AnonymBruker Skrevet 11. januar 2014 #1 Skrevet 11. januar 2014 Deaktiverte Facebook for litt siden, var lei hele greia og alt som følger med. Men så var det bare noe jeg MÅTTE sjekke, da.. Så aktiverte igjen. Dessverre. sånn er det vel gjerne... Nå gikk det opp for meg at jeg tar Facebook veldig på alvor. Jeg mener, relasjoner er relasjoner, hvordan man oppfører seg på Facebook kan ikke, og bør ikke, skilles fra "virkeligheten"! Dersom noen skriver noe stygt eller frekt på wallen min, tar jeg det like på alvor som hvis de hadde sagt det direkte til meg i "virkeligheten". Hvis noen ignorerer meg på Facebook, tar jeg det også like på alvor som om jeg sa noe til dem, og de bare ignorerte meg, i "virkeligheten". Jeg kjenner jeg begynner å bære nag til personer, får endel imot dem, det er særlig familiemedlemmer og slekt det er snakk om. Jeg føler jeg kjenner dem på en ny måte, de tør å være slik og slik, når de sitter bak en dataskjerm og taster. De har ikke følelsen av plikt, eller ansvar, ovenfor familiemedlemmer. Skriver litt vagt, men vil ikke skrive hendelser i detaljer. Så, jeg tror egentlig at det er best jeg sletter meg fra facebook fra godt? Nei, jeg vil ikke ha muligheten til å se bilder, snakke med gamle klassekamerater, få med meg det nyeste som har skjedd hos folk, men jeg vil i allefall slippe å se de fæle sidene ved folk, slippe å føle at ingen bryr seg pga 0 likes eller kommentarer, og når jeg tar Facebook så på alvor, føler jeg at det ikke er sunt. Jeg har ingen omgangsvenner pga en vanskeligperiode da jeg støtte alle fra meg, men jeg tror det er bedre å sitte hjemme alene enn å ha Facebook der man bare føler seg oversett og latterliggjort. Hva tenker dere? Vennligst ingen frekke svar Anonymous poster hash: aa072...598
Boletta Skrevet 12. januar 2014 #2 Skrevet 12. januar 2014 Jeg tenker at du må øve deg på å ikke ta det så alvorlig... Ignorerer deg? Mener du da å ikke svare på melding eller å ikke trykke like på noe? Og hvem er det som skriver frekke ting på veggen til folk? Sånne gidder hvertfall ikke jeg å være venn med på Facebook.... 4
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2014 #3 Skrevet 12. januar 2014 Ja bare ignorerer alt. Jg føler bare at Facebook ikke er sunt for meg, siden jeg ikke køarerå ta like lett på det som andre gjør. Anonymous poster hash: aa072...598
Boletta Skrevet 12. januar 2014 #4 Skrevet 12. januar 2014 Jeg ville vurdert hvem jeg var venn med. Og så må du huske på at ikke alle sjekker Facebook så ofte. Jeg sendte melding til pappa før jul et år og fikk svar til påske
Hjordis Skrevet 12. januar 2014 #5 Skrevet 12. januar 2014 Vel jeg kan bare svare for meg selv. Det er ganske tilfeldig hva jeg gidder å se igjennom av hva folk har postet. Og derfor også litt random hva som får likes. Noen ting som jeg sikkert hadde likt blir simpelthen borte i alt. Jeg sjekker ikke alle jeg kjenner og hva de har gjort. Prioriterer å gjøre andre ting enn face på fritiden. Hyggelig med likes og sånt selvfølgelig. Men de som kjenner meg veit at er det noe viktig så må de snakke til meg. For meg virker det som om du legger formye i folks mangel på handlinger. Er det derimot slibrige kommentarer er det noe annet. Å fjerne seg fra hele styret om det bringer deg kun stress og negativitet tror jeg er lurt. Evnt sperre folk som skaper kvalme og finne grupper med folk som har felles intr.
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2014 #6 Skrevet 12. januar 2014 Mn dette er folk som legger ut oppdateringer flere ganger i uken. Men meg ignorerer de. Selvom jeg skriver hyggelige statuser. Eneste responsen jeg hadde fått hadde vel vært dersom jeg vant i lotto, gifta meg eller ble homofil Jeg er vel ikke en person verdt å like, for dem.. Jaja. Det er sånne tanker jeg får, derfor tenker jeg at det er like greit å slette seg, glemme det, og bare tro at folk liker deg og ikke tar kontakt fordi jeg er vanskelig p få tak i.. Anonymous poster hash: aa072...598 Anonymous poster hash: aa072...598
Boletta Skrevet 12. januar 2014 #7 Skrevet 12. januar 2014 Du mener at de ikke trykker liker på statusen din? Da tror jeg du er for hårsår 3
Gjest HappyWaffle Skrevet 12. januar 2014 #8 Skrevet 12. januar 2014 det er ikke alle ting folk får opp på newsfeeden sin har sett det flere ganger når jeg er innom profilen til folk at de har jo lagt ut et bilde/status som jeg ikke har sett noe til
Daraya Skrevet 12. januar 2014 #9 Skrevet 12. januar 2014 Jeg savner ikke facebook i livet mitt. Tidstyv av dimensjoner. 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2014 #10 Skrevet 12. januar 2014 Facebook er tragisk og jeg mener du tar hele greia altfor seriøst. Men samtidig skjønner jeg godt at du blir sur om noen skriver noe frekt på veggen din. Det er jo bare uforskammet. Men jeg har normale venner og familie da, som aldri ville funnet på å gjøre noe slikt. Hadde de gjort det hadde jeg seriøst blitt bekymret for om det feilte de noe alvorlig. Anonymous poster hash: ee57a...fa5 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2014 #11 Skrevet 12. januar 2014 Hva med å heller ta seg en tur til psykolog? Alt er tydeligvis ikke helt bra når du støter alle fra deg og tar facebook så alvorlig som du gjør. Bære nag til folk på facebook når de ikke har gjort noe galt høres ikke helt friskt ut. Du har kanskje noe relasjonsproblemer IRL også? Borderline, typ? Anonymous poster hash: dee06...865
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2014 #12 Skrevet 12. januar 2014 Mn dette er folk som legger ut oppdateringer flere ganger i uken. Men meg ignorerer de. Selvom jeg skriver hyggelige statuser. Eneste responsen jeg hadde fått hadde vel vært dersom jeg vant i lotto, gifta meg eller ble homofil Jeg er vel ikke en person verdt å like, for dem.. Jaja. Det er sånne tanker jeg får, derfor tenker jeg at det er like greit å slette seg, glemme det, og bare tro at folk liker deg og ikke tar kontakt fordi jeg er vanskelig p få tak i..Anonymous poster hash: aa072...598 Anonymous poster hash: aa072...598 Så du blir SÅ fornærma for at folk ikke insjer, fordi de ikke svarer deg, eller fordi de ikke kommenterer på statusene dine? Og så skal du bli sint på hele facebook, heller enn å se hva du selv kan gjøre annerledes? Jeg vet ikke noe om deg, men jeg kjenner en som har det sånn og han sliter med at han alltid har vært sentrum av foreldrenes liv (bortskjemt enebarn), og så takler han ikke å ikke stå i sentrum. Han kan bli dødelig fornærma hvis han ikke får responsen han ønsker fra folk. En annen jeg kjenner har emosjonell ustabil personlighetsforstyrrelse og blir veldig opprørt over små ting, leser mye rart inn i ting som blir sagt, og blir veldig fiksert, fortvilt og sinna når folk ikke alltid "er der". Begge har store problemer med facebook, og å støte folk fra seg når de har problemer. Kan være lurt å se på hvordan du selv virker inn på andre. Anonymous poster hash: dee06...865
Scoop Skrevet 12. januar 2014 #13 Skrevet 12. januar 2014 Hva med å la være å skrive statuser? Synes Facebook er mye bedre å bruke til å følge med på og diskutere i grupper om interesser man har for eksempel. Da blir ikke hele Facebookopplegget så personlig, man trenger ikke sitte å vente på bekreftelse fra folk på statuser og bilder og sånt man legger ut. Folk som skriver stygge kommentarer bør du bare fjerne fra lista uansett hvem det er. Men er det slik at du bare blir nedtrykt av hele greia er det kanskje like greit å slette seg?
Djungelvrål Skrevet 12. januar 2014 #14 Skrevet 12. januar 2014 Imponerende at noen later til å tro at facebook er den virkelige verden!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå