Gå til innhold

Forlover

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble fridd til nyttårsaften i fjor. Ganske spontant ble min barndomsvenninne som var til stede spurt om å være forlover. Hun sa ja, det ble sjampis og jubel og glede. Fin kveld!

Jeg og venninnen bor på ulike steder av landet. Vi møtes to ganger i året (jul og sommer), har ikke bodd samme sted på over 10 år. Når vi møtes er det alltid kjempehyggelig!

Før var vi uadskillelige. Vet at vennskap endres etter som man blir eldre, men kjenner stadig på at det vi lever ulike liv og har mindre og mindre til felles. Det er litt sårt, men forståelig. Vi er fremdeles glade i hverandre.

Ingen av oss er sånn som liker å prate i telefon, så vi ringes sjelden. Blir en sms i ny og ne om det skulle være noe spesielt.

Har en søster som er 5 år eldre enn meg. Vi har alltid vært nære, men er veldig ulike som mennesker. Vi trives likevel kjempegod sammen og blir fort venner igjen etter en krangel. Nå har hun fått en kjempehyggelig kjæreste som kommer veldig godt overens med min kjæreste, og det har gjort at vi har hatt mer kontakt enn ellers. Vi har vært på besøk hos hverandre (de bor på andre siden av landet også, rundt 3 timer unna min venninne), laget god mat, vært på fjelltur ++ kjenner at jeg savner å bo nært henne, kjæresten har til og med foreslått å flytte for å bo nærere

For å komme med et bilde, la oss si vi bor i trheim, barndomsvenninne i bergen og søster i stavanger.

Forrige uke ble jeg spurt om å være forlover til søster. De skal gifte seg på en sjømannskirke i vår, alt er hemmelig og de ønsker ikke oppmerksomhet rundt det. Jeg er egentlig mest forlover på papir, og det er helt greit. Jeg forstår de veldig godt, synes det frister å bare reise og gifte seg alene ;)

Hun spurte meg fordi hun kan stole på meg. Det er så hyggelig! De siste dagene har vi pratet mye om bryllup og jeg kjenner mer og mer at eg angrer på at ikke hun er min forlover!! (Min søster liker å snakke i telefon, så hun ringer rimelig ofte. Mer og mer de siste 7 mnd etter at kjærestene våre ble kompiser. De ringer også ofte hverandre, har en del hobbyer til felles)

Hva gjør jeg...?

Bryllupet mitt er sikkert 3 år frem i tid. Hva om jeg og min venninne sklir ennå mer fra hverandre? Jeg vet ikke en gang om det blir stort bryllup (dyrt!), hvor det skal være (både jeg og typen har bodd utrolig mange plasser i landet og er ikke knyttet et spesielt sted). Frister mest å gjøre det alene!

Hadde jeg tenkt meg om i 1 dag og ikke vært spontan hadde jeg spurt min søster og ikke barndomsvenninnen. Helt klart. Vil ikke såre noen :-(

Min venninne har aldri vært i bryllupp, så Hun har sagt hyn ikke kan hjelpe med så mye planlegging.

(Sorry lang post. Skriver med mobil, sorry om det er mye skrivefeil. Forvirret etter enda en natt der jeg grublet og tenkt.. Jeg er forøvrig 26 år, har vært samme med mannen siden 2008)

Anonymous poster hash: 6b6fb...e77

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når jeg sier nyttårsaften i fjor mener jeg forfjor! Haha. (Teknisk sett i fjor siden det var etter midnatt)

Altså vært forlovet litt over 1 år :-)

Anonymous poster hash: 6b6fb...e77

Gjest Hinkelpinkel
Skrevet

Du kan jo ha to forlovere? Søsteren din som hovedforlover? Så bare forklarer du det til venninnen din at du trenger en som har mulighet til å være mer tilstede under forberedelsene også?

Skrevet

Du kan ihvertfall IKKE velge vekk hun du allerede har spurt! Det er både frekt og kommer trolig til å såre henne.

Jeg synes forslaget til Hinkelpinkel er fint, men jeg tror du bør trå litt varsomt der også i og med at det er over et år siden du valgte hun du har. Det blir fort det samme som å si "du var liksom ikke bra nok, jeg trenger en til". Men med tunga rett i munnen, hjertet på riktig plass og god kommunikasjon med forloveren din, så kan det nok la seg gjøre. :)

Eventuelt så beholder du din ene forlover, og gjør likevel masse bryllupsting med søsteren din. Dere er søstre, jeg tror ikke mange kommer til å stusse på det. Forloveren din har jo selv sagt at hun ikke kan bli med på så mange forberedelser, så da er det jo ikke så rart om noen andre blir med på den delen av planleggingen - særlig ikke noen som har vært deg nær hele livet. Så får du masse fin tid med søsteren din, uansett om hun betegnes som "forlover" eller ikke.

Anonymous poster hash: 918cf...604

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...