Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Student
Skrevet

Jeg har tenkt å begynne på økonomi til høsten. I første omgang er planen en bachelor, eventuelt master om det frister når den tid kommer. Har lyst til å fordype meg i personaladministrasjon/ledelse. Fra før har jeg noen psykologifag, deriblant personalpsykologi.

Hvordan er mulighetene for å få jobb etter endt utdannelse? Hva slags lønn kan man regne med? Bor i Trøndelag.

Videoannonse
Annonse
Gjest Ethereal
Skrevet

Arbeidsmarkedet generelt er ganske trangt om dagen, men mye kan forandre seg før du er ferdig. Husk bare at innen økonomiske fag er det veldig mange om beinet, så selv om enkelte kan tjene utrolig bra, er det vanskelig å få en god jobb. Det er lurt å tenke litt alternativt når du velger spesialisering.

Uansett: lykke til som student!

Gjest Anonymous
Skrevet

Det er alt for mange som utdanner seg innenfor økonomi, her i Trondheim har du BI og TØH + en del fra NTNU som har økonomiutdanning. I tillegg er det også en del av de som studerer ved HiNT som søker på jobber i Trondheim.

Derfor blir det veldig mange om beinet på de jobbene som er. Svært få arbeidsgivere ønsker nyutdannede uten erfaring. Av de jeg studerte sammen med er det ingen som har fått toppjobber med supre lønninger. De som tjener best er vel de som jobber med megling/salg. De fikk vel ikke jobben bare pga utdanningen, men mest pga personlighet.

Svært få har fått relevante jobber... Så lønna til de fleste ligger på under 20.000 i mnd, desverre...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...