Gå til innhold

Vet ikke hva jeg vil med denne posten, trenger bare å få ut dette - vektproblematikk.

Anbefalte innlegg

Skrevet
Jeg har slanket meg de siste månedene, har aldri vært overvektig og ser større ut enn jeg er. Har gått ned cirka fire kilogram. Har trent fire dager i uka og fått i meg cirka 1500-1600 kcal i løpet av en dag. Nå, de siste fire dagene, har jeg skeiet ut, jeg har spist over 3000 kcal hverdag og føler meg rundere. Gikk på vekten i dag og har ikke gått opp i vekt, men det kan umulig stemme. Jeg ser og føler meg større ut, har lyst til å kaste badevekten i søpla, blir så irritert. Er det faktisk mulig å ikke legge på seg av å spise så store mengder uten å være særlig fysisk aktiv (har ikke vært så aktiv den siste uka)? Buksene føles også strammen, men den jævla vekten sier noe helt annet. Jeg følte meg slank da jeg veiet meg med den samme vekta og den viste samme tallet, den forteller meg at jeg veier det samme nå og jeg føler meg som en strandet hval.
Vekten viser at jeg veier 48 kg, det er jo lite, men jeg føler at jeg veier mye mer enn det. Jeg føler meg stor, men vekten er ikke enig. Føler meg nesten irrasjonell her jeg sitter, er så frustrert.

Anonymous poster hash: 8bfbf...996
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du lider av noe som kalles anoreksi.

Anonymous poster hash: 6d1c7...886
Skrevet

Du lider av noe som kalles anoreksi.

Anonymous poster hash: 6d1c7...886

Det er unøvendig å diagnostisere noen på nettet. Jeg har ikke anoreksi og unngår ikke måltider, men jeg er frustrert.

• Liker 3
Skrevet

Hvor høy er du?

Cirka 1.63 m. Hvordan det?
Jeg har spist en potetgullpose og marsipanpose hverdag de siste 4 dagene, i tillegg til vanlige måltider og usunne mellommåltider. Jeg har gått opp i vekt, tror jeg må investere i ny vekt.

Skrevet

Du vet, det er ikke sånn at om du dytter i deg 3000 kalorier i tre dager, så har du vips på dag fire blitt tjukkere. På samme måte som du heller ikke blir slankere av å la være å spise i tre dager. Ok, magen krymper/eser ut i forhold til om du spiser ingenting, lite eller mye, men å legge på seg eller å gå ned er en litt lengre prosess enn som så. Mye sitter i hodet, vet du. Jeg kan også føle meg kjempeslank etter å ha spist supersunt og begrenset i to dager, og på samme måte bælfeit om jeg har spist for mye i to dager. Men det fungerer ikke helt sånt.

Jeg tror også det med at du føler deg feit med 48 kilo sitter i hodet. Du er ikke feit, snarere tvert imot.

Anonymous poster hash: 6477a...69b
Skrevet

Du vet, det er ikke sånn at om du dytter i deg 3000 kalorier i tre dager, så har du vips på dag fire blitt tjukkere. På samme måte som du heller ikke blir slankere av å la være å spise i tre dager. Ok, magen krymper/eser ut i forhold til om du spiser ingenting, lite eller mye, men å legge på seg eller å gå ned er en litt lengre prosess enn som så. Mye sitter i hodet, vet du. Jeg kan også føle meg kjempeslank etter å ha spist supersunt og begrenset i to dager, og på samme måte bælfeit om jeg har spist for mye i to dager. Men det fungerer ikke helt sånt.

Jeg tror også det med at du føler deg feit med 48 kilo sitter i hodet. Du er ikke feit, snarere tvert imot.

Nå har jeg spist tull i fire\fem dager, mye karbohydrater mellom måltidene som jo skal føre til at jeg legger på meg på grunn av vannet, har også fått i meg mye salt. Når jeg har spist usunt før har jeg alltid lagt på meg 1-2 kg, men hvorfor ikke nå? Det må være noe feil med badevekta. Regner også med at dette må være litt psykisk ettersom jeg vet at jeg har spist MYE og er i tillegg kjempeopplåst. Må skjerpe meg igjen nå, men har dessverre hatt en enorm appetitt den siste uka, skjønner ikke hvorfor. Tror heller ikke jeg veier 48, er noe feil med den vekta der.
Takk for et konstruktivt svar :)

Skrevet

Er dette et "stakkars meg,jeg er så tykk" innlegg, bare for å høre at andre sier du er tynn?

Anonymous poster hash: 2bd52...864
Skrevet

Er dette et "stakkars meg,jeg er så tykk" innlegg, bare for å høre at andre sier du er tynn?

Nei, absolutt ikke, jeg er ikke tykk og har aldri sagt at jeg er den. Jeg er en slank person, men jeg har spist mye, føler meg oppblåst og ekkel, men vekten viser ingen endring, ergo er det noe feil med den vekta.

Skrevet

Det er også fint å få et annet perspektiv, for jeg føler meg ikke tynn, selv om vekten min er lav. Jeg er bare så frustrert og lei... Hadde jeg veid mer hadde det vært mer greit å ha det slik. Men hvorfor føler jeg meg slik når vekten er så lav. Har sikkert høy fettprosent, for jeg vet om mennesker som veier mye mer enn meg som ser tynnere ut.

Skrevet

Det er også fint å få et annet perspektiv, for jeg føler meg ikke tynn, selv om vekten min er lav. Jeg er bare så frustrert og lei... Hadde jeg veid mer hadde det vært mer greit å ha det slik. Men hvorfor føler jeg meg slik når vekten er så lav. Har sikkert høy fettprosent, for jeg vet om mennesker som veier mye mer enn meg som ser tynnere ut.

Tren styrke. :) Jeg er 169 høy og veier 50 kg, men har høy fettprosent. BMI'en er ikke akkurat høy, men jeg ser helt normal ut fordi jeg ikke har så mye muskler. Kommer overhodet ikke inn i de minste jeansstørrelsene f.eks.

Anonymous poster hash: bdbdf...ed2

Skrevet

Tren styrke. :) Jeg er 169 høy og veier 50 kg, men har høy fettprosent. BMI'en er ikke akkurat høy, men jeg ser helt normal ut fordi jeg ikke har så mye muskler. Kommer overhodet ikke inn i de minste jeansstørrelsene f.eks.

Anonymous poster hash: bdbdf...ed2

Kommer ikke inn i de minste jeansstørrelsene jeg heller, kommer så vidt inn i str. 34. Trenger ikke på treningssenter og har egentlig ikke råd til det på grunn av den høye husleien, er student, så er det noen øvelser du kan anbefaler, øvelser man kan gjøre hjemme?

Skrevet

Om du veier 48 kkg er det bare å ta det helt med ro. Syns det er merkelig å i det hele tatt bry seg om vekt i sånne situasjoner.

Skrevet

Jeg er 164 og veier 50 kg. Skjønner akkuratt hva du mener. Jeg vet at jeg er slank, men jeg ser forsatt helt normal ut i speilet. Har lite muskler, så er nok det som er grunnen. Har lyst til å begynne med styrketrening, men er så usikker på hvor mye jeg må spise også videre. Spiste forresten så sykt mye i jula, men vekta rikket seg ikke et gram. Jeg følte meg dvask og oppblåst. Buksa begynte å stramme rundt magen, selv om vekta viste noe helt annet. Jeg hadde faktisk mistet noen gram.

Skjønner ikke helt dette. Når jeg spiser mye usunt uten å tenke over hva jeg spiser så går jeg ikke opp. Men når jeg teller kalorier, så går vekta lettere opp. Merkelige greier...

Anonymous poster hash: e7fc1...1fd
Skrevet

Har ikke du laget en tråd om dette før, ts?

Skrevet

Jeg er normalt slank (55 kg/166 cm), og spiser vanligvis ganske sunt, men hele jula spiste jeg mase godis, fet mat, kaker, you name it, likevel har jeg ikke vært mer enn kanskje 1 kg tyngre, og nå er jeg på 55 kg igjen. Hadde jeg fortsatt med samme "dietten" noen uker til hadde nok kiloene hopet seg opp (jeg legger ikke kjempelett på meg, men likevel), men noen dager/uker trenger ikke gi store utslaget.

Anonymous poster hash: 35d5b...485
Skrevet

At man er oppblåst får vel ikke utslag på vekt.

Hvis du er såkalt "tynnfeit" så dropp å bry deg om vekta. Tren heller for å få mer muskler, styrke og spenst - det gir bedre holdning. Slik tipper jeg du vil føle deg bedre.

Skrevet

Legg vekk vekta, og konsentrer deg heller om å være nogenlunde sunn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...