Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har sett litt på en mann - fire koner på TLC i det siste. Har jo såklart hørt og lest om dette før, men har nå gått øynene ennå mer opp for denne livsstilen.

Jeg synes det ser flott ut. Er ikke troende selv, men tanken på å ha en stor familie, støtte fra andre kvinner, nære bånd og samhold - det ser utrolig ut.

Selv har jeg en mann og et barn (er 27 år) Mannen min har sex med andre damer (vi har et åpent forhold sånn sett) Så den delen ville ikke vært noe problem for meg i et slikt forhold.

Noen andre som kunne tenke seg denne livsstilen, om det var mulig? Hva tenker dere om sjalusi og en stor familie? :)

Anonymous poster hash: 029cd...fba

Bare hvis det var lovlig med flermanneri i tillegg.

Skrevet

Jeg støtter flermanneri, men ikke flerkoneri. Tenk dere om så vil dere se hvorfor :P

Skrevet

Jeg støtter flermanneri, men ikke flerkoneri. Tenk dere om så vil dere se hvorfor :P

Personlig ser jeg ikke vitsen med at det ene er lovlig og ikke det andre, sånn sett. Dog kan man ha så mange samboere som man vil, men ikke være gift med så mange som man vil, og jeg ser helt klart hvorfor vi som samfunn bare skal støtte det sistnevnte.

• Liker 1
Skrevet

Med flerkoneri kan man jo risikere å ha et lite harem med hormonelle og premenstruelle kvinner i hus på en gang! Og om de ikke er samkjørt på syklusen så vil en av dem være hormonell og premenstruell til en hver tid...

Nei takk, det holder med en kvinne...

Anonymous poster hash: 7d79a...009
Skrevet (endret)

Med flerkoneri kan man jo risikere å ha et lite harem med hormonelle og premenstruelle kvinner i hus på en gang! Og om de ikke er samkjørt på syklusen så vil en av dem være hormonell og premenstruell til en hver tid...

Nei takk, det holder med en kvinne...

Anonymous poster hash: 7d79a...009

Godt poeng. Da er ikke unnskyldningen å vise gifteringen der lenger og man kan risikere litt av hvert. Plutselig så er huset fult av PMS påvirkede kvinner og tikkende bomber. De fleste menn må rømme fra hus og hjem 1/4 av månden, med fire kvinner så kan det fort bli 4/4.

jeg ser helt klart hvorfor vi som samfunn bare skal støtte det sistnevnte.

Hvorfor?
Endret av Halvor
Skrevet

Hvorfor?

Antropologiske undersøkelser fra kulturer/sekter som praktiserer flerkoneri viser at det her er en praksis som går utover barna og kvinnene. I praksis så blir kvinner forbruksvare. Du kan lese den her artikelen om mormonernes lost boys om hva som skjer med sektens gutter. Historier fra kulturer i Afrika og arabiske land hvor det her praktiseres bør vel også sette tanker i hodet på de fleste av oss om at det her ikke er noe vi bør oppmuntre.

Gjest Chloe87
Skrevet

Nei, kunne jeg aldri ha tenkt meg. Skjønner ikke hvordan de klarer det. Føler de ikke at de fortjener å ha en mann for seg selv? Og så mange unger som de har så er det jo rene "hamstergjengen" hvor Kody har sex med alle og de popper ut unger i øst og vest.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...