AnonymBruker Skrevet 12. januar 2014 #1 Skrevet 12. januar 2014 Hei! Fikk den berømte telefonen: "Vet ikke hvordan jeg skal si det,men jeg er gravid" etter som vi ikke er i ett fast forhold så spurte jeg om det var mitt, å det var det garantert siden hu ikke har hatt samleie med noen andre på lang tid! Hun ville at jeg skulle vite det,men var bestemt for abort allerede før hun ringte meg, etterhvert så har det virket som hun er litt usikker... Jeg har selv tatt dette mye tyngre enn det jeg trodde jeg kom til å gjøre, jeg er ufattelig glad i jenta og vil gjøre alt for henne, det vet hun! Lei meg for å faktisk miste barnet når jeg først gjør noen gravid, og hun sier at dette er kun hennes feil og at det kun er hennes problem så jeg får ikke være der for og støtte henne,prate om det eller motta litt støtte som jeg kunne ha trengt! Burde jeg bryte kontakten etter aborten er fullført hvis hun ikke ombestemmer seg?Helt uaktuelt å gjøre det nå, så dårlig menneske er jeg ikke! Har sagt at jeg stiller opp uansett hva det er, men hun vil jo ikke ha meg i nærheten eller som støtte er inntrykket jeg sitter igjen med! Kan det være at hun er forvirret og trenger denne tiden alene, så det faktisk er ett håp om vennskap og ett slags forhold som vi har hatt før dette skjedde, eller er det slutt? Veldig forvirret,lei meg og skuffet over at hun dytter meg unna! Anonymous poster hash: 76acb...0dc Anonymous poster hash: 76acb...0dc
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2014 #2 Skrevet 12. januar 2014 Når hun gjør det får du krysse fingrene for abort. Jeg hart om noen som har opplevd det at jenta vil ha barnet og mannen ikke, så har hun bare bedt om at mannen skal holde seg unda barnet. Hun forstår liksom ikke at barnet er like mye hans. Noen folk skulle ikke fått lov til å ha kjønnsorgan, både uforsiktige menn og kvinner.Anonymous poster hash: 3c714...d5a 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2014 #3 Skrevet 12. januar 2014 Jeg er jente og har opplevd det du beskriver TS, at jeg tok abort mot hans ønske... Kan jeg spørre hva slags relasjon dere har? Hvor gamle er dere? Og hva er grunnen til at hun ønsker å ta abort? Anonymous poster hash: 532dc...baf
Masterstudent90 Skrevet 12. januar 2014 #4 Skrevet 12. januar 2014 (endret) Du er ikke et dårlig menneske, det er det i så fall hun som er. Slutt å gjør alt for denne jenta, kom deg vekk fra henne. Du bør ikke være glad i en person som setter sine egne følelser så totalt foran andre involverte, noe hun gjør når hun så skråsikkert har bestemt seg for abort. Det eneste som kan endre det er en eventuell groende morsfølelse, for dine følelser har hun bevist at ikke betyr en dritt. Slutt å la deg utnytte. Endret 12. januar 2014 av Masterstudent90
Alina X Skrevet 12. januar 2014 #5 Skrevet 12. januar 2014 Du er ikke et dårlig menneske, det er det i så fall hun som er. Slutt å gjør alt for denne jenta, kom deg vekk fra henne. Du bør ikke være glad i en person som setter sine egne følelser så totalt foran andre involverte, noe hun gjør når hun så skråsikkert har bestemt seg for abort. Det eneste som kan endre det er en eventuell groende morsfølelse, for dine følelser har hun bevist at ikke betyr en dritt. Slutt å la deg utnytte. Wow,forrige gang dette ble diskutert så var du all for å dumpe dama og la henne sitte med babyen slene eller å nærmest tvinge henne til abort. Rart hvordan holdningene endrer seg hos deg når det er snakk om en mann vs en kvinne.....det får en si. 9
Masterstudent90 Skrevet 12. januar 2014 #6 Skrevet 12. januar 2014 (endret) Wow,forrige gang dette ble diskutert så var du all for å dumpe dama og la henne sitte med babyen slene eller å nærmest tvinge henne til abort. Rart hvordan holdningene endrer seg hos deg når det er snakk om en mann vs en kvinne.....det får en si. For det er åpenbart at ts er en good guy som lar seg utnytte. Utrolig glad i en jente som er utrolig glad i sine egne behov. Ringe for å si at man er gravid og har bestemt seg for abort før han i heletatt får ta noe innover seg. HAdde jeg vært i ts sin situasjon så hadde jeg blitt glad for at hun tok det valget, men denne fyren er åpenbart glad i jenta, noe hun ikke er i han. Da bør han ikke tvile på seg selv og love å være der kun for å være et godt menneske. Han må skjønner det at det er å la seg utnytte i denne situasjonen. HAn tror alt for godt om henne Endret 12. januar 2014 av Masterstudent90
Alina X Skrevet 12. januar 2014 #7 Skrevet 12. januar 2014 For det er åpenbart at ts er en good guy som lar seg utnytte. Utrolig glad i en jente som er utrolig glad i sine egne behov. Ringe for å si at man er gravid og har bestemt seg for abort før han i heletatt får ta noe innover seg. HAdde jeg vært i ts sin situasjon så hadde jeg blitt glad for at hun tok det valget, men denne fyren er åpenbart glad i jenta, noe hun ikke er i han. Da bør han ikke tvile på seg selv og love å være der for å være et godt menneske. Men bare sånn automatisk? Er det virkelig ingen mulighet for å forstå at hun går igjennom noe jævlig vanskelig og kanskje ønsker å være i fred en stund? Det er det samme med de som mister et nært familiemedlem som kanskje ikke orker å møte folk,skal man tenke "fuck han da!den dritten gidder jo ikke å bry seg om MEG!!! Bryr bare om seg selv og sin sorg,ego jævel"?...... 2
Masterstudent90 Skrevet 12. januar 2014 #8 Skrevet 12. januar 2014 Men bare sånn automatisk? Er det virkelig ingen mulighet for å forstå at hun går igjennom noe jævlig vanskelig og kanskje ønsker å være i fred en stund? Det er det samme med de som mister et nært familiemedlem som kanskje ikke orker å møte folk,skal man tenke "fuck han da!den dritten gidder jo ikke å bry seg om MEG!!! Bryr bare om seg selv og sin sorg,ego jævel"?...... Han er FAR til hennes barn, hun skylder han mye mer enn å henge seg opp i egne sorger. Det at hun overser det viser at hun kun tenker på seg selv, enten det er fordi hun har det tungt eller annet. Denne fyren gikk rett hit oh lurte på hvordan han kan være der for henne. Tror du virkelig hun gjengir de tankene til han? Nei, hun tenker på seg selv her, og allierer seg mest sannsynlig med venninner og familie om hvordan hun skal gjennomgå aborten. Denne fyrens følelser er totalt ikke-eksisterende for henne, så han bør for egen del kutte henne ut å forstå at hun ikke er verdt å "gjøre alt for". 1
Alina X Skrevet 12. januar 2014 #9 Skrevet 12. januar 2014 Han er FAR til hennes barn, hun skylder han mye mer enn å henge seg opp i egne sorger. Det at hun overser det viser at hun kun tenker på seg selv, enten det er fordi hun har det tungt eller annet. Denne fyren gikk rett hit oh lurte på hvordan han kan være der for henne. Tror du virkelig hun gjengir de tankene til han? Nei, hun tenker på seg selv her, og allierer seg mest sannsynlig med venninner og familie om hvordan hun skal gjennomgå aborten. Denne fyrens følelser er totalt ikke-eksisterende for henne, så han bør for egen del kutte henne ut å forstå at hun ikke er verdt å "gjøre alt for". Det er godt mulig det er slik, kanskje fordi hun er egoistisk og vil ikke ha barn med han eller det kan være at hun trenger et par dager eller uker. Ingen vits i ta konklusjoner nå. 1
seleneluna Skrevet 12. januar 2014 #10 Skrevet 12. januar 2014 Hun dytter deg unna fordi hun er usikker. Gi henne tid. Og vær klinkene klar på at hun ikke tar abort uten at dere har snakket skikkelig sammen først. Dere kan gjerne være enige om abort allerede nå, men dere burde likevel ha en samtale rundt dette.
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2014 #11 Skrevet 12. januar 2014 Jeg er jente og har opplevd det du beskriver TS, at jeg tok abort mot hans ønske... Kan jeg spørre hva slags relasjon dere har? Hvor gamle er dere? Og hva er grunnen til at hun ønsker å ta abort? Anonymous poster hash: 532dc...baf Vi begge er i midten av 20 årene! Relasjonen har vært litt komplisert, men vi har det kjempefint når vi er sammen og liker hverandres selskap. Grunnen til at hun vil ta abort er jeg usikker på, eneste jeg fikk ut av henne under samtalen var at hun trodde det var det rette å gjøre...Hun dytter deg unna fordi hun er usikker. Gi henne tid. Og vær klinkene klar på at hun ikke tar abort uten at dere har snakket skikkelig sammen først. Dere kan gjerne være enige om abort allerede nå, men dere burde likevel ha en samtale rundt dette. Jeg har ikke fått sagt noe angående abort, jeg er jo litt usikker! Hvis hun ikke vil ha ett fast forhold med meg så støtter jeg abort og gå over i fast forhold hadde ikke vært de store forandringene fra det vi har/hadde! Spurte om vi kunne ta en prat og eventuelt finne på noe i kveld, men får hele tiden gjentatt at dette er hennes problem! Har prøvd å forklare henne at vi faktisk er 2 om dette,å hun fikk ikke til dette alene! Vi begge var uforsiktige og "litt" dumme! Da syntes jeg det er greit med en samtale og bli litt innblandet, nå er jeg veldig usikker på om hun i det hele tatt vil ha noe å gjøre med meg!Anonymous poster hash: 76acb...0dc
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2014 #12 Skrevet 12. januar 2014 For det er åpenbart at ts er en good guy som lar seg utnytte. Utrolig glad i en jente som er utrolig glad i sine egne behov. Ringe for å si at man er gravid og har bestemt seg for abort før han i heletatt får ta noe innover seg. HAdde jeg vært i ts sin situasjon så hadde jeg blitt glad for at hun tok det valget, men denne fyren er åpenbart glad i jenta, noe hun ikke er i han. Da bør han ikke tvile på seg selv og love å være der kun for å være et godt menneske. Han må skjønner det at det er å la seg utnytte i denne situasjonen. HAn tror alt for godt om henne Her tolker du noe komplisert helt utrolig feil, og viser vanvittig lite innsikt i mennesker. dette er hennes kropp ikke minst, og du kjenner henne ikke, så klapp igjen. Anonymous poster hash: 532dc...baf 4
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2014 #13 Skrevet 12. januar 2014 Han er FAR til hennes barn, hun skylder han mye mer enn å henge seg opp i egne sorger. Det at hun overser det viser at hun kun tenker på seg selv, enten det er fordi hun har det tungt eller annet. Denne fyren gikk rett hit oh lurte på hvordan han kan være der for henne. Tror du virkelig hun gjengir de tankene til han? Nei, hun tenker på seg selv her, og allierer seg mest sannsynlig med venninner og familie om hvordan hun skal gjennomgå aborten. Denne fyrens følelser er totalt ikke-eksisterende for henne, så han bør for egen del kutte henne ut å forstå at hun ikke er verdt å "gjøre alt for". Du vet da overhodet INGENTING om denne fyrens følelser er ikke eksisterende for henne. Jeg var i samme situasjon, og hans følelser var på ingen måte irrelevante for meg. Det var vondt. Men det finnes dessverre ingen kompromiss man kan inngå ved en graviditet. Det må bli et spørsmål om alt eller ingenting når man skal velge. Anonymous poster hash: 532dc...baf 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2014 #14 Skrevet 12. januar 2014 Ikke at det hjelper deg noe særlig , ts, men jeg synes du høres ut som en topp fyr. Må være sårt å bare bli utestengt på den måten.Anonymous poster hash: f5211...b39 1
Alvina Skrevet 12. januar 2014 #15 Skrevet 12. januar 2014 Vi begge er i midten av 20 årene! Relasjonen har vært litt komplisert, men vi har det kjempefint når vi er sammen og liker hverandres selskap. Grunnen til at hun vil ta abort er jeg usikker på, eneste jeg fikk ut av henne under samtalen var at hun trodde det var det rette å gjøre... Jeg har ikke fått sagt noe angående abort, jeg er jo litt usikker! Hvis hun ikke vil ha ett fast forhold med meg så støtter jeg abort og gå over i fast forhold hadde ikke vært de store forandringene fra det vi har/hadde! Spurte om vi kunne ta en prat og eventuelt finne på noe i kveld, men får hele tiden gjentatt at dette er hennes problem! Har prøvd å forklare henne at vi faktisk er 2 om dette,å hun fikk ikke til dette alene! Vi begge var uforsiktige og "litt" dumme! Da syntes jeg det er greit med en samtale og bli litt innblandet, nå er jeg veldig usikker på om hun i det hele tatt vil ha noe å gjøre med meg!Anonymous poster hash: 76acb...0dc Det kan bli mye på en gang hvis du ønsker et fast forhold. Jeg antok at du ville være der for henne og barnet og etterhvert kanskje få til en delt omsorg i takt med at barnet blir eldre? Å flytte sammen kan virke overveldende siden dere ikke har vært så lenge sammen og ikke er der at dere kjenner hverandre på den måten. Men hva tiden bringer vet jo ingen. Hvis du bruker flytte sammen som argument i mot abort forstår jeg at hun kan oppleve det som press.
Razer85 Skrevet 12. januar 2014 #16 Skrevet 12. januar 2014 Det kan bli mye på en gang hvis du ønsker et fast forhold. Jeg antok at du ville være der for henne og barnet og etterhvert kanskje få til en delt omsorg i takt med at barnet blir eldre? Å flytte sammen kan virke overveldende siden dere ikke har vært så lenge sammen og ikke er der at dere kjenner hverandre på den måten. Men hva tiden bringer vet jo ingen. Hvis du bruker flytte sammen som argument i mot abort forstår jeg at hun kan oppleve det som press. Jeg har ikke brukt å flytte sammen, bli i ett fast forhold som argument... Poenget mitt var at hvis hun aldri kunne tenkt seg ett forhold med meg så er jeg enig med abort (dette er ikke noe jeg har sagt til henne) Hun vil jo ikke prate med meg, det eneste jeg har fått sagt er at jeg er der for henne! Men dette skulle hun ordne selv! Sklidd ut litt her nå, men det jeg sliter med å forstå er at vi har hatt god kontakt til dette skjedde, hvorfor sa hun at hun var gravid for så å "kutte" meg ut når jeg sannsynligvis har ingenting å si eller vil snakke med meg! Det siste jeg vil gjøre er å legge press på henne til noe hun ikke vil!
Steinar40 Skrevet 12. januar 2014 #17 Skrevet 12. januar 2014 Mye mulig at hun ønsker at TS skal overbevise henne om at hun ikke skal ta abort og at han skal ta seg av henne og barnet. Men hvis TS ikke er villig til dette så er det sannsynlig at hun ser på abort som det beste for henne.
Alvina Skrevet 12. januar 2014 #18 Skrevet 12. januar 2014 Kjedelig situasjon. La henne være i fred og ta bestemmelsen selv. Hun har sikkert venninner, mor og søstre pluss lege /helsesøster hun kan prate med. Kanskje har hun ringt et hjelpesenter som bidrar med å gi råd uavhengig av hva hun velger. Det virker ikke som hun ser for seg dere to i et forhold, men kan også være at dette kom brått og ikke planlagt og at hun trenger tid før hun bestemmer seg for abort /ikke abort. Deretter kan det også hende hun trenger tid, alt er nytt, hormonene svinger og hun kan bestemme seg for å støtte seg på venninner og familie. Etter evt. fødsel er også alt nytt igjen og det tar gjerne tid til å bli vant til å være mamma. Hvis du virkelig mener det, ville jeg sagt at du støtter henne samme hva hun velger, og at du også vil stille opp for barnet uavhengig om dere er sammen eller ikke som et par. Men det må du kun si om du mener det.
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2014 #19 Skrevet 12. januar 2014 Gi beskjed om at du gjerne vil være der for henne, at hun kan ringe deg dersom hun vil prate eller møtes, at du ikke er sur men gjerne vil prate sammen om dette og at du tenker mye på henne/dere/situasjonen. Så får du la henne komme til deg, prøv å ikke trenge deg for mye på.. Anonymous poster hash: b172a...7a6
Gjest Gjest Skrevet 12. januar 2014 #20 Skrevet 12. januar 2014 Ts høres uansett ut som en kjempefin fyr. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå