Gjest Soley Skrevet 12. januar 2014 #1 Skrevet 12. januar 2014 (endret) Så jeg lurer bare på hva det vil si å være betatt av en person. Det er vel ikke det samme som å være forelsket? Kan det bli et forhold mellom 2 personer om han eller hun er betatt av deg? Endret 12. januar 2014 av Soley
smilo Skrevet 12. januar 2014 #2 Skrevet 12. januar 2014 Betatt er forstadiet for forelskelse for min del. Hvis det utvikler seg videre så blir jeg forelsket 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2014 #3 Skrevet 12. januar 2014 Ja, det er vel det som er vanlig? At man går fra betatt, til ordentlig forelsket når man tilbringer mer tid sammen, til et forhold. Anonymous poster hash: da100...c0d
Gjest rådyr Skrevet 12. januar 2014 #4 Skrevet 12. januar 2014 Det trenger ikke gå over til forelskelse heller. Jeg kan fint fortsette å være betatt av en person, eller betattheten kan forsvinne som dugg for solen. Jeg kan også bli betatt av damer, selv om jeg er heterofil.
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2014 #5 Skrevet 12. januar 2014 Det trenger ikke gå over til forelskelse heller. Jeg kan fint fortsette å være betatt av en person, eller betattheten kan forsvinne som dugg for solen. Jeg kan også bli betatt av damer, selv om jeg er heterofil. Da tror jeg ikke vi snakker om samme type betatthet. Du snakker ikke om følelser, men fascinasjon. Anonymous poster hash: da100...c0d
Gjest Soley Skrevet 12. januar 2014 #6 Skrevet 12. januar 2014 Men når en person er betatt vil det da si at et langvarig forhold ikke vil funke eller? Noen som har vært betatt av en person å endte opp "godt" på en måte
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2014 #7 Skrevet 12. januar 2014 Men når en person er betatt vil det da si at et langvarig forhold ikke vil funke eller? Noen som har vært betatt av en person å endte opp "godt" på en måte Det er jo vanlig at det starter med betatthet. Deretter går det over i forelskelse. Anonymous poster hash: 42d52...62b
Gjest Soley Skrevet 13. januar 2014 #8 Skrevet 13. januar 2014 Det er jo vanlig at det starter med betatthet. Deretter går det over i forelskelse. Anonymous poster hash: 42d52...62b ah fint :D
Berit Skrevet 13. januar 2014 #9 Skrevet 13. januar 2014 Jeg kan bli betatt og så forelsket. Det var det som skjedde i forhold til min nåværende mann jeg har vært gift med i flere år. Det trenger ikke gå over til forelskelse heller. Jeg kan fint fortsette å være betatt av en person, eller betattheten kan forsvinne som dugg for solen. Jeg kan også bli betatt av damer, selv om jeg er heterofil. Jeg kan og bli betatt som å være fascinert i et annet menneske. Det kan være en person jeg ser opp til og beundrer på noen måter. 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2014 #10 Skrevet 13. januar 2014 Er visst delte meninger. Før jeg ble sammen med min nåværende kjæreste sa jeg at jeg var betatt av ham. Han trodde dette betød at jeg var vilt forelsket - jeg mente kun at jeg begynte å bli småforelsket. Anonymous poster hash: de861...f9f 1
Gjest Nanna87 Skrevet 13. januar 2014 #11 Skrevet 13. januar 2014 Jeg er betatt av mange samtidig til tider, men om jeg virkelig er skikkelig betatt så kan det fort gå over til forelskelse. Som regel så forsvinner det å være betatt fort, men ja det kan utvikle seg til følelser om man har nok følelser.
Nettinettet Skrevet 13. januar 2014 #12 Skrevet 13. januar 2014 Når man er betatt er man fascinert av en person. Man kjenner kanskje ikke personen men man kan fantasere om hvordan man tror personen er, eller at man bare liker å følge med på hva personen gjør osv. Synes det var veldig fint sagt av noen her tidligere at man så opp til, og det er vel den følelsen av at man ønsker å tilbringe tid med personen fordi man synes personen er så fascinerende og spennende. Personen har en stor verdi for den som er betatt, uten at man kanskje vet hva slags verdier personen egentlig er. Man kan f.eks være betatt av popstjerner, fotballspillere osv.. Forelskelse kommer i mine øyne når fascinasjonen er gjengeldt. Når man er i en startfase og blir kjent og får bekreftelse på at den andre personen også har følelser går man fra å være betatt til å være forelsket.. Når man blir kjent vil følelsene enten eskalere til dypere kjærlighet som vil føre til at man elsker hverandre eller de vil gå over fordi realiteten ikke tilsvarer med den fantasien man hadde bygget opp. Så fascinasjon (betatt) - før-elskelse (forelskelse) - kjærlighet (elsker)
Gjest Soley Skrevet 13. januar 2014 #13 Skrevet 13. januar 2014 (endret) Jeg er betatt av mange samtidig til tider, men om jeg virkelig er skikkelig betatt så kan det fort gå over til forelskelse. Som regel så forsvinner det å være betatt fort, men ja det kan utvikle seg til følelser om man har nok følelser. Denne uff da. Problemet er den personen som liker meg vil være borte for 3-5 måned hva skal jeg gjøre? er ikke sikker på om hun forsatt liker meg senere =( Takk for alle de flotte svarene da! =) Endret 13. januar 2014 av Soley
Gjest Soley Skrevet 13. januar 2014 #14 Skrevet 13. januar 2014 (endret) ååå typisk, fikk en snap av en vinnene av hun jeg liker, hun skrev at den personen jeg liker har funnet seg en type =( er ikke sikker på om dere skjønte dette hehe :D Endret 13. januar 2014 av Soley
Gjest rådyr Skrevet 13. januar 2014 #15 Skrevet 13. januar 2014 Da tror jeg ikke vi snakker om samme type betatthet. Du snakker ikke om følelser, men fascinasjon. Anonymous poster hash: da100...c0d Fint at du kjenner mine følelser
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå