primadonna Skrevet 12. januar 2014 #1 Skrevet 12. januar 2014 Hvor mye tid bruker du på middag, hvor mange dager i uka lager du middag og hvilket budsjett har dere på mat?
Kladd Skrevet 12. januar 2014 #2 Skrevet 12. januar 2014 Lager middag hver dag, bruker som regel mellom 15 og 40 minutter på hverdagsmiddagen. Har ikke noe budsjett egentlig, men bruker alt fra 10 til 200 kr for to. Som regel ligger vi vel på mellom 40 og 60 kr for to per dag.
Athene Skrevet 13. januar 2014 #3 Skrevet 13. januar 2014 Spiser varmmat laget fra grunnen hver dag. Vi lager en del ekstra når vi har mulighet, eller jeg lager paier og annen mat som lett kan fryses i helgen, slik at vi har "fastfood" til travle dager. Så tidsbruk er alt fra 1-2 timer i helgen til 5 minutter i microen i hverdagen. Budsjettet aner jeg ikke, men det er høyt. Prioriterer god mat og gode råvarer.
Chien Skrevet 16. januar 2014 #4 Skrevet 16. januar 2014 Hvor mye tid bruker du på middag, hvor mange dager i uka lager du middag og hvilket budsjett har dere på mat? Det varierer hvor lang tid jeg bruker på det. Kommer jo an på hva jeg skal lage. Tipper at jeg bruker omtrent 30-40 minutter i gjennomsnitt. Lager middag stort sett hver dag. Har ikke noe budsjett, bare kjøper det jeg har lyst på.
Blådiamant Skrevet 16. januar 2014 #5 Skrevet 16. januar 2014 Bruker ca 1000 kr per uke. Lager middag hver dag, tar alt fra 20-60 min.
Pingting Skrevet 16. januar 2014 #6 Skrevet 16. januar 2014 Jeg og mannen lager mat annenhver uke. Bruker mellom 15 og 45 min på å lage (ofte mer i helgene). Budsjett har vi ikke, men tipper det i gjennomsnitt går en 250-500 kr på hverdagsmiddagene (og noe mer fænsischmænci og dyrere mat i helgene)
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2014 #7 Skrevet 16. januar 2014 Bruker ca 30 min på hverdagsmiddager, noen ganger opptil 1 time. Noe mer på helgedag. Lager middag hver dag. Budsjett ca 100 kr for middag til 2 personer til hverdags, noe mer i helgene. Anonymous poster hash: d065d...d64
Gjest Mupsi Skrevet 16. januar 2014 #8 Skrevet 16. januar 2014 Som regel 30-45 minutter., vi har middag omtrent hver dag, budsjett har vi egentlig ikke men har ofte type billige middager fra bunnen som spaghetti, kjøttkaker, fiskeboller osv
Veggdyret Skrevet 16. januar 2014 #9 Skrevet 16. januar 2014 (endret) Vi lager middag ca 4-6 dager i uka, de andre dagene har vi rester til middag (i dag skal vi feks. spise wokrester fra i går). Lager det meste fra bunnen av, med unntak av enkelte favoritter som feks. fiskepinner eller kjøttpølser. Tipper vi bruker ca 75-100 kr i råvarer for de fleste måltider, enkelte ganger lager vi større posjoner eller flere ting på en gang, og da går det mer penger i "investering" men mindre i snitt - feks. kjøper vi en hel, rå kylling samt noen grønnsaker og har da kyllingfilét en dag, kyllinglår neste dag, og lager suppe på restene og bruker den suppen som den er eller som basis i løksuppe, pastasuppe, etc. Tar sjelden mer enn 20 min å lage selve maten, men den må jo gjerne være i ovnen eller koke endel i tillegg - tid jeg ikke regner som "matlagingstid" siden vi da gjør husarbeid eller sitter med dataen. Endret 16. januar 2014 av Veggdyret
Zzyzx Skrevet 16. januar 2014 #10 Skrevet 16. januar 2014 men tipper det i gjennomsnitt går en 250-500 kr på hverdagsmiddagene På ett måltid, eller snakker du om pr uke nå? Vi lager middag hver dag. Det tar fra 15 minutter til en time. Budsjett har jeg ca null kontroll over, men at vi ender opp på en tusing i uka er nok ikke usannsynlig.
Pingting Skrevet 17. januar 2014 #11 Skrevet 17. januar 2014 På ett måltid, eller snakker du om pr uke nå? Hverdagsmiddagene, altså mandag - torsdag (fredager er helg og basta bom)
Adhara Skrevet 17. januar 2014 #12 Skrevet 17. januar 2014 Tråden er ryddet for spørreundersøkelse. Irrlys, mod.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå