Gå til innhold

selger noen ting de lager?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

jeg holder på med div håndarbeid å lager blandt annet votter og sokker i et spesielt mønster med teknikken Pjoning. er det noe som er verdt å ta penger for? det er ganske god kvalitet på det og mye tykkere og bedre enn vanlig strikkemønsker.

bruker vel ca 30-40 kr på et par votter/sokker. hva er da evt realistisk å ta for det for at jeg ikke skal være for gjerrig men samtidig få litt igjen for det?

Anonymous poster hash: 30407...ed9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Klart at du skal ta deg ordentlig betalt for håndarbeidet ditt. Pjoning er en fin teknikk og det blir jevnt, tykt og godt å gå med.

Om en pjoner i ull og drar ut litt av ulla på innsiden av vottene, blir de liksom ekstra foret og nydelige å ha på selv i sterk kulde.

Jeg har lest at man skal ta garnforbruket og gange med tre. Det er det verdt. Ta f.eks. 150,- for hvert par. Det er ikke dyrt i det hele tatt.

Kanskje til og med kr. 200,- om det er store arbeider du har laget. Små og store plagg bør koste forskjellig.

Man må ikke prise seg helt ut og sende signaler om at "det er bare hjemmelaget og derfor ingenting verdt". Det er nemlig bare tull.

Tid og flid er lagt i hvert plagg. Håper du får noe igjen for det du har laget. :jepp:

Endret av Hoppetaujenta
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart at du skal ta deg ordentlig betalt for håndarbeidet ditt. Pjoning er en fin teknikk og det blir jevnt, tykt og godt å gå med.

Om en pjoner i ull og drar ut litt av ulla på innsiden av vottene, blir de liksom ekstra foret og nydelige å ha på selv i sterk kulde.

Jeg har lest at man skal ta garnforbruket og gange med tre. Det er det verdt. Ta f.eks. 150,- for hvert par. Det er ikke dyrt i det hele tatt.

Man må ikke prise seg helt ut og sende signaler om at "det er bare hjemmelaget og derfor ingenting verdt". Det er nemlig bare tull.

Tid og flid er lagt i hvert plagg. Håper du får noe igjen for det du har laget. :jepp:

Takk :) veldig opplysende! da får jeg lage en del å så prøve å selge det :) kan jo alltids hende noen vil ha litt tykkere votter en de ullvottene som selges i butikker. har merket at kvaliteten på det er så som så... :)

Anonymous poster hash: 30407...ed9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får aldri så god kvalitet som hjemmelaget. Du får kjøpt billige tykke "ullsokker" overalt,men hjemmelaet er best. Dessverre få som lager, og enda mere dessverre få som skjønner verdien.

Du kan godt ta 150,iallefall. Skulle gjerne kjøpt, selv av deg.

Jeg lager mye div selv. Gir bort mye i gaver. Folk ser helst at de får.

Anonymous poster hash: 0949d...f18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste et sted om noen som tok en krone pr gram tråd eller pr meter. Det som blir dumt om man ganger med garnpris er jo at noe er billig mens noe er dyrere. Men arbeidet er det samme. 150-200 pr vottepar er nok bra! Elsker pjonavottene mine :hjerte:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke epla.no et sted man kan selge slike ting?

Anonymous poster hash: 07355...c13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo! Hopp uti det, ts!

Endret av Hoppetaujenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...