Snop Skrevet 12. januar 2014 #1 Skrevet 12. januar 2014 Som spørsmålet i overskriften sier, lurer jeg på om jeg kan la sykkelen min stå ute i vinter nå som det blir snø og minusgrader? Skal ikke bruke den før snøen går bort igjen. Hvis ikke, og når jeg ikke har tilgang til bod og ikke har plass i stua, hva gjør man da?
Thorn Skrevet 12. januar 2014 #2 Skrevet 12. januar 2014 Ville forsøkt å unngå det. Du risikerer mye rust. Hvis du ikke kan få den inn eller under tak, ville jeg forsøkt å få tak i et sykkeltrekk så den i det minste er tildekket. Fåes blant anner på Jula til 149 kroner.
Tiak Skrevet 12. januar 2014 #3 Skrevet 12. januar 2014 Helst ikke, men om du må, så bør du iallefall olje/smøre den godt og dekke den skikkelig til.
Snop Skrevet 12. januar 2014 Forfatter #4 Skrevet 12. januar 2014 Helst ikke, men om du må, så bør du iallefall olje/smøre den godt og dekke den skikkelig til. Olje med hva hvor? (jeg vet ingenting om sykler, som du kanskje forstår, hehe)
Tiak Skrevet 12. januar 2014 #5 Skrevet 12. januar 2014 Dra på en sportsbutikk som selger sykler og få hjelp Jeg har ikke voldsom peiling selv, men alle nakne metalloverflater risikerer å ruste hvis de står ubeskyttet og ubrukt. Kjede, tannhjul og vaiere blant annet. Ymse smådeler. Olje beskytter mot fukt og oksygen som skaper rust, jeg kjøpte sykkelolje, men det er mulig du kan bruke noe billigere. Bare ikke olje bremseklossene, der vil du helst beholde litt friksjon
Bad Advice Skrevet 12. januar 2014 #6 Skrevet 12. januar 2014 Som spørsmålet i overskriften sier, lurer jeg på om jeg kan la sykkelen min stå ute i vinter nå som det blir snø og minusgrader? Skal ikke bruke den før snøen går bort igjen. Hvis ikke, og når jeg ikke har tilgang til bod og ikke har plass i stua, hva gjør man da? Skrur av styre og pedaler og smetter den under senga 2
Gjest Coolaid Skrevet 14. januar 2014 #7 Skrevet 14. januar 2014 Det "kryper" kondens inn i vaierstrømpene dine. Det vil si gir - og bremsevaierne. Dette kan ruste. Ellers så er det mange andre deler som ruster lett og får hard medfart fra vær og vind. Gjør som nevnt over, skru av styre og pedaler. Du kan også henge den i taket eller på en vegg, enten etter et hjul eller ramme. Du kan også gjøre "sengevarianten" men i taket Vask sykkelen før du tar den inn for vinteren. Olje sykkelen godt. Dersom du lurer på hva du skal gjøre så søk etter videoer på youtube. For eksempel how to maintaine a bike, how to oil a bicycel Chain osv... Da har du sykkelen din i mange år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå