AnonymBruker Skrevet 12. januar 2014 #1 Skrevet 12. januar 2014 Selvtilliten min har sunket drastisk nå. Jeg er en pen jente, trodde jeg. I speilet er jeg veldig pen, og får stadig høre det av familie, venner, gutter og fremmede. Følte meg fin. Men på bilder ser jeg helt latterlig ut. Jeg aner jo ikke hva som stemmer? Speilet eller bilder? Anonymous poster hash: 99ed3...f94
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2014 #2 Skrevet 12. januar 2014 Mine venner har ærlig fortalt meg at jeg er veldig pen og fin, bare ikke på bilder. Joda, på bilder også, om en tar seg tid til å ta de fra rett vinkel. Jeg er en sånn person som er pen i speilet, pen for de fleste, men ufotogen som en flodhest i sørpa. Anonymous poster hash: 526e6...b9f
Fuglen Skrevet 12. januar 2014 #3 Skrevet 12. januar 2014 Samme her! Jeg er pen i virkeligheten, men sjelden på bilder. Alle sier at jeg ikke er fotogen. Lurer på hvorfor noen er fotogene mens andre ikke er det?
Djungelvrål Skrevet 12. januar 2014 #4 Skrevet 12. januar 2014 Samme her! Jeg er pen i virkeligheten, men sjelden på bilder. Alle sier at jeg ikke er fotogen. Lurer på hvorfor noen er fotogene mens andre ikke er det? Symmetri er svaret.
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2014 #5 Skrevet 12. januar 2014 Symmetri er svaret. Nei, svaret er om du har et ansikt som tilpasser seg 2D like bra, eller bedre enn 3D. Symmetri hjelper selvfølgelig på utseendet enten det på foto, i speil, virkelighet eller film. Men det gjør deg ikke penere/ styggere på et stillbilde enn ellers. Benstruktur, vinkler, mimikk osv er det som har noe å si. Ofte er pene mennesker som ikke er fotogene, like pene på video, de gjør seg bare ikke så godt i "frosset" tilstand. Hilsen fotograf Anonymous poster hash: b5bec...978 6
Erazor Skrevet 12. januar 2014 #6 Skrevet 12. januar 2014 I tillegg kan man selvsagt ikke stole på speilbildet, ettersom det viser et bilde som er speilvendt fra hvordan man ser ut i virkeligheten. 1
Honeydew Skrevet 12. januar 2014 #7 Skrevet 12. januar 2014 Bedre at det er slik enn motsatt da, i alle fall 2
Kjempeliten Skrevet 12. januar 2014 #8 Skrevet 12. januar 2014 (endret) http://usewhitespace.com/fieldnotes/never-shoot-a-portrait-at-50mm/ se på det her. Google lens distortion for å finne ut mer. Det kommer an på kameraet, avstand, vinkel osv om bildet blir bra. Endret 12. januar 2014 av Kjempeliten 1
Smascha Skrevet 12. januar 2014 #9 Skrevet 12. januar 2014 Eg er motsatt! Ser heilt normal/mindre pen ut i speilet. Asymetrisk, poser under augene og fæl hud osv osv (i det uendelige...). Men av ein eller annan grunn ser eg fantastisk ut på bilder! Skulle selvfølgelig ønske at eg såg ok ut IRL, men men.... Eg kom no på ei venninne av meg, som sikkert er eit av dei vakraste menneskene i verda! Kvar gong nokon tar opp eit kamera, så begynner ho å "pose". Fram med trutmunnen + stivt smil. Resultatet er at ho berre ser stiv og rar ut på bilder. Kanskje det er det som skjer med deg? At du berre låser deg fordi du er redd for å ikkje sjå bra ut på bilde, men så blir resultatet mindre bra?
Gjest Crazycatlady Skrevet 12. januar 2014 #10 Skrevet 12. januar 2014 Syns jeg kan være både og,men jeg er ikke pen i virkeligheten. På noen bilder kan jeg se pen ut,men alle kan det med rett vinkel osv. Er jo endel modeller som ikke er spesielt pene eller ser ganske så ordinære ut i virkeligheten,men som ser fantastiske ut på bilder. Holder ikke bare å være pen for å bli fin på bilder. Har litt med fotografen og kameraet også da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå