Gjest Vevila Skrevet 12. januar 2014 #1 Skrevet 12. januar 2014 Usikker på hvor jeg skulle plassere dette, men tar en sjans å legger det her. Akkurat nå er jeg i mammaperm, har tidligere og vil etter permisjonen gå over til aap. Neste år ønsker jeg å forsøke meg på studier, heltid eller deltid, men er usikker på hvordan jeg skal få det til å gå opp økonomisk. Ved studielån får man vel ikke stort mer enn 6-7000 i mnd, og det kommer aldri til å gå. Må jeg bare legge studiedrømmen på hylla, eller er det andre måter man kan gjøre det på?
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2014 #2 Skrevet 12. januar 2014 Er det ikke mulig å få aap sammen med studielån`? Anonymous poster hash: d811d...5d9 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2014 #3 Skrevet 12. januar 2014 Du får jo AAP + Lånekassen. I tillegg kan du vel få noe ekstra fra LK dersom dere tjener under et bestemt beløp og/eller hvis du er enslig. Er eu enslig vil du også kunne få overgangsstønad. Anonymous poster hash: e4804...0ea
Gjest Vevila Skrevet 12. januar 2014 #4 Skrevet 12. januar 2014 Man får ikke AAP når man er student desverre. Jeg er ikke enslig nei.
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2014 #5 Skrevet 12. januar 2014 Hvis omskolering er en del av din oppfølgingsplan så får du aap. Anonymous poster hash: e4804...0ea
Xena Empress Skrevet 12. januar 2014 #6 Skrevet 12. januar 2014 Jeg går på AAP og er student. Så det er mulig. Du kan få studiene godkjent av NAV. De er ganske strenge på det. Blant annet at du må være syk på en måte som gjør at du skiller deg betydelig ut fra andre studenter og at det ikke er mulig å få seg jobb i din situasjon i dag. Ellers kjenner jeg flere med barn som studerer via lånekassen, tror man får en ekstra sum om man har barn derfra. Du kan jo spørre NAV og Lånekassen.
Gjest Vevila Skrevet 12. januar 2014 #7 Skrevet 12. januar 2014 Det er ikke omskolering nei. Skiller seg ut på hvilken måte? Trodde bare man fikk aap dersom man hadde en studiehverdag som skiller seg vesentlig fra andres.(Fikk aap da jeg tok noen fag på spesialskole) Tenker å høre med NAV snart ja, men har lært at en bør vite en del før man møter opp, ellers blir man bare avfeid å kastet ut døra...
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2014 #8 Skrevet 12. januar 2014 Usikker på hvor jeg skulle plassere dette, men tar en sjans å legger det her. Akkurat nå er jeg i mammaperm, har tidligere og vil etter permisjonen gå over til aap. Neste år ønsker jeg å forsøke meg på studier, heltid eller deltid, men er usikker på hvordan jeg skal få det til å gå opp økonomisk. Ved studielån får man vel ikke stort mer enn 6-7000 i mnd, og det kommer aldri til å gå. Må jeg bare legge studiedrømmen på hylla, eller er det andre måter man kan gjøre det på? Hvis du er frisk nok til å studere; hvordan kan det ha seg at du erpå AAP nå? Anonymous poster hash: c137e...2d6
Gjest Vevila Skrevet 12. januar 2014 #9 Skrevet 12. januar 2014 Hvis du er frisk nok til å studere; hvordan kan det ha seg at du erpå AAP nå? Anonymous poster hash: c137e...2d6 Som sagt er der noe jeg vil forsøke. Muligens deltid å se om jeg kan klare å gjennomføre.
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2014 #10 Skrevet 12. januar 2014 Det er ikke omskolering nei. Skiller seg ut på hvilken måte? Trodde bare man fikk aap dersom man hadde en studiehverdag som skiller seg vesentlig fra andres.(Fikk aap da jeg tok noen fag på spesialskole) Tenker å høre med NAV snart ja, men har lært at en bør vite en del før man møter opp, ellers blir man bare avfeid å kastet ut døra... Jeg studerer på AAP, og for min del var det nok at jeg hadde svært få muligheter til å få meg jobb uten utdanning. Det er jo ingen vits med alle andre tiltak når de uansett ikke fører til noe. Jeg hadde absolutt ingen utdannelse fra før, annet enn studiekompetanse. Men jeg er alene om omsorgen for et barn da, og har en fysisk sykdom som gir mye smerter. På den måten kan man si at studiehverdagen min skiller seg ganske vesentlig fra andres, de slipper å dope seg ned på sterke smertestillende for å holde ut en forelesning. Anonymous poster hash: 7ec3b...28d
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2014 #11 Skrevet 23. januar 2014 Søk om bostøtte. Anonymous poster hash: a99da...394
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå