Gå til innhold

Har du vært i Kenya?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvor var du? Hvilke byer er trygge? Hva gjorde du der? Ellers tips?

Kjæresten min har så lyst å dra dit, siden han opprinnelig kommer derfra. Men han er så bekymringsløs og sier at alt går fint. Men jeg vil jo være på den sikre siden :)

Anonymous poster hash: ff4b4...ab0
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var i Nairobi, men bare i 5 dager, også var jeg senere i en bitteliten landsby ved grensa til Tanzania, husker dessverre ikke hva den het. Jeg vil si at det er trygt i Kenya, og da jeg dro for litt over ett år siden var Kenya ett av Afrikas tryggeste land. Om du er usikker på hvor trygt det er nå, kan du skjedde UD sine landsider. Men som sagt opplevde jeg Kenya som trygt, det er bare å ta sine vanlige forholdsregler når man er på reise. Det er bare ett sted jeg vil nevne spesielt når det gjelder trygghet, og det er de store slummene i Nairobi. Om du skal besøke disse bør du kle deg konservativt, og dere MÅ ha egen lokal guide med dere. Kan også være lurt å gjemme verdisaker på et lurt sted om du er i sånne områder.

Om dere skal reise litt rundt, vær obs på at trafikken er ganske annerledes enn i Norge, og skaff dere en skikkelig sjåfør. Jeg merket stor forskjell fra da jeg satt på med en lokal fyr og da vi kjørte buss med en skikkelig sjåfør.

Da vi var i Nairobi dro vi også på en sjiraffpark, denne ligger litt utenfor byen. Jeg synes denne var veldig bra, man kan mate sjiraffene og til og med "kysse" dem ved å ta mat mellom leppene. Vi besøkte også et "elefantbarnehjem", og det var kult å se babyelefanter som ble tatt bra vare på, men det var litt show over det hele. I tillegg var vi på en restaurant for spesielt kjøtt, den het Carnivore restaurant. De har kjøtt som f.eks struts og krokodille, men pass på å be om gjennomstekt kjøtt når du er der (og generelt overalt egentlig).

Kenya er et utrolig fint land, og et av de mest "vestlige" landene i Afrika. Så om du aldri har vært i Afrika før, er Kenya en god start. Dere må også dra på safari når dere er der! Jeg var på safari i Tanzania, og det er virkelig en opplevelse for livet. :)

Skrevet

Har vært i Kenya ja. På grensa fra Tanzania ble vi ranet, men utover det hadde vi et fint opphold. Folk er veldig åpne og hyggelige :)

Skrevet

jeg har vært i Kenya. vil anbefale et besøk til hovedstaden Nairobi og Mathareslummen. mange sterke inntrykk. dog er ikke byen akkurat den tryggeste. vi ble anbefalt å holde oss hjemme etter mørkets frembrudd. til og med voksne, lokale menn passet på å dra hjem før det ble mørkt så vil tro det ligger noe i det. jeg var der på skoletur så følte meg jo ganske trygg. det hjelper nok på tryggheten at du reiser sammen med kjæresten din som er derfra også. Nairobi er en spennende by! var også i Masai Mara på safari og besøk hos masaiene. de kan være veldig pågående og vil selge ting så jeg gjorde lurt i å ikke ta med meg penger dit. vil anbefale å dra på marked i Nairobi på dagtid. mye fint! husker ikke hva det het der vi var. kan dere ikke dra til den byen/stedet kjæresten din kommer fra da? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...