AnonymBruker Skrevet 12. januar 2014 #1 Skrevet 12. januar 2014 Lurer på en ting, om det er "lov" til å bruke en hund som forsvar hvis man f.eks går ute alene om kveldene, og hvis man skulle bli angrepet eller voldtatt, om jeg kunne lært opp en hund til å forsvare meg? Tenker bare på de situasjonene der hvis noen skulle prøve seg på meg hvis jeg går ute alene om kvelden. Ville det fått konsekvenser for hunden hvis en person prøver å voldta meg, om hunden f.eks hadde bitt personen for å forsvare meg.. Anonymous poster hash: e40e9...d92
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2014 #2 Skrevet 12. januar 2014 Om du og hunden er på nett, så behøver du ikke å trene opp hunden til dette. Min lille border colliemiks reagerte voldsomt på en mann, som begynte å forfølge meg. Reiste bust og bjeffa som faen. Hun merka vel at han hadde ufine planer. Hunder er ekstremt følsomme dyr og merker sinnstemninger til oss mennesker, og de fleste ville gått i døden for sin eier. Hunden er menneskets beste venn. Anonymous poster hash: 3a0f9...178 4
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2014 #3 Skrevet 12. januar 2014 Lær deg selvforsvar. Det er mye du kan gjøre for å beskytte deg selv. Anonymous poster hash: ddab1...9dc 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2014 #4 Skrevet 12. januar 2014 hvis du og din hund har et riktig bånd så kommer den hunden til å gjøre alt for deg selv om den ikke er trent til det Anonymous poster hash: 451c3...e8e 1
Nastine Skrevet 12. januar 2014 #5 Skrevet 12. januar 2014 Dessverre så er det slik at om du skulle bli overfalt og hunden biter gjerningsmannen så kan han kreve hunden avlivet. det samme om du får innbrudd og hunden angriper inntrengeren, kan den bli krevd avlivet Ellers enig med de over her, hunden trenger ikke trenes opp til forsvar 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2014 #6 Skrevet 13. januar 2014 Jeg føler meg veldig trygg med hunden min. Han halser på kommando og det burde være mer en nok til å skremme bort voldsmenn. En hund som gneldrer som en dødshund = oppmerksomhet = Ikke ønsket av voldtektsmenn eller innbruddstyver eller ja. Så hvis du trenger beskyttelse så skaff deg en hund av litt størrelse og lær den å halse på kommando. Pynt den gjerne med litt pigghalsbånd og en sele av bull typen. (veldig bred med masse lær). Husk dog å kjøpe en renraset hund med alle papirer og blodprøver. Nabokjærringa kan jo tro det er en kamphund og anmelde den til politiet. Anonymous poster hash: 41537...ac7
Gjest Hinkelpinkel Skrevet 13. januar 2014 #7 Skrevet 13. januar 2014 Nå syns jeg det er veldig feil å trene opp en hund til å angripe også. 1
Gjest Blomsterert Skrevet 13. januar 2014 #8 Skrevet 13. januar 2014 Som det er skrevet her : en hund trenger ikke trenes opp til å forsvare eier. Risikoen ved å skulle trene opp hund til angrep,er at du kan bli redd uten at du er i reell fare,og da kan hunden avvlives ved angrep. Vil fraråde det,og være heller trygg på at hunden forsvarer ved virkelig fare. Og det er lett å lære en hund å gjø på kommando! Har selv en hund som ikke er så stor. Men jeg er trygg med henne,og angriper hun ikke så kommer hun til å vekke nabolaget om noe skjer
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2014 #9 Skrevet 13. januar 2014 En hund kan trenes til det meste, så det reell mulighet trene den til forsvar. Hvis hunden din skulle angripe en overfaller kan den kreves avlivet uansett om det er selvforsvar. Hunder har få til ingen rettigheter. Det er sjelden negativt å trene en hund opp til forsvar. En riktig trent hund vil ikke ha noe større risiko for å angripe en unødig i tilfeller der du bare skulle skvette eller bli redd. I tilfeller der trent hund skulle angripe unødig er det mye enklere for eier å stoppe dem enn utrente hunder i samme situasjon. Anonymous poster hash: ae55d...b12
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå