Gå til innhold

Stakkars pengetreet mitt!

Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1

Jeg sendte mitt 7 år gamle pengetre på ferie, nærmere bestemt ute på verandaen. Det har vært så mye sol, så jeg tenkte det ville sette pris på å stå der en stund. Den første uken strålte treet som bare det. Men det jeg ikke fikk med meg uken etterpå var at det hadde regnet en del på det. Så da jeg nå hentet det inn var jorden søkkvåt og bladene hadde fått brune flekker. Bladene drysset av idet jeg bar det inn. Toppen av treet er nå borte, men de større bladene som sitter lenger nede henger fortsatt på.

Hva i all verden skal jeg gjøre nå? Er det dødsdømt? Eller vil det bli bra igjen når det får tørket inn? Skal jeg gjødsle nå, eller skal det stå i fred?

Hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har sett det samme skje med et pengetre som sto ute i kulda. Men det var bare å ta det inn og gi det næring. Så etter noen måneder ble det betraktelig bedre og nå et par år etterpå kan ikke jeg se at det har vært ødelagt.

Er ikke mitt pengetre eller i mitt hus, så jeg har ikke fulgt utviklingen så kjempenøye altså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pengetreet mitt ble også solbrent en gang. Bladene ble brune! Jeg lot det tørke inn og så ga jeg det forskiktig litt næring etter en stund.

Aner ikke om det er riktig altså, men det hjalp på min plante.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er et pengetre? :klø: :oops:

Her er en side som forteller litt om hvordan pengetrær skal stelles. Har et par store som blomstret for en måned siden.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...