Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om hva dere synes om at personer dere har på besøk hos dere bruker mye av tiden på å sende meldinger?

Jeg har ei venninne som gjør nettopp det. Når hun er på besøk hos meg (det er bare oss to der) så skriver hun meldinger hele tiden. Som regel er det kjæresten, men kan også være andre. Ofte får hun gjerne et svar når vi er midt i en samtale, og så bestemmer hun seg for å svare han med en gang, og da får hun ikke med seg hva jeg har sagt. Så da må jeg enten gjenta meg etterpå, eller stoppe å prate til hun er ferdig.

Jeg konfronterte henne med dette en gang, og da sendte hun bare et par meldinger til før hun la vekk mobilen. Men så var det tilbake til gamle vaner neste gang vi møttes.

Jeg føler meg bare så nedprioritert, og blir rett og slett lei meg. Jeg føler egentlig ikke at vi er sammen. Har jeg lov til å føle det sånn? Er jeg egoistisk? Hadde liksom vært greit å sende et par meldinger, men hun bruker mye av tiden på dette..

Anonymous poster hash: 4fd9d...9e6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis jeg er med en person, så synes jeg det er litt dumt å sende mld. Hvis jeg får en mld, så svarer jeg Men pleier å fortelle hvem det er, slik det ikke virker som jeg kjeder meg og derfor holder på å sende mld.

Men det kommer litt an på. Er jeg i familiebesøk så pleier jeg å legge mobilen et annet sted (vesken, jakken). Og så sjekker jeg kanskje hvis jeg går forbi eller før jeg skal på do osv. Spesielt hvis jeg feks. har en avtale med noen senere.

Men liker ikke at folk sitter "inni" mobilen når man sitter rundt bordet i besøk.

• Liker 1
Skrevet

Synes det er skikkelig respektløst og ufordragelig. Når jeg er på besøk hos noen så blir telefonen igjen i bilen eller i jakkelommen. Dette er min tid med de jeg er på besøk hos og ikke de jeg ikke er hos. Om noen virkelig vil ha tak i meg så hører jeg mobilen om den ringer flere ganger fra jakkelomma i gangen, samt jeg sjekker den når jeg går på do i tilfelle verden har fallt sammen utenfor og noen vil si fra.

Noe av det styggeste jeg var med på var da jeg skulle feire min bursdag. Folk ville holde taler til meg, og et par av vennene mine satt med mobilen og sendte tekstmeldinger, jeg ble rett og slett provosert og lei meg, de fikk ikke med seg noe av selskapet jeg hadde satt i stand fordi de satt med mobilen i handa hele veien.

Anonymous poster hash: d19c3...fb7
  • Liker 1
Skrevet

Det er uforskammet å drive på sånn. Jeg har mobilen i veska helst, på bordet hvis det kan komme noe viktig. Og da sjekker jeg bare hvem/hva fort, unnskylder meg først. Svarer aldri på melding når jeg er sammen med andre hvis ikke kjempeviktig. Da snakker vi jeg må dra fra jobb for å hente sykt barn i bhg. Ikke tjate med kjæreste og venner. Skikkelig uforskammet.

Skrevet

Jeg aksepterer at vi lever i en tid der mobilen er med de fleste hele tiden, men jeg forventer at man legger seg på omtrent samme nivå som med telefoner. Greit nok å ta telefonen når den ringer dersom man ikke f.eks. sitter til bords eller på forhånd har sagt fra om at man venter en uvanlig viktig telefon, men man tar normalt ikke opp telefonen og ringer selv - og man gjør seg fort ferdig.

Det samme gjelder for meg også for meldinger. Greit å svare kjapt på en SMS eller to i løpet av en kveld, såfremt man for eksempel sitter og ser på TV, men man bruker ikke mer tid på det enn nødvendig.

Anonymous poster hash: ab2a9...f71
  • Liker 1
Gjest Awzm me
Skrevet

Jeg er sånn, men sånn er min venninne også, så det er egentlig greit, haha. Litt trist da
Sitter bare der med hver vår mobil eller pc :)

Skrevet

Har en venninne som er sånn.

Hvis jeg får en sms hender det jeg ser hvem det er fra, skummer igjennom for å se om det er noe viktig og legger den fra meg igjen.

Hvis der er en sms hvor et svar "kreves" fort, så sier "må bare svare på denne". Samme hvis noen ringer meg, jeg sier i fra at jeg skal bare høre hva det er, men sier da også til den som ringer at jeg er på besøk/ har besøk så jeg kan ringe tilbake senere.

Ellers lar jeg den være i fred.

Skrevet

Hva er vitsen med å dra på besøk til noen hvis man skal sitte med nesen nedi mobilen, lurer jeg på? O_o

Skrevet

får jeg meldinger når jeg er borte eller har besøk selv er det en rask sjekk og et kort svar om at no passer ikke og jeg melder senere

eller en kjapp tilbakering om det er et av barna

så selv om telefonen er rett ved siden av så får den stort sett vere i fred

om den andre får melding og sier fra hvem som er en felles kjenning så er beskjeden hils da

Anonymous poster hash: 1099e...382
Skrevet

Det er frekt. Hvor gamle er dere?

Skrevet

Det er frekt. Hvor gamle er dere?

vi er begge 20

Anonymous poster hash: 4fd9d...9e6

Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Jeg dropper å ha noe særlig kontakt med de som har nesa si så mye i mobilen under besøk. Selv skrur jeg min på lydløs når jeg er hos andre.

Gjest snoopy_93
Skrevet

Når jeg er på besøk kan jeg gjerne sjekke mobilen et par ganger i halvtimen. Har jeg fått melding og vedkommende jeg er hos er midt i en samtale klarer jeg å vente med å svare ved mindre det er noe viktig ang henting osv. Ingen krise å ikke svare på "skjer?" Meldinger med en gang.

Er noen vilt opptatt av telefonen og ikke får med seg hva jeg sier så gidder jeg ikke gjenta meg selv og svarer "du får følge med når jeg snakker i stede for å gi den jævla telefonen all oppmerksomheten hele tiden, da vettu."

Skrevet

Fysj så uforskammet oppførsel! Dét er det minst tiltrekkende jeg vet om

Skrevet

Uforskammet og umoden oppførsel.

Skrevet

Dette gjelder også dagen unger, når vi har familie eller noen andre på besøk å skal snakke til dem så sitter de med telefonen "på ansiktet" og svarer deg, synes det er sikker uhøflig og frekt!

Som noen andre her skriver. altså om jeg blir ringt opp av en person som jeg har avtale med etterpå så sier jeg bare "jeg må svare, beklager men pappa ringer og skal møte han etterpå..." ellers så venter jeg til han er ferdig med å snakke så ringer jeg tilbake etter at hun/han er ferdig med å snakke =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...