Gjest vår04 Skrevet 19. mai 2004 #1 Skrevet 19. mai 2004 Skulle hatt mensen for to uker siden. Før disse to ukene har jeg vært på ferie og drukket og røyket endel. I tillegg har jeg tatt litt sovetabletter(i forbindelse med hjemreisen, reiste langt). vet jo att man kan skade fosteret både med røyk alkohol og tabletter. Lurer på om jeg kanskje er gravid, og i såfall, kan jeg ha gjort noe forferdelig med forsteret?????Slutter jo med piller alko og røyk med en gang, men det som allerede er gjort, kan da ha fått fatale følger for det stakkars lille forsteret????
jordbær Skrevet 19. mai 2004 #2 Skrevet 19. mai 2004 Jeg tror ikke det er noe problem. Hvis foster ble skadet av sånne ting, ville de fleste bebiser blitt født med misdannelser. Dessuten er det vel slik at fosteret ikke er avhengig av deg før etter to uker. Før den tid, lever det av en plommesekk elns. Er du usikker, hør med legen.
Gjest Anki Skrevet 19. mai 2004 #3 Skrevet 19. mai 2004 Tror ikke du trenger å være urolig. Da jeg var gravid uten å vite det var jeg på noen skikkelige fyllekuler to helger etter hverandre, og fikk jo panikk når jeg skjønte jeg var gravid. Legen sa at de to-fire første ukene etter selve befruktningen så har jo ikke egget festet seg ennå, og da er det lite man får påvirket det.
Gjest Anonymous Skrevet 19. mai 2004 #4 Skrevet 19. mai 2004 Jeg sliter med akkurat det samme, men jeg er redd for at jeg er kommet mye lenger i svangerskapet. Vi prøvde å bli gravide for en stund tilbake. Vi tok et opphold nå, fordi jeg ikke vil føde på julaften....., så jeg har hatt et par fyllekuler nå i det siste. Jeg testet negativt + fikk mensen for drøyt en mnd siden, men nå har den ikke kommet. Jeg har gått lenge over.... Og jeg kan faktisk ikke ha blitt gravid i mellomrommet fra forrige mens og til nå. Jeg er kjemperedd for at jeg kan ha skadet fosteret, hvis det viser seg at jeg likevel er gravid. (Har jo hørt at noen får en slags falsk mensen i starten på graviditeten... Hvor vanlig er det, tro?) Hjelp!!
Chiquita Skrevet 19. mai 2004 #5 Skrevet 19. mai 2004 Til siste gjest: Ta en test da vel... Ikke noe å gruble over det, vel
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå