AnonymBruker Skrevet 12. januar 2014 #1 Skrevet 12. januar 2014 Inspirert av "Hadde du turt å gå ut?", hvor mange skriver at de allikevel ikke klipper håret ofte, bruker ikke sminke og pleieprodukter osv. Og jeg lurer på hvorfor? Alle ser bedre ut med nyklippet og velstelt hår. Nappet øyenbryn. Velpleid hud, med litt maskara, foundation/pudder eller noe til å gjevne ut hudfargen. Så hvorfor gjør dere ikke det? Det krever ikke så mye arbeid. Gidder ikke? Bryr seg ikke om utseende"? Jeg bare lurer.Anonymous poster hash: d6364...210
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2014 #2 Skrevet 12. januar 2014 Jeg har ikke behov for å klippe håret, da det ikke er slitt. Ikke har jeg behov for å nappe øyenbryn heller for de er ikke bustete. Huden min er det ingenting galt med, så hvorfor skal jeg bruke sminke? Og jeg har heller ikke noe behov for å sminke meg fin for andre, da jeg har en kjæreste som liker meg best uten sminke. Anonymous poster hash: 9d624...065
Cata Skrevet 12. januar 2014 #3 Skrevet 12. januar 2014 Jeg klipper gjerne håret, jeg. (Nevnte for øvrig i den tråden at frisør kom jeg faktisk til å savne.) Men neimen om jeg ville blitt så hemmet av frisørmangel at jeg ikke hadde våget å gå ut. Da hadde det vært heller dårlig stelt med selvtilliten. Husk, forutsetningen for den tråden var at man ikke hadde tilgang på de nevnte tingene. Joda, jeg ser bedre ut med sminke, men ikke så vanvittig mye bedre at det er bryet verdt å styre med alt det der til hverdags. For ikke å snakke om at jeg ville blitt ledd ut på jobb om jeg hadde dukket opp nysminket. (Mannsdominert miljø, der sminke liksom ikke ville...passet inn ) Og det å sminke meg for de få timene mellom "komme hjem fra jobb" og "gå og legge seg" er heller ikke spesielt aktuelt. Enten skal jeg på trening og da må sminken vekk igjen, eller så sitter jeg hjemme ved PC'n og da er heller ikke behovet voldsomt stort. Dessuten tror jeg huden min liker seg bedre uten foundation siden den da får "puste". Merker at bare en enkel CC krem får meg til å føle meg mer klissen i ansiktet. 2
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2014 #4 Skrevet 12. januar 2014 for meg er ikke det å "gjøre noe ut av seg selv" ensbetydende med at man må ta på sminke Anonymous poster hash: 85bde...4ef 3
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2014 #5 Skrevet 12. januar 2014 Tenker at huden er penest om den får puste, så sminke har jeg aldri brukt uten om til fest/julebord. Unntaket er mascara, det bruker jeg daglig. Men ja, jeg har ikke behov for å sminke meg daglig, håret er langt og pent, ikke slitt. Jeg kler meg klassisk pent på jobb, og ser bra ut - uten jeg mener å skryte, men nei, har ikke behov for den lista i den andre tråden. Det har ingenting med å ikke gidde/ikke bry seg Anonymous poster hash: b4da2...67c
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2014 #6 Skrevet 12. januar 2014 Jeg ser så fin ut uten alt det tullet, så hvorfor skal jeg kaste bort tid og penger på det? Er man naturlig pen så er vel det det beste Anonymous poster hash: d1340...11e 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2014 #7 Skrevet 12. januar 2014 Jeg bryr meg faktisk veldig mye om utseendet og klarer fint å se bra ut uten masse dilldall, jeg bruker litt sminke men kunne klart meg uten. Håret klipper jeg selv og brynene har blitt nappet så lenge at de holder formen av seg selv. Anonymous poster hash: e6fcd...6e1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2014 #8 Skrevet 12. januar 2014 Jeg klipper meg ofte, men ellers gjør jeg ikke noe av det som står på lista. Jeg dropper det fordi jeg ikke føler meg komfortabel med det. Jeg føler meg som en komplett idiot om jeg bruker sminke, pleieprodukter og ulike greier i håret. Det er viktigere for meg å føle meg vel, enn at andre skal være fornøyd med mitt utseende. Anonymous poster hash: acfb1...fc2
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2014 #9 Skrevet 12. januar 2014 Jeg fresher meg alltid! Uansett om det er onsdag eller søndag, om jeg ikke skal noe som helst også. Får endel komplimenter om at jeg alltid ser så fresh ut. Altså, solbrun, ordnet på håret, mascara. Ikke dukke. Men sannheten er at jeg gjør det for at jeg skal føle meg bedre på innsiden også. Sliter med depresjon og angst, noe jeg er redd skal vises på utsiden, også når jeg ser megselv i speilet. Så jeg er avhengig av å se fresh ut for å føle meg "normal". Anonymous poster hash: 73fb4...d94 1
Gjest Lady.In.Heels Skrevet 12. januar 2014 #10 Skrevet 12. januar 2014 Jeg pynter meg når jeg skal ut, ikke ellers. Det er rett og slett fordi jeg ikke gidder å bruke tid på det. Det er kjedelig og i tillegg ganske ubehagelig å gå med finklær i forhold til joggebukse 1
Snowblind Skrevet 12. januar 2014 #11 Skrevet 12. januar 2014 (endret) Liker å se bra ut uansett om jeg skal på jobb eller om jeg skal ut. Dusjer alltid før jeg skal noe, fikser håret, sminker meg, har på meg klær jeg føler meg komfortabel i. Men føler meg ikke som en person som er veldig opptatt av utseende. Det er rett og slett vane, og jeg trives best. Endret 12. januar 2014 av Snowblind 1
nickless Skrevet 12. januar 2014 #12 Skrevet 12. januar 2014 Jeg er litt "av og på" Pynter meg alltid med klær jeg føler meg bra i ,sminke og styler hår til fest,cafeturel o.l Til hverdags er det mer etter hvor god tid jeg har den dagen, hva jeg skal og om jeg i det hele tatt gidder Men er alltid nydusjet og ren og hel i tøyet,det går en grense
Djungelvrål Skrevet 12. januar 2014 #13 Skrevet 12. januar 2014 Jeg syns svært få kvinner er vakre når de er renskurte dvs helt uten sminke og ustylet hår. Kvinner med mørke farger kan være penere uten.. Men vil de ikke pynte seg så tenker jeg at det ikke er viktig for de og at de har andre verdier som er viktigere å bruke tiden på.
fresia Skrevet 13. januar 2014 #14 Skrevet 13. januar 2014 jeg bryr meg om utseende selv om jeg ikke er avhengig av sminke og andre produkter. jeg er fornøyd med utseendet mitt og synes at jeg ser fin ut uten sminke! jeg sminker meg om jeg skal på fest, en fin restaurant eller når jeg føler for det, men ikke til hverdags når jeg bare skal på skolen, jobb eller i butikken. man kan se velstelt ut uten å ha på seg et tonn med produkter, så lenge man er ren og pen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå