grei oversikt allikevel Jeg har sammenlignet endomondo app med polar pulsklokke med gps. Begge to gir omtrent de samme resultatene når det gjelder distanse osv.
Gjest hulderjenta Skrevet 14. januar 2014 #12 Skrevet 14. januar 2014 Endomondo med tilbakemeldinger her også, veldig fornøyd. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå