AnonymBruker Skrevet 12. januar 2014 #1 Skrevet 12. januar 2014 Dere som har vært sammen lenge, hva konkret gjør dere for å pleie kjærligheten? Vi har vært sammen i ni år, og jeg vil gjerne at det skal fortsette å være oss. Men jeg merker at forelskelsen nå har lagt seg litt (etter mange år som forelska, heldige meg, egentlig). Noen ganger er jeg så redd for at vi er mer venner enn kjærester. Vi er begge 29 år. Jeg vet at mange pleier å få barn i denne tiden, og at dette sikkert styrker en del forhold. Men jeg er usikker på om jeg vil. Klarer liksom ikke se det for meg enda. Kan tenke meg det, kanskje senere.. Han har det på samme måte. Nå er vi egentlig mest opptatt av å nyte livet mens vi fortsatt er unge. Vi har lyst til å være helt konkrete med å gjøre ting som kan føre oss tettere sammen. Ofte kan det bli til at vi gjør ting på hver vår kant. Har lyst til å dyrke kjærestegreia istedetfor vennerelasjonen og kommunisere bedre. Sammen liker vi å gå på konserter og festivaler, kino, se film og serier..gå og sjekke ut nye ting som har kommet til byen, spise ute, møte venner. Vi har et fint forhold med tillit, mye humor, en del kosing. Vi elsker å reise. Noen ganger skulle jeg ønske vi drev med noe felles aktiviteter, men nå skal vi prøve å danse litt sammen da :-) Noen forslag til hva vi kan gjøre sammen? Hvordan bevarer dere kjærligheten og nærheten? Håper på svar:)Anonymous poster hash: 82f98...484
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2014 #2 Skrevet 12. januar 2014 Vi har vært sammen i 9 år, ingen barn. De tingene du beskriver er jo egentlig typiske venneaktiviteter da. Man trenger tid til hverandre i et forhold, men først og fremst er det intimiteten som er viktig. Det gjelder å gi kjærtegn hver dag og være intime med hverandre, ikke bare kjappe kyss om morgenen, men ta dere tid til å dyrke hverandre og det at dere er tiltrukket av hverandre og føler noe spesielt - ikke bare er tur- og reisekamerater og en å gå på kino med. Selvsagt kan felles aktiviteter styrke forholdet, men jeg vil si det er viktigere med god kommunikasjon. For eksempel å skru av mobiler og pcer om kvelden og heller lage mat sammen og snakke sammen under måltidet. Ikke minst er det viktig å sørge for at dere fungerer seksuelt også, det er gjerne der det butter når par går over til å bli kamerater istedenfor. Anonymous poster hash: d6db0...cd5
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2014 #3 Skrevet 12. januar 2014 Ts her. Takk for gode råd. Når man har vært sammen lenge, er man jo blitt ganske gode venner ja. Sånn er det vel for de fleste. Du har rett i mye av det du skriver. Jeg har kvidd meg for å legge ut dette her, i frykt for moraliseringer eller svar som tilsier at vårt forhold ikke er bra nok. Alles forhold og behov er jo forskjellige, og man føler seg vel ikke bedre av å sammenligne seg med andre, men heller jobbe med det en har.. Vi har et solid fundament, det vet jeg jo. Håper på fortsatt svar på tråden. Anonymous poster hash: 82f98...484
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2014 #4 Skrevet 13. januar 2014 Vi har vært sammen i ni år, og ingen barn her heller enda, mest fordi jeg holder på med mastergrad. Vi planlegger bryllup nå, det er koselig! Jeg tror man må innse at det er litt berg- og dalbane, av og til har man det fantastisk sammen, av og til er det litt mer labert. Men det er hverdagen som er viktig, å vise hver dag at man er glad i hverandre, enten ved å si det eller ved å vise det. Gjøre litt ekstra for hverandre. Han kan leie en film til meg han vet jeg vil se, jeg kan kjøpe noe godteri han har lyst på. De små tingene, rett og slett. Vi går ofte søndagsturer, da snakker vi om alt mulig, og det fører oss faktisk mer sammen. Vi snakker om fremtiden, om gode minner, om hva vi skal gjøre til uka. Ingen av oss er superromantiske, og det er helt ok! Det viktigste er at vi begge vet vi er fryktelig glad i hverandre, og at det er mange flere gode dager enn dårlige Anonymous poster hash: c5f5d...0de
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2014 #5 Skrevet 13. januar 2014 Vi har vært sammen i 12 år, og det viktigste for oss er faktisk å prate sammen, om alt mulig. Skru av tv/pc etter middagen, sitte i sofaen og bare skravle om stort og smått, alt fra personlige ting til politiske spørsmål, bøker vi leser osv, kose litt og kanskje ha sex. Dette gjør vi nesten hver eneste dag. Ellers har vi en del felles interesser, så vi gjør en del fritidsting sammen også, som turer, trening, mye felles venner vi omgåes osv. Anonymous poster hash: 9c63f...fee 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2014 #6 Skrevet 13. januar 2014 Ts her. Tusen takk for konkrete og fine svar! Viktig med de små tingene Vi må nok skjerpe oss på å skru av pc og serier og heller prate sammen. Både det, sex og kos, syns jeg fører oss nærmere sammen. Jeg syns man bør jobbe med det fine man har, istedet for å ødsle det bort. Tror ikke gresset er grønnere på andre siden..Anonymous poster hash: 82f98...484
Gjest Whitestripes Skrevet 13. januar 2014 #7 Skrevet 13. januar 2014 Vi har ikke vært sammen like lenge, men kan vel komme med noen tips for det Vi ser veldig lite på tv når vi er sammen. Om vi ser på tv, sitter vi alltid tett inntil og koser og pjusker. Når tv`n er av, skravler vi om alt mulig mellom himmel og jord. Føler de gode samtalene er med å opprettholde de varme følelsene. Vi finner på ting sammen, går ut og spiser, går turer, er sosiale og hygger oss, reiser på kortere og lengre turer. Vi koser, tar på, klemmer og nusser mye, og har mye sex. Det er veldig intimitetsskapende for oss. Tror det aller viktigste er at vi virkelig ser hverandre, lytter og ønsker den andre godt. Når det dukker opp problemer, snakker vi om dem der og da, i stedet for å gå og ruge på dem.
kaprifolen Skrevet 13. januar 2014 #8 Skrevet 13. januar 2014 Du får mange gode råd, så jeg vil bare legge til at man bør ALDRI få barn for å "styrke forholdet". Om noe bør man heller gjøre deg når man føler seg klar til å sette forholdet på prøve.... For mange går det veldig, veldig bra, og babygreia blir en fantastisk felles interesse. Men det kan også by på utfordringer ulikt alt annet man har sett for seg.
Havbris Skrevet 13. januar 2014 #9 Skrevet 13. januar 2014 Vi har vært sammen i 23 år og har hatt opp- og nedturer. Vi er begge rause med kjærtegn og gode ord til hverandre hver eneste dag, og jeg tror vi begge opplever oss sett av den andre. Det sterke vennskapet vi har skal ikke undervurderes - det er ingen som kjenner meg så godt som mannen min og det er heller ikke noen som har sett meg så sårbar som han har sett meg. Den historien vi har sammen inneholder så utrolig mye og vi har opplevd så mye sammen. Vi snakker mye hver dag, går turer, går på kino og konserter og tilbringer mye tid på hytta vår - det er vårt fristed. Vi har voksne barn. Det viktigste er å ikke miste forbindelsen og den daglige kontakten, samtidig er det viktig å se at mange handlinger kan være uttrykk for kjærlig omsorg. Jeg blir varm om hjertet når jeg oppdager at han har skrapet is av bilen når jeg skal bruke den - at han fyrer opp i vedovnen på morgenen nå når det er kaldt etc. Vis at dere setter pris på hverandre, sørg for mye kroppskontakt og leken sex. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå