AnonymBruker Skrevet 12. januar 2014 #1 Skrevet 12. januar 2014 har vært aktiv i alle år, alltid vært slank i ben og armer, men tykk midt på Uansett hvor mye jeg trener og spiser sunt, så er det umulig for meg å få flat mage. Jeg går merkbart ned over resten av kroppen og får tydelige muskler i både armer og bein, men magen er akkurat den samme. Tror magefettet mye skyldes hormonell ubalanse. Må dette behandles før jeg i det hele tatt kan drømme om å få flatere og fastere midje? Det er så demotiverende å trene når det gir null resultater! Anonymous poster hash: b11a0...dc3
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2014 #2 Skrevet 12. januar 2014 Jeg har samme problem, er 1.70 høy og veier 50 kg. Tynn og muskuløs, men stor mage. Det ser rett og slett ut som jeg er gravid. Anonymous poster hash: 7ff14...ef2
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2014 #3 Skrevet 12. januar 2014 Hør med legen, men ja det kan høres ut som hormonell ubalanse. Kjedelig. Anonymous poster hash: 1109c...e26
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2014 #4 Skrevet 12. januar 2014 Vi er nå engang skapt forskjellig. Det er ikke alle forunt å ha flat mage, store pupper, tynne armer, osv osv. Anonymous poster hash: e01b8...b9c
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2014 #5 Skrevet 12. januar 2014 Hva spiser dere med store mager? Hva slags fett spiser dere? Anonymous poster hash: 3fd30...1eb
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2014 #6 Skrevet 12. januar 2014 hvilke hormoner er det som lager en slik kropp? Anonymous poster hash: d5e1c...450
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2014 #7 Skrevet 12. januar 2014 takker for svar synes det er veldig demotiverende at trening har null effekt, uansett så er magen like stor, ser også ut som jeg er gravid til spørsmålet om hva slags type fett jeg spiser: bruker olivenolje, rapsolje, kokosolje, tar tran og litt smør på brødskiven av og til Anonymous poster hash: b11a0...dc3
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2014 #8 Skrevet 12. januar 2014 hvilke hormoner er det som lager en slik kropp? Anonymous poster hash: d5e1c...450 det lurer jeg også på, pluss hvilke ubalanser som kan gi fettlagring kun på magen Anonymous poster hash: b11a0...dc3
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2014 #9 Skrevet 12. januar 2014 hvilke hormoner er det som lager en slik kropp? Anonymous poster hash: d5e1c...450 Kortisol og insulin. Til trådstarter. Jeg hadde samme problem. Treningen ga meg økt fettprosent og redusert muskelmasse. Kroppen min opplevde treningen stress, og jeg fikk en overproduksjon av stresshormonet kortisol som trigget fettlagring, og som var nedbrytende på muskulatur. Det som hjalp meg var å innta store doser C-vitamin etter trening. Helst fra naturlige kilder, men kosttilskudd er et greit supplement for en kort periode. Anonymous poster hash: beda2...b09
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2014 #10 Skrevet 12. januar 2014 Kortisol og insulin. Til trådstarter. Jeg hadde samme problem. Treningen ga meg økt fettprosent og redusert muskelmasse. Kroppen min opplevde treningen stress, og jeg fikk en overproduksjon av stresshormonet kortisol som trigget fettlagring, og som var nedbrytende på muskulatur. Det som hjalp meg var å innta store doser C-vitamin etter trening. Helst fra naturlige kilder, men kosttilskudd er et greit supplement for en kort periode. Anonymous poster hash: beda2...b09 nettopp det tror jeg også, at kroppen min oppfatter trening som stress. Hvordan fant du ut av dette? virker vitamin c mot lagring av fett pga kortisol og insulin? store doser, hva vil det si? Anonymous poster hash: b11a0...dc3
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2014 #11 Skrevet 12. januar 2014 nettopp det tror jeg også, at kroppen min oppfatter trening som stress. Hvordan fant du ut av dette? virker vitamin c mot lagring av fett pga kortisol og insulin? store doser, hva vil det si? Anonymous poster hash: b11a0...dc3 Jeg fikk det bekreftet gjennom blodprøve hos legen, men det er ikke noe problem å prøve deg fram på egen hånd for å se om c-vitamin fungerer for deg. C-vitamin bidrar til raskere nedbryting av kortisol, slik at du får mindre nedbryting av muskulatur, og får redusert fettlagrende effekt fra kortisolet. Jeg bruker 1 g etter trening (naturlig + supplement), selv om mange mener 2 g er optimalt, og så prøver jeg å få i meg c-vitamin fra naturlige kilder til alle måltider. Anonymous poster hash: beda2...b09
Gjest Coolaid Skrevet 12. januar 2014 #12 Skrevet 12. januar 2014 Syns det er rart du sier at du får null effekt. Kroppslig har du sikkert oppnådd ganske bedre helse på de årene du du har trent vil jeg tro. Du tenker mest på et utseende som ikke er naturlig for deg å oppnå.
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2014 #13 Skrevet 12. januar 2014 men de sier jo at midjemålet bør være under det og det antallet cm ,og hvordan skal man oppnå det? jo nettopp med trening. Hva da når treningen ikke har effekt på midjemålet i det hele tatt, det er veldig frustrerende:) treningen har for min del null effekt når det gjelder magen Anonymous poster hash: b11a0...dc3
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2014 #14 Skrevet 13. januar 2014 C-vitamin for bedre resultater? Vel, ikke hvis du skal tro disse forskningsresultatene, som tyder på at det kan hemme treningseffekten: "- Atletene tok til sammen åtte piller om dagen. De inneholdt 840 milligram vitamin C og en rekke andre antioksidanter – en dose som var anbefalt av Pharmanex som produserer Lifepak. Den andre gruppa fikk placebopiller." "Resultatene viste at Lifepak-gruppa hadde en tydelig økning i antioksidantnivået etter de seks ukene. Det så imidlertid ikke ut til at effekten på treninga var helt som lovet. - Placebo-gruppa hadde som forventet fått en markert økning i VO2 max etter ukene med hard trening, sier Skaug. - Men for antioksidantgruppa så vi ingen økning i utholdenheten. Vo2max-verdiene var ikke høyere enn da treningsprogrammet startet." http://www.forskning.no/artikler/2009/juni/224208 Anonymous poster hash: 1e8da...237
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2014 #15 Skrevet 13. januar 2014 hvilke hormoner er det som lager en slik kropp? Anonymous poster hash: d5e1c...450 er det for mye østrogen som kan være årsaken til denne kroppsformen? Anonymous poster hash: b11a0...dc3
Gjest avocadoen Skrevet 13. januar 2014 #16 Skrevet 13. januar 2014 takker for svar synes det er veldig demotiverende at trening har null effekt, uansett så er magen like stor, ser også ut som jeg er gravid til spørsmålet om hva slags type fett jeg spiser: bruker olivenolje, rapsolje, kokosolje, tar tran og litt smør på brødskiven av og til Anonymous poster hash: b11a0...dc3 Jeg trodde det i november i fjor at jeg ikke kunne få flat mage. Og her sitter jeg med en så og si helt flat mage. Var rett og slett bare og trene litt mer og spise litt mer riktig. Jeg har også fortsatt litt hormonell ubalanse, men magen er nå fin
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2014 #17 Skrevet 13. januar 2014 har danset aktivt i over 15 år og spise ikke spesielt usunt, jeg gjør det som andre som får flat mage gjør og det ekspertene sier,men magen går ikke vekk. tror jeg både kan ha hormonell ubalanse og er genetisk disponert til kun å lagre fett på magen Hvordan vet dere at dere har hormonelle ubalanser?hvordan behandles evt dette? Anonymous poster hash: b11a0...dc3
Kreps1 Skrevet 13. januar 2014 #18 Skrevet 13. januar 2014 (endret) Det behøver slett ikke være noe hormonell ubalanse, selv om man har fett på magen. Hvor store deler av kroppsfett setter seg er genetisk bestemt. Hos noen legger det seg veldig mye på bein/lår, hos andre på mage/bryst/rygg. Også verd å lese seg litt opp på bekkentilt (pga stramma hofteleddsbøyere) som kan få magen til å bule litt ut. Ta også en kikk på om det er visse matvarer magen din ikke fordøyer bra nok, ta en titt her: http://www.vektklubb.no/artikkel/vis-frem-din-foodbaby-mage-22680367 Endret 13. januar 2014 av Kreps1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå