AnonymBruker Skrevet 12. januar 2014 #1 Skrevet 12. januar 2014 Her jeg bor er det rundt minus 10 i dag og det har meldt minus 10-12 grader til uken. Kan jeg ta med baby på 8 mnd på trilletur? Hva med en rask tur på butikken (5 min hver vei). Har bare hørt at de små ikke skal være ute ved minus 10 og kaldere, men vet ikke om dette stemmer? Anonymous poster hash: d2dfc...deb
Marie90 Skrevet 12. januar 2014 #2 Skrevet 12. januar 2014 Google? http://nhi.no/forside/smabarn-babyer-og-kulde-39389.html
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2014 #3 Skrevet 12. januar 2014 Det er hva temperaturen føles som som er viktig. Og det stemmer, de skal ikke være ute når det føles kaldere enn ti minusgrader. Her idag er det -8, men det føles som -14, så kan ikke ta med baby ut på tur. Men helt ærlig, å du handle, så må du handle, hvis du forter deg til butikken tar det et par min, det skal gå greit. Jeg skal oer til nabohuset med baby idag Anonymous poster hash: bc05a...7cc
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2014 #4 Skrevet 12. januar 2014 Jeg har fått en grense på -5 av legen, men det er fordi hun er under utredning for astma. Hun er sju måneder. Tok aldri min eldste ut i kaldere enn -10, og helst ikke så kaldt heller. Selv om han bare lå i vogna.Anonymous poster hash: ea9fa...209
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2014 #5 Skrevet 12. januar 2014 Det er hva temperaturen føles som som er viktig. Og det stemmer, de skal ikke være ute når det føles kaldere enn ti minusgrader. Her idag er det -8, men det føles som -14, så kan ikke ta med baby ut på tur. Men helt ærlig, å du handle, så må du handle, hvis du forter deg til butikken tar det et par min, det skal gå greit. Jeg skal oer til nabohuset med baby idag Anonymous poster hash: bc05a...7cc Samme hva temperaturen føles som. Lungene puster inn -10 om det er -10.Anonymous poster hash: ea9fa...209 2
Vera Vinge Skrevet 12. januar 2014 #6 Skrevet 12. januar 2014 Jeg lot meg aldri stoppe av -10 med baby. Men nå bor vi ikke så værutsatt til, så hvordan man bør tenke hvis det blåser veldig samtidig, vet jeg ikke. Men her jeg bor, hadde jeg uten tvil trillet fem min til butikken selv om det var -12. 4
Gjest Akiko Skrevet 12. januar 2014 #7 Skrevet 12. januar 2014 Skal man følge slike regler må man i enkelte landsdeler holde seg inne i tre måneder om gangen. 5
Gjest New_Girl Skrevet 12. januar 2014 #8 Skrevet 12. januar 2014 10 minus, hvis det ikke blåser veldig kaldt, og dere ikke skal være ute så lenge om gangen, går nok helt fint.
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2014 #9 Skrevet 12. januar 2014 Samme hva temperaturen føles som. Lungene puster inn -10 om det er -10.Anonymous poster hash: ea9fa...209 Hva var poenget ditt??? Jg tror ikke du skjønner "føles som". Hvis det er ti minus og føles som ti minus skal man heller ikke ta med baby ut..........Anonymous poster hash: bc05a...7cc
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2014 #10 Skrevet 12. januar 2014 Skal man følge slike regler må man i enkelte landsdeler holde seg inne i tre måneder om gangen. Eller la være å bo der, evt. Ikke få barn.. Anonymous poster hash: bc05a...7cc
Gjest Akiko Skrevet 12. januar 2014 #11 Skrevet 12. januar 2014 Eller la være å bo der, evt. Ikke få barn..Anonymous poster hash: bc05a...7cc Du er dum du. 8
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2014 #12 Skrevet 12. januar 2014 Du er dum du. Og du er umoden og uansvarlig, du. Anonymous poster hash: bc05a...7cc
Papirfly Skrevet 12. januar 2014 #13 Skrevet 12. januar 2014 Du må føle litt på det selv. Jeg ville ikke lagt ut på lang trilletur, men en tur på butikken går vel fint. Så lenge du passer på at det ikke blåser inn i vognen og at dunpose e.l. beskytter ansiktet godt.
Gjest ms_kwang Skrevet 12. januar 2014 #14 Skrevet 12. januar 2014 Så flere folk ute igår som var ute å trillet...og igår var det -25 men tviler at de er ute å går i flere timer..At det bare er rundt nabolaget og hjem igjen.
Gjest Akiko Skrevet 12. januar 2014 #15 Skrevet 12. januar 2014 Og du er umoden og uansvarlig, du.Anonymous poster hash: bc05a...7cc Så de i de kalde delene av landet er uansvarlig og umoden fordi de velger å få baby i en landsdel der det kan bli mindre en ti minus over tid? 7
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2014 #16 Skrevet 12. januar 2014 Det er tempen oppi vogna som tells, fordi det er den lufta babyen puster inn. Det var -8 her i går men i vogna (ifølge babycallen) var det +3. Null problem.Anonymous poster hash: a32ce...253
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2014 #17 Skrevet 12. januar 2014 Så de i de kalde delene av landet er uansvarlig og umoden fordi de velger å få baby i en landsdel der det kan bli mindre en ti minus over tid? Ja, du har forstått det riktig. Det er ikke anbefalt å ta med baby ut når det er kaldere enn følt -10. Bor man et sted der det nesten garantert er kaldere enn -10 grader 4 mnd i året, vil jeg si at man ikke er særlig ansvarsfull når man velger å ta med babyen ut, trosse anbefalingene fra de som faktisk KAN baby, og bo og få barn på et sånt sted. Det er greit at man elsker kulde selv, men babyer tåler det faktisk ikke like godt som voksne. Anonymous poster hash: bc05a...7cc 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2014 #18 Skrevet 12. januar 2014 Ja, du har forstått det riktig. Det er ikke anbefalt å ta med baby ut når det er kaldere enn følt -10. Bor man et sted der det nesten garantert er kaldere enn -10 grader 4 mnd i året, vil jeg si at man ikke er særlig ansvarsfull når man velger å ta med babyen ut, trosse anbefalingene fra de som faktisk KAN baby, og bo og få barn på et sånt sted. Det er greit at man elsker kulde selv, men babyer tåler det faktisk ikke like godt som voksne.Anonymous poster hash: bc05a...7cc Da burde vel mange barnehager i nord bli saksøkt og stengt på dagen når de har babyer ute i opptil -20 før de lar dem bare være inne? mmm Anonymous poster hash: dffb5...adb 6
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2014 #19 Skrevet 12. januar 2014 Det er forskjell på å bære babyen ute og å ha den i vogna!! Det er varmere i vogna! Anonymous poster hash: a32ce...253 1
Gjest Akiko Skrevet 12. januar 2014 #20 Skrevet 12. januar 2014 Ja, du har forstått det riktig. Det er ikke anbefalt å ta med baby ut når det er kaldere enn følt -10. Bor man et sted der det nesten garantert er kaldere enn -10 grader 4 mnd i året, vil jeg si at man ikke er særlig ansvarsfull når man velger å ta med babyen ut, trosse anbefalingene fra de som faktisk KAN baby, og bo og få barn på et sånt sted. Det er greit at man elsker kulde selv, men babyer tåler det faktisk ikke like godt som voksne.Anonymous poster hash: bc05a...7cc Jeg foreslår at du begynner med folkeopplysning. Kanskje du kan reise rundt til alle fra Finnmark til Røros for å fortelle at de er uansvarlige foreldre som har fått barn utenfor Oslo? 10
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå