Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er du sammen med en muslim?

Hvordan tok din familie det? Hvordan tok hans familie det?

Merker du at dere kommer fra to ulike kulturer?

Hvor kommer han fra?

Hvilket syn har han på fremtiden? (barn, forlovelse, gifting ol)

Forandret han seg etter dere ble sammen?
Hvordan traff dere hverandre?

Anonymous poster hash: 3fa56...817
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var gift med en.

Møttes på en bar.

Ja, merket godt at vi kom fra to forskjellige kulturer.

Familiene våre tok det helt fint.

Forandret seg etter at han ble 30 år , sluttet å drikke, begynte å be 5 ganger om dagen , hørte på koranen hjemme osv.

Fra Algerie.

Anonymous poster hash: 5862d...971

Skrevet

Hvor kommer han fra?

1. Ja

2. Min (nærmeste) familie: Negative. Mine slektninger (tanter, onkler etc.): Positive.

Hans familie: Veldig positive, åpne og imøtekommende.

3. Klart vi merker at vi kommer fra ulike kulturer. Men, det gjelder å "gi og ta" og å møtes på halvveien.

Nøkkelord: Kommunikasjon (!).

4. Tyrkia

5. Med tiden ønsker han å gifte seg og stifte familie. Slik som de aller fleste andre.

6. Nei, han har ikke forandret seg etter vi ble sammen (OBS: Vi har vært sammen i 1 år 4 mnd)

7. Han jobbet på et hotell, der traff vi hverandre.

Anonymous poster hash: 7fab2...515

Skrevet

Hadde bare et lite fjortisforhold til en muslim i et par mnd, så det teller kanskje ikke, men kan jo fortelle litt.

Er du sammen med en muslim? Jeg var.

Hvordan tok din familie det? Min familie syntes det var veldig koselig, og hadde kjempelyst til å møte han. Hvordan tok hans familie det? I begynnelsen syntes de det var søtt, og ga komplimenter om meg når han viste de bilder av meg, men etter hvert mislikte de det. De møtte meg aldri, men han fortalte at det var mye krangling i familien da det ble litt mer "seriøst" mellom oss, og de fant kondomer i jakken hans osv...

Merker du at dere kommer fra to ulike kulturer? Merket det egentlig ikke så veldig. Han var min første forelskelse, og ga meg masse oppmerksomhet. Jeg visste jo ikke så mye om hvordan gutter var, så regnet med at det var normalt at han maste på sex osv hele tiden. Han var veldig søt, og ga masse komplimenter, vi var også enige om det meste politisk sett.

Hvor kommer han fra? Han kom fra Iran/"kurdistan".

Hvilket syn har han på fremtiden? (barn, forlovelse, gifting ol) Han snakket om at vi skulle gifte oss osv, og jeg håpet også vi skulle ha en fremtid sammen. Unge, naive og forelsket som vi var... :)

Forandret han seg etter dere ble sammen? Vi ble sammen ganske fort, og var ikke sammen lenge, men han var like romantisk hele tiden.
Hvordan traff dere hverandre? Ble kjent over nettet, og møttes i virkeligheten, han flyttet til min by siden han hadde familie her ov.

Anonymous poster hash: 45690...b62
Skrevet

Min mamma, tante og onkel tok det helt fint. Bestemor og bestefar var skeptiske i starten, men det kommer seg med tiden.

Tidvis. Ikke ofte da han har bodd i Norge siden han var fem. Dog har ikke kulturen noe med religionen å gjøre.

Hvor kommer han fra?
Somalia.

Han har som meg lyst til å gifte seg og få barn etterhvert, men for øyeblikket er vi for opptatte med å reise rundt verden og holde på med ekstremsporter til at det er så praktisk (med barn). Bryllup blir det nok etterhvert når vi ønsker å prioritere det økonomisk.

Ja, på samme måte som man pleier å forandre seg når man er i et forhold. Han prioriterer meg og oss først, drikker seg ikke alltid sanseløs når vi er ute (he, he - selv om det skjer en sjelden gang ennå), tar større del i mine interesser, er mer forpliktet til skolen, mer ansvarsbevisst og lagt helt fra seg player-stempelet.

Vært bekjente i ca. ti år. Truffet hverandre ved flere anledninger og alltid hatt en god tone, men det utviklet seg først til noe mer etter at jeg gikk fra samboeren min gjennom seks år. Sommeren etter falt vi pladask for hverandre.

Anonymous poster hash: ff95a...6d8
  • Liker 1
Skrevet

1. Ja.

2. Min familie var ikke så glade da,men alt er bra nå. Hans familie har alltid vært imøtekommende og snille.

3. Merker det litt,men han og hans familie er veldig vestlige,så blir ingen stor kulturkræsj.

4. Bosnia.

5. Vi er gift. Vi ønsker oss begge to barn når det passer at vi får barn:) venter litt til.

6. Ja. Han har blitt "norskere".

7. På byen.

Skrevet

Flere?

Anonymous poster hash: f9221...ef7
Skrevet

Er du sammen med en muslim? Jeg var i 2 år.

Hvordan tok din familie det? Hvordan tok hans familie det? Min familie var egentlig helt nøytrale til det, var ganske ung. Typ 16 år. Fikk aldri møte hans familie, og dette skjer jenter veldig ofte. Muslimske gutter tar sjeldent med norske jenter hjem - fordi de ikke ser en fremtid med de.

Merker du at dere kommer fra to ulike kulturer? Gjett om.

Hvor kommer han fra? Irak

Hvilket syn har han på fremtiden? (barn, forlovelse, gifting ol) Han hadde vel egentlig ingen fremtid selv.

Forandret han seg etter dere ble sammen? ​Ja, etter kanskje 1-2 måneder da jeg allerede hadde rukket å bli forelsket. Han hadde et veeeeldig dårlig syn på kvinner med null respekt. Var ofte umulig å få kontakt med ham, og da jeg først fikk det viste det seg flere ganger at han hadde vært på glattcella.
Hvordan traff dere hverandre? Var vel via venner.

Jeg selv, kunne aldri vært sammen med en muslimsk gutt igjen. Har vært sammen med 2 stk etter dette (var ikke like ille, men ikke langt unna) og det var fælt.

Anonymous poster hash: 41293...7b6
  • Liker 1
Skrevet

Er du sammen med en muslim? Var, i 7 mnd

Hvordan tok din familie det? Hvordan tok hans familie det? Min familie var litt skeptisk til dette i begynnelsen, men tok ham imot med åpne armer etterhvert. Har kun møtt moren og søstra. Morenn virket blid men vi snakket ikke så mye sammen. Søstra derimot var veldig koselig og imøtekommende (trodde jeg) i startet. Fikk vite senere at hun hadde gått rundt og snakket dritt om meg til mine venner og bekjente og måtte åpne kjeften hvergang hun fikk vite noe om meg og eksen (broren).

Merker du at dere kommer fra to ulike kulturer? Ja, selv om jeg også kommer fra et annet land (Asia)

Hvor kommer han fra? Tsjetsjenia

Hvilket syn har han på fremtiden? (barn, forlovelse, gifting ol) Han snakket veldig lite om det. Visste f. eks. ikke hva han ville studere (21 år), snakket mye negativt om jobben og arbeidskollega og det var mye drama i familien/venner.

Forandret han seg etter dere ble sammen? ​I starten var han veldig god, kalte meg for søte ting og gjorde alt for å imponere. Etter noen måneder ble han mer og mer respektløs og egoistisk. Var ute og drakk seg dritings hver eneste helg, flørtet med andre jenter bak ryggen min etc.
Hvordan traff dere hverandre? Felles venner

Anonymous poster hash: f9221...ef7
Skrevet

Hvor kommer han fra?

-Ja, det er jeg.

- Min familie går ennå, etter fem år, og bare venter på at han skal snu om til å bli ett monster som kidnapper ungen til hjemlandet, tvinger meg til hijab og omskjæring, eller at han skal innrømme at jeg bare ville ha papirer. Med unntak av min bestemor.

Hans familie, med unntak av de langt ute i skogen som aldri har møtt meg, ble positivt overrasket etter å ha truffet meg. De ser den gjensidige respekten og tilliten til hverandre.

- Ja, vi merker kulturforskjellen. Småting, som det å ikke måtte sitte ved siden av hverandre på bussen ( i hans land tar du virkelig det setet som er ledig, man må ikke være ved siden av hverandre, mens for meg er det jævla sært ), sterk vs mild mat, spisevaner, vaskevaner osv. Vi er begge fra bushen i hvert vårt land, og ser heldigvis likt på de større tingene som barneoppdragelse, giftemål og hvordan vi vil lev livet.

- Han er fra Vest-Afrika

- Han ønsket å gifte seg ganske straks, og det gjorde vi, uten papirer inolvert. Vi fortalte det til ca 6-7stk i Norge, og familien hans hjemme. Mer for vår egen del enn andres. Seremonien er sett på som trolovelsse eller giftemål, alt ettersom hvilket land man er fra, og kulturen for det.

Begge ønsket å ha barn etter giftemål, og vi har ett barn. Venter med neste til vi føler oss klar, da første ikke var planlagt.

- Forandret seg til det bedre ;) Vi har vokst sammen, vil jeg påstå. Og vi lærer mye kontinuerlig. Han har blitt mer rolig og mindre oppfarende, og det samme med meg. Vi har blitt bedre til å lese hverandre, og inngår kompromiss fremfor å krangle.

- Traff hverandre i Oslo. Tittet på hverandre en god stund før vi i det hele tatt pratet sammen..

• Liker 1
Skrevet

Hvor kommer han fra?

Søsteren min var sammen med en muslim da hun var yngre.

Våre foreldre likte det ikke. Ingen problemer fra hans foreldre - de gikk nok utifra at det var midlertidig.

Merket tydelig at det var forskjellig kultur, utifra hans kvinnesyn, kontrollproblemer og ekstreme respekt for sin far.

De traff hverandre på byen. Han ble ekstremt klengete etter at hun slo opp, og kontakter henne fortsatt sporadisk. Hun angrer på forholdet, og har sagt at hun synes det er ekkelt å tenke på at de hadde sex. Hun nevner det ikke for folk og er litt flau over å ha datet ham.

Anonymous poster hash: 86ece...ace

Skrevet

Hvor kommer han fra?

Jeg var sammen med en i ca et år

Mine foreldre er døde og hans foreldre traff jeg aldri.

Ja, etter hvert så merket jeg det, men ikke så mye i starten.

Egypt

Vi var /er begge skilt og hadde barn fra før, så det var ikke så aktuelt

Ja, han forandret seg og ble mindre romantisk

Da jeg var på ferie der

Anonymous poster hash: 601e9...28a

Skrevet

- Var sammen med en veldig religiøs i et år, ikke muslim

- Min familie godtok det ikke og det gjorde ikke hans familie heller

- Ja, det merket jeg veldig godt. Helt ulikt syn på livet og forventet forskjellige ting av hverandre

- Egypt

- Han ønsket å gifte seg og få barn, dersom familien godtok. Familie kom alltid først og han ville ikke gjøre noe uten deres tillatelse

- Ja, han godtok i begynnelsen at jeg var annerledes og uten en religion, men begynte etterhvert å sette krav om at jeg måtte forandre meg

- Vi traff hverandre på ferie

Gjest navnelapp
Skrevet

Er du sammen med en muslim? Ikkje no, men eg var saman med ein.

Hvordan tok din familie det? Hvordan tok hans familie det? Begge partar tok det veldig fint, null stress.

Merker du at dere kommer fra to ulike kulturer? Heilt marginalt. Merka det mest på maten vi fekk hos hans familie, eigentleg.

Hvor kommer han fra? Iran

Hvilket syn har han på fremtiden? (barn, forlovelse, gifting ol) Vi var så unge (20-22), så det var ikkje aktuelt.

Forandret han seg etter dere ble sammen? Nei
Hvordan traff dere hverandre? Vi dreiv med same hobby, og hadde mange felles vennar.

Skrevet

Er du sammen med en muslim? Var det for lenge siden da jeg var ung og naiv.

Hvordan tok din familie der? De likte det ikke for de så at han forsøkte å forandre meg

Hvordan tok hans familie det? De var var hyggelige nok, men bak ryggen min presset de ham til å gifte seg med ei kusine.

Merker du at dere kommer fra to ulike kulturer? Ja, han ble kjempe sur hvis jeg gikk på byen eller snakket for mye med vennene hans eller andre menn. Likte heller ikke klær som ikke skjulte kroppen min endel

Hvor kommer han fra? Midtøsten

Hvilket syn har han på fremtiden? (barn, forlovelse, gifting ol) latet som han ville gifte seg med meg, men forlovet seg med kusina si i hjemlandet bak ryggen min

Forandret han seg etter dere ble sammen? Nei, men jeg ble flinkere til å oppdage løgnene hans

Hvordan traff dere hverandre? Ute på byen

i]Anonymous poster hash: 3fa56...817

Anonymous poster hash: 160fa...498

Skrevet

Tja, tjo..muslim og muslim. Han er fra et muslimsk land, men jeg kan ikke akkurat si at han er noe særlig religiøs.

Min mor tok det veldig dårlig. Og da mener jeg VELDIG dårlig. Hun sa vanvittig mye for å få meg til å droppe han, at dette var bare en dårlig fase i livet mitt etc... Men da hun fant ut at han hadde norsk pass, eide hus og leilighet(er), drev eget firma og hadde bil, da var saken plutselig ganske så annerledes, ja. Min bestemor tok det veldig bra, hennes mann derimot, han tok det ganske dårlig og fortsatt er det visst nok litt skummelt med han som er så "fremmed.

Min far er selv muslim. Han tok det...helt ok. Han er fra et annet land enn min forlovede og de største rasistene er jo dem selv. Men etter 2 år og 1 barn sammen, så sa min far seg villig til å møte forloveden min. Nå ringer de hverandre i hytt og pine..

Hans familie tok det veldig bra (tror jeg?). Han har bodd i Norge i 14 år og har barn fra et tidligere forhold med en norsk dame, så jeg tror de har skjønt at han ikke vil ha en tyrkisk kone/dame. Men ingen kjæreste har noen gang hilst på foreldrene hans, der var jeg den første :) Jeg skyper med søskene hans som bor i andre land, prater med foreldrene hans på tlf og sender bilder av vår sønn.

Nja, njo, tja, tjo. Både og. Merker egentlig ikke at vi kommer i fra forskjellige kulturer, men vi har veldig forskjellige syn på ting, men dette har ingenting med hvor han kommer fra. Det eneste er vel at han ikke spiser svin (alltid..)

Hvor kommer han fra?
Tyrkia

Først ble jeg gravid, så ble jeg forlovet - og forhåpentligvis gifter vi oss i 2015. Vi har lyst på større hus først, så vi prioriterer helst det.

Forandret seg? Nei, egentlig ikke. Han er ganske så "norsk".

Han var sjåfør for vennene sine, jeg var ganske så bedugget på byen og sjekket han opp. Jeg var lite sjarmerende og han ville bare at jeg skulle komme meg trygt hjem så han kjørte meg hjem. Vi utvekslet numre..og vips ble vi sammen..!

Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger og svar til dette.

Irrlys, mod.

Skrevet

- Ja, vi merker kulturforskjellen. Småting, som det å ikke måtte sitte ved siden av hverandre på bussen ( i hans land tar du virkelig det setet som er ledig, man må ikke være ved siden av hverandre, mens for meg er det jævla sært )

Hvorfor vil han ikke sitte ved siden av deg på bussen? :sjenert:

Anonymous poster hash: 4efc1...efc

Skrevet

Ja, vært gift i snart 9 år.

Begges familier fra positive. Min mor var nok engstelig men hun prøvde å skjule det.

Forandring: Han er blitt mer integrert, norskere, mer for likestilling. Det han holder fast på: familieverdier, spiser kun halal, drikker ikke.

Anonymous poster hash: cbf3b...cfc

Skrevet

Fortsetter:

Han er fra Afghanistan. Vi traff hverandre i et bryllup. Merker ofte at vi kommer fra ulike kulturer. Vi forstår ikke alltid hverandres skikker og reaksjonsmåter. Men etter så mange år er vi vant til at sånn er det.

Det jeg tror han savnet/savner er at jeg er ulik kvinner fra hans kultur. De er fnisete, flørter og sier sarkastiske og ironiske ting. Det er ikke for å være slem, men det er sånn de erter og tuller med hverandre. Jeg klarer det ikke, jeg blir sliten og forvirret av kvinnene i hans familie. Alt skal være sarkastisk og bitende.

Anonymous poster hash: cbf3b...cfc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...