Gå til innhold

Tante som gir elendige gaver..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vår datter har en tante som er både eneste tante i familien og også gudmor til henne. Men, jeg merker jeg begynner å bli litt oppgitt, for jeg føler at hun gir datteren vår gaver som hun i beste fall har brukt 50-70 kr på og som datteren vår omtrent ikke får bruk for.

Til julegave fikk hun en sånn reklame-tshirt i feil størrelse, sånn som du får om du er med på visse arrangementer for barn. Til dåpsgave (hun er gudmor!) fikk hun sånn høydemåler som du taper (ja, taper..) på veggen og i bursdagsgave gikk hun en krem med en haug parfyme og annet humbug i, jenta har eksem og allergi og dette vet tanten hennes.. Hvem gir en krem i gave til en 1 åring uansett?

Jeg kjenner jeg er så utrolig oppgitt.. Hun tillater seg å gi slike elendige gaver til datteren vår og hun gir heller ikke samboeren min eller meg bursdsgsgave eller julegave, selv om vi gir henne ordentlig flotte gaver hver gang. Glass hun samler på osv.

Jeg lurer på om det er lov å si ifra om slik? Samboeren min ble skikkelig skuffet over gaven datteren vår fikk til jul, så han syntes det er på din plass å si ifra han også. Men hvordan?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du visste vel om at den her dama var dårlig gavegiver før du valgte henne ut som gudmor? :fnise:

• Liker 5
Skrevet

Vet dere hva slags økonomi hun har? Er ikke alltid folk er ærlige om slikt.

Jeg tror ikke jeg ville "klaget" på gavene. Men ville ikke fortsatt å gi henne fine gaver.

Anonymous poster hash: 62fcb...f4a
  • Liker 2
Skrevet

Gi ønskeliste før bursdager og jul. Prøve å hinte litt.

Hvorfor valgte dere henne som gudmor? Hun høres enten gjerrig ut eller lite sosialt kompetent.

Anonymous poster hash: 13cbd...295

• Liker 4
Skrevet

Vet dere hva slags økonomi hun har? Er ikke alltid folk er ærlige om slikt.

Jeg tror ikke jeg ville "klaget" på gavene. Men ville ikke fortsatt å gi henne fine gaver.

Anonymous poster hash: 62fcb...f4a

Hvorfor ikke? Man gir da vel gave fordi det er trivelig å gi?

• Liker 4
Gjest Hinkelpinkel
Skrevet

Gi ønskeliste før bursdager og jul. Prøve å hinte litt.

Hvorfor valgte dere henne som gudmor? Hun høres enten gjerrig ut eller lite sosialt kompetent.

Eller kanskje hun ikke har så mye penger?

• Liker 1
Skrevet

Vel... I utgangspunktet skjønner jeg hvorfor du tenker som du gjør, og jeg ville nok også blitt litt skuffet på min datters vegne. MEN - gaver er nå en gang frivillig. Både om man vil gi i det hele tatt og ikke minst hva man vil gi.

Syntes derfor ikke det er noe man sier ifra om... Dessverre...

• Liker 2
Gjest Inggolf
Skrevet

Forsøk å gi henne konkrete tips til hva datteren din trenger/ønsker seg ved neste anledning hvor det involveres gaver :jepp:

• Liker 1
Skrevet

Bortskjemte voksne. Vær glad ett ordentlig menneske er gudmor.

Anonymous poster hash: 3f292...667

• Liker 4
Skrevet

Eller kanskje hun ikke har så mye penger?

Eller veldig lite penger, ja.

Skrevet

Gaver er bare ting....

Hvordan stiller hun opp ellers? Er hun der for dere? Hvordan er du med datteren din? Jeg synes det betyr tusen ganger mer enn at folk gir flotte gaver.

• Liker 9
Skrevet

Sånn ifht til økonomi så vet jeg hun og samboeren hennes bor veldig billig på landet med lite regninger, da de betaler kun strøm i det huset de bor i og de har bare en bil. Så økonomien burde være på stell! Ja, de har begge jobb også forresten.

Hun er ikke akkurat så forferdelig opptatt av datteren vår heller, men vi bor noen timer unna hverandre, så det kan være derfor. Jeg kjenner jeg er litt skuffet over hele situasjonen..

Ja, gaver er jo frivillige, men...

Skrevet

Er hun søsteren til samboeren din? (Ettersom du sier "min datters tante" og ikke "søsteren min"). Var hun førstevalget som gudmor eller var det bare ikke så mange alternativer?

Det finnes jo folk som har nok med seg selv og ikke er så opptatt av å være gudmor eller babyer i det hele tatt. Jeg ville syntes det var stas personlig, men er jo ikke alle som ser på et som en ære.

• Liker 1
Skrevet

Det er faktisk ikke alle som mener å gi slike gaver for å være "slemme", tror jeg..

Det kan faktisk være at dette er fine gaver, i hennes hode. At hun mener godt.

Noen er rett og slett bare ikke så flinke til å gi gaver. Ikke alle vet hva som passer å gi til noen i den alderen. Har hatt familiemedlemmer som alltid har gitt meg helt merkelige gaver som jeg aldri har fått bruk for.. Men det gjør ikke meg noe i det hele tatt egentlig. Takker alltid pent for gaven uansett!

Anonymous poster hash: 6fa44...de4
  • Liker 7
Skrevet

Å herre fred dette gavemaset når man er faddere. :( Når man tar på seg å være fadder, tar man på seg å lære barnet om kristendommen og å lære det å be.

Hvis det var en gavemaskin man ønsket seg, og ikke en fadder, så burde man ha klarlagt dette på forhånd, istedetfor å reagere når kvaliteten på gavene ikke faller i smak.

• Liker 8
Skrevet

Det var vel dere som valgte henne til gudmor, og ikke omvendt? Kanskje hun ikke er så opptatt av sånt? Folk har jo forskjellige verdier og holdninger. Kanskje hun heller ikke er så opptatt av dette med gaver generelt? Har hun egne barn? Hvis ikke, kan det godt hende at hun ikke har så mye peiling på hva man kjøper til barn? Hvor gammel er hun?

Jeg ville aldri i livet klaget på gaver jeg anså for å være for billige eller for dårlige/ikke ønsket.

• Liker 4
Skrevet

Noen kan det der med å gi en fin gave og andre kan det ikke.

Skrevet

Vår datter har en tante som er både eneste tante i familien og også gudmor til henne. Men, jeg merker jeg begynner å bli litt oppgitt, for jeg føler at hun gir datteren vår gaver som hun i beste fall har brukt 50-70 kr på og som datteren vår omtrent ikke får bruk for.

Til julegave fikk hun en sånn reklame-tshirt i feil størrelse, sånn som du får om du er med på visse arrangementer for barn. Til dåpsgave (hun er gudmor!) fikk hun sånn høydemåler som du taper (ja, taper..) på veggen og i bursdagsgave gikk hun en krem med en haug parfyme og annet humbug i, jenta har eksem og allergi og dette vet tanten hennes.. Hvem gir en krem i gave til en 1 åring uansett?

Jeg kjenner jeg er så utrolig oppgitt.. Hun tillater seg å gi slike elendige gaver til datteren vår og hun gir heller ikke samboeren min eller meg bursdsgsgave eller julegave, selv om vi gir henne ordentlig flotte gaver hver gang. Glass hun samler på osv.

Jeg lurer på om det er lov å si ifra om slik? Samboeren min ble skikkelig skuffet over gaven datteren vår fikk til jul, så han syntes det er på din plass å si ifra han også. Men hvordan?

Jeg hadde ikke brydd meg var jeg deg ..........

Men kanskje 1åringen kan si ifra selv? Ikke det nei? Er det ikke hun som får gaven? Ok da bryr hun seg kanskje heller ikke da ...

• Liker 1
Skrevet

Ikke alle er like flinke til kjøpe brukbare gaver. Men synes det er frekt av dere å ta det opp med henne, man skal jo liksom alltid være takknemlig for det man får. Men jeg ville kanskje hintet litt i forkant av bursdag/jul hva barnet ønsker seg, uten å si det rett ut. Evt. få henne til å spleise på ett eller annet, så hun bare kommer med noe helt random selv.

Anonymous poster hash: 204cf...38d
Gjest New_Girl
Skrevet

Gi henne ønskeliste ved bursdager og jul. Hvis hun fortsetter å gi rare gaver, så smiler dere, sier takk, og så har dere noe å le av etterpå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...