Gjest lipgloss Skrevet 12. januar 2014 #1 Skrevet 12. januar 2014 Hei Må bare spørre jeg:) Det har seg slik at jeg bare hater sokker på beina,og da mener jeg hater med stor H Føler jeg får helt klaus i tærne,går derfor uten sokker/strømper stort sett hele året gjennom.Er det kaldt ute så bruker jeg bare varmere sko. Passer alltid på og ha vellstelte føtter,går gjevnlig til fotpleie osv Har i grunnen aldrig tenkt over at noen syns det er uhygenisk at jeg ikke bruker sokker,men her en dag jeg var i et selskap hos en venn,var det en tante av min venn som stirret noe voldsomt på føttene mine hele tiden,når jeg kom si snakk med henne,sa hun at jeg ikke burde gå barbeint pga det var ikke pent og veldig uhygenisk:) Følte meg litt uvell etter dette og gikk tidlig fra selskapet,fikke noe å tenke på siden jeg alltid har gått barbeint. Hva mener dere her på kvinneguiden om dette,og er det forskjeld om du er mann eller kvinne. Håper på svar fra så mange som mulig får å få et inntrykk av hva som er riktig
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2014 #2 Skrevet 12. januar 2014 Jeg hater også å ha på sokker, men når jeg ikke er hjemme så har jeg på sokker. Jeg hadde nok helt sikkert klart å gått uten sokker hos andre folk også, men det er ikke noe jeg hadde kommet til å gjort. Jeg er kvinne foresten. Anonymous poster hash: 1ed7f...010 1
minister-mio Skrevet 12. januar 2014 #3 Skrevet 12. januar 2014 Jeg tenker bare på hvor kaldt det må være
Eolin Skrevet 14. januar 2014 #4 Skrevet 14. januar 2014 hun dama virker kjip, unødvendig av henne å si det. jeg selv synes føtter er noe av det ekleste, og det er helt ulogisk fra min side. jeg bare liker det ikke. men jeg vet at det bare er meg som har en rar ide om at føtter er ekle (for det er jo ikke slik at alle føtter er ekle), så jeg holder dette for meg selv. unødvendig å såre andre basert på mine tanker. det eneste jeg ville reagert på var om du puttet føttene på bordet, opp på stolen hvor jeg sitter og spiser eller tar på føttene dine (typ, mellom tærne, under neglen) uten å vaske hender etterpå. utennom dette holder jeg kjeft, folk skal få gjøre som de vil!
halo Skrevet 14. januar 2014 #5 Skrevet 14. januar 2014 Jeg synes det ville vært meget spesielt! Det er ikke god folkeskikk. 1
Gjest lipgloss Skrevet 22. mars 2014 #6 Skrevet 22. mars 2014 Jeg synes det ville vært meget spesielt! Det er ikke god folkeskikk. Hei,har lurt litt på dette svaret:) så nå må jeg bare spørre,var det å være barbeint som var spesielt,eller var det dama som komenterte at jeg ikke burde gå uten strømper når jeg var på besøk,håper du kan svare:))
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2014 #7 Skrevet 22. mars 2014 Usj.. En ting er hvordan du går hjemme, men det er ikke ok overalt. En restaurant (hvertfall av en viss kvalitet) hadde ikke sluppet deg inn. Hygiene..... Og ikke er føtter pent heller, jeg mister matlysten uansett om jeg må se på ukjente folk sine føtter. Også om de er velstelte. Noe annet på sommeren blant venner og naturlig setting med mindre fokus. Anonymous poster hash: 165c1...904
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2014 #8 Skrevet 22. mars 2014 Jeg bare hater føtter, og hater at folk går barbeint. Uansett om de har velstelte føtter eller ikke, jeg bare klarer det ikke. Anonymous poster hash: 85afc...e55 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2014 #9 Skrevet 22. mars 2014 Jeg anser det som dårlig folkeskikk å komme barbent i et type familieselskap, med mindre det er sommerkjole og sandaler-vær. Anonymous poster hash: 165c1...904 2
Gjest lipgloss Skrevet 24. mars 2014 #10 Skrevet 24. mars 2014 Oi har aldrig tenkt over at det skulle være galt og gå barbeint,har ikke sett på føtter som noe ekkelt jeg men en helt vanlig kroppsdel som alle har,for meg har det alltid vært noe helt naturlig med å gå uten sokker. Men oki,jeg skal ta det til etteretning:)) Takker for svar
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2014 #11 Skrevet 24. mars 2014 Jeg synes rett og slett det er uhøflig å komme i selskap uten sokker. Uhøflig at du "ikke har orket" å kle deg skikkelig når du blir bedt i respekt for vertene.Anonymous poster hash: bce65...89a 1
Weewiwee Skrevet 25. mars 2014 #12 Skrevet 25. mars 2014 Jeg synes rett og slett det er uhøflig å komme i selskap uten sokker. Uhøflig at du "ikke har orket" å kle deg skikkelig når du blir bedt i respekt for vertene.Anonymous poster hash: bce65...89a Enig i dette.
Gjest lipgloss Skrevet 25. mars 2014 #13 Skrevet 25. mars 2014 Enig i dette. Du milde:)) er du ikke kledd skikkelig fordi du ikke har sokker på Da ser jeg mange uskikkelige kledde personer hver dag. Jeg klarer ikke å se hva et par sokker kan gjøre som vil forandre antrekket fra skikkelig til uskikkelig:)) Men oki hihi jeg sjønner mange mener som deg/dere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå