Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

En merkelig ting jeg har lagt merke til (pun?) er at de jentene jeg finner attraktive ofte har samme navn! Er dette tilfeldig? Som regel, hvis jeg ser noen som heter Monica, Nina, Nicole eller Oda så er det lekre jenter, og blir småforelsket på stedet.

Har dere det også sånn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En tidligere venninne av meg har tre ekser der deres navn ligner på hverandre.

Anonymous poster hash: 7bd06...30d
Skrevet

Har ikke merket at det er samme navn, men det er visse navn som er mer attraktive enn andre uten at jeg skjønner helt hvorfor det er slik.

Gjest Gresshoppesang
Skrevet

Javisst. Heter du Jon, Odd, Lars eller Edgar, er du garantert å få snøret i bånn hos meg.

• Liker 2
Skrevet

Haha! Jeg husker en gang jeg var litt betatt av en gutt jeg ikke kjente i det hele tatt, så fikk jeg vite at han het David (liker overhodet ikke det navnet!!!) og jeg var plutselig ikke så betatt lengre. Veldig spesielt at jeg syntes navnet hans gjorde han mindre attraktiv :laugh:

Skrevet

Ja, jeg har enkelte navn jeg liker bedre enn andre. Jeg har også en ting mot dølle dobbeltnavn, her om dagen var jeg på en date hvor jeg før daten hadde store problemer med navnet hans, men heldigvis viste han seg å være kul nok til å veie opp for det. Men jeg måtte snakke strengt til meg selv for å ikke avlyse daten, så ille var det faktisk.

Anonymous poster hash: 7340f...12d
Skrevet

Tror det er hva du forbinder med navnene som gjør personene litt ekstra attraktive. Når jeg var yngre var det et par skikkelig kjekke badboys brødre som heter Kim og Kai. Siden da er alle Kim og Kai litt ekstra kjekke og kule ;)

Skrevet

Handler vel om to ting - noen navn er mer feminine/maskuline enn andre, og sekundært, de sier noe om ens sosio-økonomiske gruppe, samt gir noen assosiasjoner.

"Monica" og "Nicole" hører utvilsomt inn i samme gruppe i samfunnet...

Anonymous poster hash: 8e3c7...1fe
  • Liker 4
Skrevet

Haha. Jeg kjenner tre jenter med navn Oda (de er alle 19-20 år) og er alle mindre pene, for å si det pent. Husker jeg, en venninne og en kompis snakket om terskel for gutter og jenter når det gjelder one night stand. Kompisen min sa at han gjerne kunne hatt sex uten forpliktelser med alle jentene han kjente på vår alder, de eneste han kom på som han ikke ville ønsket å hatt sex med var de tre Odaene. Så ja, TS, det stemmer nok ikke at alle jenter med navnene har listet opp er pene… ;p

Anonymous poster hash: 8a63b...ac6
Skrevet

Handler vel om to ting - noen navn er mer feminine/maskuline enn andre, og sekundært, de sier noe om ens sosio-økonomiske gruppe, samt gir noen assosiasjoner.

"Monica" og "Nicole" hører utvilsomt inn i samme gruppe i samfunnet...

Haha, glad du ikke dro inn Nina her.

Anonymous poster hash: f581d...a38

• Liker 1
Skrevet

Haha, glad du ikke dro inn Nina her.

Anonymous poster hash: f581d...a38

Nina er ikke et typisk lavstatusnavn ;)

Det handler mye om assosiasjoner. Det er veldig mange pene jenter fra Oslo vest og typiske navn her er Emilie, Ada, Pernille, Anna, Hennie, Sophie.

Nå er det selvsagt ikke slik at navn korresponderer til attraktivitet, men hvis en fyr sa at kjæresten hadde et slikt navn ville jeg nok forestilt meg henne som mer attraktiv enn om hun het Monica.

• Liker 1
Skrevet

Monica er typisk lavstatusnavn. Nicole kan være halvgreit hvis foreldrene er engelske, men når norske foreldre tyr til utenlandske navn er det ofte litt lavstatus det også. Oda kjenner jeg flere veldig pene jenter som heter. Men kanskje TS har en ting for "O-A"? mOnicA, OdA.

Noen av de fyrene jeg har likt best har ganske like navn. Jordnære fyrer med jordnære navn. :) Alexander-Nicolai og Preben-Christoffer er ikke min kopp te. Heller ikke Ronny, Raymond, Jim, Jimmy, Roy og lignende.

Etternavn har også en hel del å si. Møtte en ganske grei fyr med et helt lættis etternavn, og tenkte bare at han kan jeg ikke gifte meg med. Jeg vil ikke gå rundt og presentere meg selv som, ja, det etternavnet hans betyr.

Anonymous poster hash: 2ea6b...acd
  • Liker 2
Skrevet

Generelt synes jeg mange utlendinger har fine navn og lot være å date en fyr som het Egil fordi navnet hans var så stygt. På den annen side, jeg ble helt paff av en fyr som het Finn som var dødsdeilig, tenkte alltid at han så mer ut som en Christian eller noe.

Anonymous poster hash: a8c39...117
Skrevet

Hei.

Hmm, jeg tror egentlig ikke at navn har så mye å si, sånn egentlig. Et navn kan være helt tilfeldig, og har som regel ingenting med en persons attraktivitet å gjøre. :P

• Liker 1
Skrevet

Silje e et jævlig deilig navn

Anonymous poster hash: 7f939...b1c
Skrevet

En merkelig ting jeg har lagt merke til (pun?) er at de jentene jeg finner attraktive ofte har samme navn! Er dette tilfeldig? Som regel, hvis jeg ser noen som heter Monica, Nina, Nicole eller Oda så er det lekre jenter, og blir småforelsket på stedet.

Har dere det også sånn?

Jepp, jeg holder meg unna fyrer som heter Frank, Johnny og Andreas.

Skrevet

Personlig merker jeg at jeg holder meg unna Raymond, Johnny, Frank, Einar, Remy, og deres navnekompiser, selv om det egentlig er helt feil måte å tenke på. Ei venninne av meg har et typisk "middle class" navn, som ikke assosieres med den høyeste rangen, men ikke den laveste heller, men hun er virkelig direkte nydelig og det hadde hun vært uansett hva hun het.

Jeg gikk selv på barne- og ungdomsskole i byens beste strøk, og der hadde vi faktisk overraskende nok både Frank og Johnny, og de kom fra skikkelig møblerte hjem og var egentlig pene.

Anonymous poster hash: b152f...af4
Skrevet

Haha. Morsom tråd! På Tinder blar jeg automatisk forbi alle som heter Preben, Kent, Kenneth og Ronny :fnise:

Skrevet

Jeg holder meg unna både Gisle og Birger.

Anonymous poster hash: 1356e...1a9
Skrevet

Espen er pent da synes jeg, Es-peeen ligger liksom i navnet. Har litt lyst å døpe ungen min for det, om ikke kjæresten finner ut at jeg har hatt crush på en som heter Espen ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...