Gjest ms_kwang Skrevet 12. januar 2014 #1 Skrevet 12. januar 2014 Nå er det litt over en måned siden jeg flyttet ut fra en leilighet. Husvert visste dette 3måneder før jeg flyttet (da det var 3mnd leie i depo) Husvert sa at han skulle gi meg depositum tilbake rett etter nyttår, dette var 12desember da han selv var på ferie. Så ble det stille, purret 6des..ikke noe svar. Purret igjen idag, og da forteller han at han har overført beløpet til meg...men det kan ta mellom 2-3 uker før de er på min konto.. 2-3 uker, dette hørtes litt merkelig ut i mine ører.. Om dette ikke dukker opp etter 2-3 uker, hva gjør jeg da? Har tatt vare på mail/meldinger & kontrakt på leiligheten og beløp,om dette skulle spille noen rolle.
Løvefrøken Skrevet 12. januar 2014 #2 Skrevet 12. januar 2014 2-3 uker? Det ville jeg ikke stolt på. Men depositumskontoen skal jo stå i ditt navn, så du kan kontakte banken direkte og høre hva som er status?
Marie90 Skrevet 12. januar 2014 #3 Skrevet 12. januar 2014 (endret) Enig, kontakt banken. Det skal ikke ta mer enn normal overføringstid fra en bank til en annen når banken har fått "ok" for å løse ut beløpet. Dvs. et par dager maks. Endret 12. januar 2014 av Marie90 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2014 #4 Skrevet 12. januar 2014 Hva slags konto satte du dep. pengene inn på? Om det er blitt satt inn på en konto i ditt navn må du møte personlig for å både åpne kontoen og avslutte den. Veldig dumt å overføre dep. penger inn på huseiers konto, som det kan virke som du har gjort her. Anonymous poster hash: a409a...276
Gjest ms_kwang Skrevet 12. januar 2014 #5 Skrevet 12. januar 2014 Nå var jo huseier borte (utland) når jeg skulle flytte ut derifra. mtp at han visste at jeg skulle flytte ut 3 måneder før, fikk jeg ikke vite at han var på ferie før han var dratt på ferie.
Adhara Skrevet 12. januar 2014 #6 Skrevet 12. januar 2014 Det skal ikke ta mer enn 2-3 dager. Ingenting i bankverdenen tar 2-3 uker.
Gjest ms_kwang Skrevet 12. januar 2014 #7 Skrevet 12. januar 2014 Det skal ikke ta mer enn 2-3 dager. Ingenting i bankverdenen tar 2-3 uker. Takk Irrlys Får håpe dette bare var en alvorlig skriveleif fra hans side. Og ja jeg betalte direkte til han,har ikke dep.konto (Da jeg enda er ung og dum ) Men selvom jeg har betalt direkte til huseier så har jeg fortsatt krav på depositum tilbake. Og pengene er ikke tapt for alltid. men skal huske på dep.konto til neste gang
Adhara Skrevet 12. januar 2014 #8 Skrevet 12. januar 2014 Takk Irrlys Får håpe dette bare var en alvorlig skriveleif fra hans side. Og ja jeg betalte direkte til han,har ikke dep.konto (Da jeg enda er ung og dum ) Men selvom jeg har betalt direkte til huseier så har jeg fortsatt krav på depositum tilbake. Og pengene er ikke tapt for alltid. men skal huske på dep.konto til neste gang Håper du får pengene dine snart, krysser fingrene for deg!
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2014 #9 Skrevet 12. januar 2014 Her kan du fort få problemer siden du ikke har egen depositumkonto. Kanskje huseier har brukt opp pengene og har problemer å betale tilbake? Jeg håper du har bevis på at du har betalt ham.Anonymous poster hash: bc381...3ac 1
Marie90 Skrevet 12. januar 2014 #10 Skrevet 12. januar 2014 Du må aldri, aldri la pengene stå hos utleier. Utifra responsen og at han lyver (sier han har overført og at det tar 2-3 uker) så regner jeg med at han faktisk har brukt dem og sliter med å betale deg tilbake.
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2014 #11 Skrevet 12. januar 2014 Takk Irrlys Får håpe dette bare var en alvorlig skriveleif fra hans side. Og ja jeg betalte direkte til han,har ikke dep.konto (Da jeg enda er ung og dum ) Men selvom jeg har betalt direkte til huseier så har jeg fortsatt krav på depositum tilbake. Og pengene er ikke tapt for alltid. men skal huske på dep.konto til neste gang Krav tja.. Men du kan fort slite med å få de tilbake nå. Som de andre over her sier tror jeg huseier har brukt pengene, sikkert på ferien du snakka om. Her tror jeg du har blitt "lurt". Anonymous poster hash: a409a...276
Gjest ms_kwang Skrevet 12. januar 2014 #12 Skrevet 12. januar 2014 "Du har krav på å få tilbakebetalt depositumet. Send en SMS til utleier at han får en siste sjanse for å betale dette. I motsatt fall overføres saken til inkasso/advokat og rettslig inndrivelse. Om kravet ikke betales vil jeg anbefale oppfølgning av kravet via forliksklage. Med vennlig hilsen advokat" Etter litt leting fant jeg mer hjelp fra advokatene svarer deg enn her. Dette var ett svar til en med samme problem. - Dette er en mann som eier flere hus/leiligheter som han leier ut til studenter.Det huset jeg bodde i var det 6 leiligheter med 3-6rom i hver. Som han leide ut til studenter og pendlere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå