AnonymBruker Skrevet 12. januar 2014 #1 Skrevet 12. januar 2014 Lurte bare på om noen hadde erfaring med at barna går i barnehage som tilhører en annen skolekrets? Her går 4-åringen i den barnehagen som ligger nærmest oss og nærmest far sin jobb (av praktiske årsaker). Men alle barna på hennes gruppe skal begynne på en annen skole enn det h*n skal. Så spørsmålet nå er: - Fortsette der h*n går og ta overgangen til skole da den tid kommer? - Bytte barnehage det siste året til en i riktig skolekrets? - Se på muligheten til å søke h*n til en annen skolekrets (vi bor i lik avstand til de to skolene og jeg vet det er noen i nabolaget som har gjort det, men vet jo ikke hvor lett det er å få til). Så noen som har vært i en lignende situasjon? Anonymous poster hash: fce0b...fb6
Ian Skrevet 12. januar 2014 #2 Skrevet 12. januar 2014 Det var ingen fra barnehagen min som begynte i samme trinn som meg, og jeg kan ikke huske å ha reagert på det. Mener å huske at jeg bare gledet meg! Ville ikke tro det er noe vedig stort problem? Men nå er ikke jeg noen barnefar. Hell og lukke
Adelia Skrevet 12. januar 2014 #3 Skrevet 12. januar 2014 Tenk om det hadde vært deg! Først løsrives fra den trygge rammen i barnehagen, deretter må den bli kjent med et helt nytt miljø i den nye barnehagen. Og der skal h*n bare være i ett år før h*n løsrives igjen for å starte på nytt igjen på skolen. To miljøskifter på ett år er ganske heftig. Hvis dere er fornøyd med barnehagen, så ser jeg ikke at det er noe grunn til at dere skal bytte bhg. Men hvis dere verdsetter og syns det er viktig at barnet dere skal kjenne noen før h*n begynner på skolen, så må jo dere gjøre den vurderingen. Hva er det som er viktigst? Noen barn takler det lett. Mens noen andre barn er både litt tilbakeholden og nervøse, og da vet man jo at det ikke hadde vært best for dem å bytte. 3
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2014 #4 Skrevet 12. januar 2014 Å bytte barnehage til dit man kjenner inge blir jo det samme som å flytte skole til der man ikke kjenner noen. Jeg ser ikke poengetAnonymous poster hash: 01e21...173 2
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2014 #5 Skrevet 12. januar 2014 Jeg ville kanskje gjort det tidligere i såfall.. Dere kan jo prøve å finne noen i nabolaget deres på hennes alder så hun kjenner noen fjes før skolestart hvertfall:)Anonymous poster hash: d8289...e00
TrickyCicci Skrevet 12. januar 2014 #6 Skrevet 12. januar 2014 Jeg ville først prøvd å søke over til andre skolen (med mindre det blir masse ekstra styr for dere på sikt). Hvis det ikke går, ville jeg latt barnet gå i samme barnehagen helt til skolestart.
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2014 #7 Skrevet 12. januar 2014 TS her, takk for svar, dere bekrefter vel egentlig tankene jeg har hatt. Skolestart er jo uansett nytt og spennende med nye barn å forholde seg til, så greit å få gå i sitt vante miljø et år til. Skal tenke litt på muligheten for å søke henne inn på den andre skolen, dvs høre med skolekontoret. Og så får vi henge litt i nabolaget å se etter jevngamle barn, har noen som er litt eldre som hun omgås endel med og kjenner til ei på samme alder (men er ikke så mange barn i vårt nærmeste nabolag).Anonymous poster hash: fce0b...fb6
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2014 #8 Skrevet 12. januar 2014 Jeg tenker at det er best i ha gått i barnehagen med de man skal starte på skole med, fremfor å fortsette i en barnehage der man ikke kommer til å ha kontakt med noen senere. Med mindre dere blir kjent med andre barn som skal gå på samme skole på andre måter, selvfølgelig. Vi er kanskje litt i samme situasjon selv, lurr på om vi skal flytte nå slik at ungen rekker å bli kjent med fremtidige skolekamerater i barnehagen, eller om vi skal vente med å flytte til skolestart.Anonymous poster hash: 09b7f...c7f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå