Pusekatt Skrevet 19. mai 2004 #21 Skrevet 19. mai 2004 Det var en syk pris.. :o nesten 1500 for to stk? omtrent like mye som en ukes billigtur til syden jo! hm..da får vi vente med å bestille til vi virkelig trenger det så det holder en stund. Prisen heves til 990kr (!) 1 juli i år......
Pusekatt Skrevet 19. mai 2004 #22 Skrevet 19. mai 2004 Som en kriseløsning kan du også få forlenget "date of expiry" med 3 mnd. Det er (så godt som?) gratis' date=' og du får gjort det på passkontoret på flyplassen du reiser fra.[/quote'] I henhold til dette stemmer ikke det helt - trenger du nødpass koster dette faktisk også 740kr.
tenker Skrevet 19. mai 2004 #23 Skrevet 19. mai 2004 Hmmm, det var ikke nødpass hvis du mister passet jeg tenkte på. I dette tilfellet hadde gyldighetstiden for passet til sønnen min gått ut, dette oppdaget (tenkte på er vel bedre å si ) vi ikke før dagen før vi skulle på utenlandsreise. Etter å ha ringt rundt fant vi ut at hvis vi tok med passet til flyplassen kunne vi få et dokument som sa at passets gyldighetstid var utvidet med 3 mnd. Det fikk vi helt gratis, er bare et par måneder siden det skjedde, også.
opa| Skrevet 20. mai 2004 #24 Skrevet 20. mai 2004 Jeg jobbet tidligere på et lensmannskontor og tok blandt annet imot passøknader. Når det gjelder bilder, så hadde vi et ark liggende med eksempler på bilder som var godkjent og ikke godkjent. Det skal være lys bakgrunn (altså skolebilder funker ikke, men bildeautomatene tar som regel godkjente bilder). Det stod også noe om hvor mange milimeter fra issen til haka det skulle være, husker ikke helt i hodet hvilket tall det var igjen. Det heter seg også at det er passinhaverens ansvar å ligne mest mulig på bildet du har i passet. Passprodusenten garanterer forøvrig at du skal ha passet i posten seinest 10 virkedager fra du levert inn søknaden din. Vi fikk i hvert fall ikke noen klager om at passet ikke hadde kommet innen den tid, og vil tippe at hvis noe slikt skulle skje, så har du rett på å få et gratis nødpass. Slik var det i hvert fall frem til jeg slutta (april i år).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå