Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har sett litt på en mann - fire koner på TLC i det siste. Har jo såklart hørt og lest om dette før, men har nå gått øynene ennå mer opp for denne livsstilen.

Jeg synes det ser flott ut. Er ikke troende selv, men tanken på å ha en stor familie, støtte fra andre kvinner, nære bånd og samhold - det ser utrolig ut.

Selv har jeg en mann og et barn (er 27 år) Mannen min har sex med andre damer (vi har et åpent forhold sånn sett) Så den delen ville ikke vært noe problem for meg i et slikt forhold.

Noen andre som kunne tenke seg denne livsstilen, om det var mulig? Hva tenker dere om sjalusi og en stor familie? :)

Anonymous poster hash: 029cd...fba

Skrevet

Jeg hadde aldri klart å dele mannen min, men jeg synes det virker som de har det fint (for det meste) og da tenker jeg at det er helt greit -for de :-)

Skrevet

Jeg kunne hatt flere menn å hatt sex med, men bare det. Verken han eller jeg kunne delt hverandre med noen andre. Hadde blitt for mue sjalusi tenker jeg.

Anonymous poster hash: 0b5ec...58e

Skrevet

Det er unaturlig. Og ikke noe jeg hadde gått med på.

Har du sett hva han svarer når kona spør hvordan han hadde ahtt det dersom hun holdt på med en annen mann?? Han svarer at han ikke hadde likt det! Og at tanken var frastøtende...

Når polygami kun går én vei, vitner det om egoisme. Ekkel type.

Anonymous poster hash: a5143...31c

• Liker 5
Skrevet

Det er unaturlig. Og ikke noe jeg hadde gått med på.

Har du sett hva han svarer når kona spør hvordan han hadde ahtt det dersom hun holdt på med en annen mann?? Han svarer at han ikke hadde likt det! Og at tanken var frastøtende...

Når polygami kun går én vei, vitner det om egoisme. Ekkel type.

Det er faktisk ikke unaturlig at hannen/mannen har flere koner/sexpartnere

Skrevet

Så lenge de får det til å funke så fritt frem. Elsker Sister Wives, og det har ingenting med Kody å gjøre.

Skrevet

Like rart begge veier.

Skrevet

Jo, det er faktisk unaturlig at mannen har flere koner. Hannen?? Vitner om et forskrudd syn på verden, god bedring.

Skrevet

Jeg er for polygami, men med en gang det bare går en vei er det diskriminerende, og ikke noe jeg støtter.

Anonymous poster hash: 3f8e7...838
  • Liker 1
Skrevet

Jeg hadde ikke klart det, men for all del, folk skal få lov til å gjøre det de vil :P

Synes det er litt dobbeltmoralsk at en mann med flere koner skal synes det er frastøtende om noen av disse har sex med andre menn, men hvis det funker for dem så...

Anonymous poster hash: 9921e...38e
  • Liker 1
Skrevet

Ja vil mennene ha polygami, må vi damer få ha flere ektemenn (polyandri) .Likhet for loven!

Neida bare trollet-

Men seriøst ville jeg aldri delt min mann med andre damer!

Skrevet

Jo, det er faktisk unaturlig at mannen har flere koner. Hannen?? Vitner om et forskrudd syn på verden, god bedring.

Siktet til dyr og mennesker.... Siden det var snakk om naturlig og unaturlig.

Gjest Funky Punk
Skrevet

Ser ikke noe problemer med polygami så lenge det er frivillig for alle innvolverte.

Det går jo begge veier. Det finnes jo manve kvinner som har flere menn også.

At Kody syns det er ekkelt ved tanken på at hans koner skulle hatt flere menn, så er jo konene enige i det, ergo en felles mening de har.

• Liker 1
Gjest Lille-pus
Skrevet

Ja vil mennene ha polygami, må vi damer få ha flere ektemenn (polyandri) .Likhet for loven!

Neida bare trollet-

Men seriøst ville jeg aldri delt min mann med andre damer!

Fordelene ved polyandri forstås tildels fryktelig dårlig i vår del av verden hvor man henger på den eldgamle forstillingen om mannlig natur ved spredning av gener.

Vender vi blikket til gamle kulturer vi ikke kjenner like godt så vil vi se et 'noe' annet bilde, og interessant nok et bilde med store fordeler for både kvinnen og for mennene.

Her summeres en interessant doktorgradsavhandling opp. Den anbefales lest før man slipper hordene med fordommer løs ;)

Skrevet

Flerkoneri er en ting. Men det å ha et "åpent" forhold der ofte bare den ene ligger rundt, det er noe jeg ikke klarer å respektere. Hvorfor? For ofte så er det ikke sånn at begge innerst inne ønsker det. Jeg vet ikke hvor mange som har priser åpent forhold og mener at de har det så bra, men det blir slutt pga det hver gang.

Anonymous poster hash: 37e5d...08d

• Liker 1
Skrevet

Det funker best når man vokser opp i et samfunn der dette er normalt.

Skrevet

Flerkoneri er en ting. Men det å ha et "åpent" forhold der ofte bare den ene ligger rundt, det er noe jeg ikke klarer å respektere. Hvorfor? For ofte så er det ikke sånn at begge innerst inne ønsker det. Jeg vet ikke hvor mange som har priser åpent forhold og mener at de har det så bra, men det blir slutt pga det hver gang.

Anonymous poster hash: 37e5d...08d

Vi trives sånn begge to. Mannen min har sex med andre kanskje 4-5 ganger i året. Jeg tenner på dette. Jeg kan selv ha se med andre, men det har kun skjedd en gang.

Alle er forskjellige :)

Skrevet

Og hvem er det som skal betale for all mat, alle hjem osv? Skal mannen leve på dere? vil du virkelig akseptere at ditt barn bare får en fjerdedel av det som rettmessig tilhører barnet?

:klaske: Finnes det virkelig fortsatt så naive mennesker????

Anonymous poster hash: 851c0...7af
Skrevet

Fordelene ved polyandri forstås tildels fryktelig dårlig i vår del av verden hvor man henger på den eldgamle forstillingen om mannlig natur ved spredning av gener.

Vender vi blikket til gamle kulturer vi ikke kjenner like godt så vil vi se et 'noe' annet bilde, og interessant nok et bilde med store fordeler for både kvinnen og for mennene.

Her summeres en interessant doktorgradsavhandling opp. Den anbefales lest før man slipper hordene med fordommer løs ;)

Selv om den er gammel kan den være både relevant og valid. Relativt tung forskning og empiri viser vel at menn har en genetisk forutsetning om å både å finne den som er best egnet til å bære fram avkom og gjøre det han kan for å spre genene sine. En grunnleggende forutsetning for at arten videreføres. Selvsagt er dette godt kapslet inn i alle mulige moderne innretninger, sosiale strukturer og kulturer i dag men det fratar oss ikke instinkter, drifter og impulsive reaksjonsmønstre. Eller mener du biologi, som vitenskap, er trolldom, juks og fanteri?

Doktorgradsavhandlingen du refererer til er i beste fall interessant, som et fenomen i en dal i Tibet, nemlig Panamdalen. En dal med 40 små landsbyer. Polyandri er på full retrett i alle andre deler/steder av verden så det er nærmest mulig å parkere denne institusjonen som utdødd.

Flerkoneri har hatt en helt annen betydning og er tuftet på helt andre forutsetninger enn polyandri.

Men det betyr ikke at jeg hadde giddet å leve sånn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...