AnonymBruker Skrevet 12. januar 2014 #1 Skrevet 12. januar 2014 Jeg flyttet inn i egen leilighet ikke så lenge før jul. Idag har jeg tatt vekk alt av julepynt - og da er det blitt helt tomt! Derfor trenger jeg tips til hva jeg kan fylle opp med, er det fortidlig å begynne å tenke på våren allerede synes dere? Bruker dere å pynte for vår med en gang julen er ute, eller har dere et mellomtrinn? F.eks pynter dere i vårfarger først etter påske? Hvilke farger bruker dere? Hva kan man pynte med? Jeg tenker å kjøpe Nye gardiner, puter, duker, lys.. andre ting? Anonymous poster hash: 3296a...db2
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2014 #2 Skrevet 12. januar 2014 Jeg setter frem masse telysestaker så jeg kan fortsette å tenne lys. Har jeg råd kan jeg kjøpe nye gardiner eller bare noen nye puter og duker. Eventuelt graver frem puter og duker jeg ikke har brukt på lenge som kan få en ny renessanse. Ellers blir det ofte litt mørkt etter at juletreet, adventslysene/stjernene o.l. er fjernet så i år satte jeg to lamper i stuevinduet for å erstatte julestjerna. Jeg henger opp egne julegardiner til jul så jeg bytter tilbake til vanlige gardiner. Nå om vinteren bruker jeg litt tykke gardiner som stenger ute mørket og så henger jeg opp lettere og tynnere gardiner til våren (mellom påske og sommerferie en gang). Så ja, kjøp gjerne noe nytt og da spesielt lys i form av telys og kanskje en lampe eller to. Pledd er også koselig å ha i denne kalde vintertiden. Anonymous poster hash: 87e60...36c
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2014 #3 Skrevet 12. januar 2014 Et par pledd i sofaen (som skal legges pent sammen, ikke i en haug som villa paprika), et par pynteputer (ET PAR!), friske blomster/planter, telys/lysestaker/lykter, bordlamper (kan stå i vinduskarm også), noe pynt på bordet. Noen pene vaser kanskje. Bilder på veggene og gardiner. Noe av det viktigste jeg synes er med på å gjøre det koselig/fint i en leilighet er blomster (Min favoritt er hortensia, da får man både inn grønt og en farge, men det er ikke helt sesong for hortensia nå), nok belysning -men ikke flombelysning. Det er det verste jeg vet. Sørg for å ha nok lyskilder rundtomkring men med et behagelig varmt lys som sammen gir et godt nok opplyst rom, og det siste er diverse levende lys rundt om kring som tennes hver kveld (er avhengig av å tenne lys absolutt hver kveld). Selv passer jeg alltid på at jeg tar vekk noen av pyntetingene når jeg tar frem julepynten slik at det ikke blir overfylt når julepynten kommer frem, og så kan jeg sette det frem igjen når julepynten skal bort, og da blir det ikke så tomt heller. Bytter gjerne litt plass på tingene og supplerer med noe nytt. Og så sørger jeg for å ha nok lyskilder og setter gjerne en lampe der jeg hadde noe advent/julelys. Anonymous poster hash: 8e59b...65a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå