Gå til innhold

Såå forelsket, men stor aldersforskjell...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er forelsket, skikkelig forelsket, sannsynligivs for første gang, og jeg har en følelse av at det er gjensidig.

Men aldersforskjellen er stor, jeg er 21 år og han er 41 år, han er altså nesten dobbelt så gammel som meg og kunne vært faren min.

Hva mener er dere? Er 20 år altfor stor aldersforskjell?

(Jeg liker han utrooolig godt)

Anonymous poster hash: 712a6...d60
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva har det å si hva vi mener om dette ?

Skrevet

Litt vel stor ja, men det er jo bare å komme seg ut av forholdet hvis det begynner å ligne på at du har fått deg en er ekstra pappa som du har sex med. :fnise:

Skrevet

Hopp ut i det tenker jeg. Er dere forelsket så er dere forelsket :) Men det er mulig at aldersforskjellen vil skape litt problemer i lengden. Men det vet man ikke før dere har prøvd.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er jo veldig usikker på dette med alderen (derfor jeg spør). Veldig usikker på om det kan fungere, jeg hverken kjenner eller vet om noen par der aldersforskjellen er så stor og det har fungert (utenom kjendiser).

Jeg har jo ført reagert litt negativt når jeg ser unge jenter blir sammen med menn som er nesten dobbelt så gammel, og har alltid tenkt at det jo være noe rart med mannen som ikke kan skaffe seg noe på sin egen alder. Så jeg må jo innrømme at jeg er litt redd for hva andre vil tenke (og det er nok han også), så foreløpig har vi bare treffest alene/i skjul.

TS

Skrevet

Jeg kjenner et par med eksakt samme aldersforskjell. Der er dama derimot eldst. Han er 37, hun er 57. Ser ut til at de trives sammen. Er heller ikke noe hinder for at det kan funke for dere. Men ville nok tenkt over alle faktorene som spiller inn, før jeg eventuelt hadde gått inn i et slikt forhold.

Nå fungerer det jo helt fint, med om 20-25 år kan nok forskjellen begynne å merkes bedre. Da begynner han å bli gammel, mens du fortsatt er relativt ung. Uansett teller kjærligheten mest, og du får i samråd med han finne ut av hva som er best for dere.

Hva andre sier må du ikke bry deg om, gjør det du føler er rett. Er heller ikke noe problem å gjøre slutt på forholdet, hvis du skulle finne ut at det ikke var veien å gå allikevel. Man må gjøre seg opp noen erfaringer gjennom tiden.

Lykke til.

Skrevet

Det kan fungere i noen år.

Men over lengre tid er det veldig lite sannsynlig.

Skrevet

Tenk deg om. Når han er 80 er du 60. Du vil mest sannsynligvis måtte leve alene i 20++ år etter han er død...

Anonymous poster hash: d3303...966
Skrevet

Det kan fungere i noen år.

Men over lengre tid er det veldig lite sannsynlig.

Hvorfor tror du det? Vil ikke alderen "jevne seg ut" etterhvert. Jeg er bare 21 og han er 41 så aldersforskjellen er jo veldig tydelig, men når jeg blir 30 og han er 50 er ikke forskjellen så stor lenger.

Men herregud, jeg har ingen ambisjoner om at jeg skal gifte meg og få barn med han enda, vi er jo ikke en gang sammen, bare veldig forelsket.

TS

Skrevet

Hvorfor tror du det? Vil ikke alderen "jevne seg ut" etterhvert. Jeg er bare 21 og han er 41 så aldersforskjellen er jo veldig tydelig, men når jeg blir 30 og han er 50 er ikke forskjellen så stor lenger.

Men herregud, jeg har ingen ambisjoner om at jeg skal gifte meg og få barn med han enda, vi er jo ikke en gang sammen, bare veldig forelsket.

TS

Det jevner seg ut helt til han blir så skral at han trenger tilsyn, mens du ikke gjør det og har en del år igjen.

Skrevet

Jeg er jo veldig usikker på dette med alderen (derfor jeg spør). Veldig usikker på om det kan fungere, jeg hverken kjenner eller vet om noen par der aldersforskjellen er så stor og det har fungert (utenom kjendiser).

Jeg har jo ført reagert litt negativt når jeg ser unge jenter blir sammen med menn som er nesten dobbelt så gammel, og har alltid tenkt at det jo være noe rart med mannen som ikke kan skaffe seg noe på sin egen alder. Så jeg må jo innrømme at jeg er litt redd for hva andre vil tenke (og det er nok han også), så foreløpig har vi bare treffest alene/i skjul.

TS

Jeg er mye mer skeptisk til akkurat dette.

Anonymous poster hash: c804f...bba

• Liker 1
Skrevet

Det jevner seg ut helt til han blir så skral at han trenger tilsyn, mens du ikke gjør det og har en del år igjen.

Skjønner poenget, men syntes ikke det er så relevant lenger i dagens samfunn. Det er jo ingen garanti for god/dårlig helse uansett og som regel så er de færreste sammen 40 år lenger.

Anonymous poster hash: 9c02a...048

Skrevet

Alder er bare et tall. Det viktigste er den mentale alder. Ting som kan ødelegge er at han kanskje har barn som er like gamle/ eldre enn deg. Så lenge dere er dere selv, har det fint så ser jeg ikke problemet

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke de tyve årene i seg selv som er problemet, men at du bare er 21.

Anonymous poster hash: a1df7...9d9
  • Liker 2
Skrevet

Alder er IKKE bare et tall.

Hvor gjensidig er egentlig denne forelskelsen? Hvor langt har dere gått?

• Liker 1
Skrevet

Alder er IKKE bare et tall.

Hvor gjensidig er egentlig denne forelskelsen? Hvor langt har dere gått?

Vi har hatt sex, hvis det er det du spør etter...

Jeg føler at den er gjensidig, men han har ikke sagt noe om det...

Skrevet

TS

Sannsynligvis kommer du til å endre deg mye fram til du blir 30 og derfor er det lite sannsynlig at forholdet overlever.

Skrevet

Jeg var sammen med en som var 22 år eldre enn meg. Skal sies at jeg ikke var klar over hans alder i det vi møttes, men at det kom frem senere. Det var mye som kom frem, senere..
Jeg var 20 og nettopp ferdig med skole og levde ett ganske ansvarsløst liv. Alt var bare fest og moro, for min del.

Han derimot hadde fire barn, gjeld og til og med eldre omgangskrets enn seg selv. Vi holdt ut en stund, men til slutt måtte jeg bare avslutte det. Det fungerte ikke i det hele tatt. Om jeg hadde vært mer moden for alderen eller om han hadde vært yngre til sinns, så ble nok 22 år for mye. Vi var på helt forskjellig stadier, helt ulike livserfaringer og syn på ting.

Men om det kun er rent seksuelt og man ikke bor sammen eller tilbringer mesteparten av sin tid sammen, kan det jo kanskje gå.

Ett eksempel er Sandra Lyng Haugen. Hennes kjæreste var vel personlig trener og ca. 20 år eldre enn henne? Forskjellen på henne og oss, er at hun levde ett hektisk liv med kjendisstatus. Hun var nok neppe avhengig av noen mann. Han var personlig trener og gjorde seg sikkert opptatt med det, i tillegg til at sånne folk gjerne styres kun av det ytre. De tilbringer ikke nok tid sammen til at det indre har særlig betydning. Og de er allerede ganske godt etablert med hver sine ting, sånn at om det hadde blitt slutt, går ikke jordkloden under, fordi livet må gå videre..

Men, for all del, du må gjerne gi det en sjanse! Man vet jo ingenting før man har prøvd.. :laugh:

Anonymous poster hash: 5ed8c...971
  • Liker 1
Skrevet

Vi har hatt sex, hvis det er det du spør etter...

Jeg føler at den er gjensidig, men han har ikke sagt noe om det...

Jeg tror det er mye du ikke vet om han.

Anonymous poster hash: c804f...bba

• Liker 1
Skrevet

Alder han ikke noe å si, om du er forelska i han får dere det til å funke

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...