AnonymBruker Skrevet 11. januar 2014 #1 Skrevet 11. januar 2014 Ja, tittelen sier vel sitt. Hva er forskjellen på Odd Fellow-ordenen og Frimurerlosjen? Er det så å si samme greie, eller er det ene litt mer "voldsomt" enn det andre? Anonymous poster hash: a3393...4b3
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #2 Skrevet 21. januar 2014 Aldri hørt om Odd Fellow-ordenen, men Frimurerlosjen holder ethvert menneske med god fornuft (og litt kunnskap om det) seg langt unna....Har en slektning som var høyt oppe der på nivå 9, en av de høyeste i Norge, og de gjør ting du skulle ønske du aldri hadde hørt om eller sett. Anonymous poster hash: f343f...65a 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #3 Skrevet 21. januar 2014 Aldri hørt om Odd Fellow-ordenen, men Frimurerlosjen holder ethvert menneske med god fornuft (og litt kunnskap om det) seg langt unna....Har en slektning som var høyt oppe der på nivå 9, en av de høyeste i Norge, og de gjør ting du skulle ønske du aldri hadde hørt om eller sett. Anonymous poster hash: f343f...65a Bullshit. Frimurerordenen gjør ikke noe skummelt, og de gir masse penger til gode formål. Alt det skumle folk påstår er blitt tilbakevist hundre ganger. "Kunnskapen" kommer som oftest fra tvilsomme nettsider eller bøker av folk som bærer nag til frimurerne.Anonymous poster hash: 9a81f...593 4
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #4 Skrevet 21. januar 2014 Er du frimurer? Hvilket nivå i så fall? Det er mye skumle greier som foregår, og jeg lurer på om du har noen kilder hvor de tilbakeviser dette? Det hadde vært greit for meg å vite. Og jeg fikk ingen informasjon hverken fra internett eller bøker, hadde ikke visst hva det var hvis det ikke hadde vært for familien min. Anonymous poster hash: f343f...65a 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #5 Skrevet 21. januar 2014 Er du frimurer? Hvilket nivå i så fall? Det er mye skumle greier som foregår, og jeg lurer på om du har noen kilder hvor de tilbakeviser dette? Det hadde vært greit for meg å vite. Og jeg fikk ingen informasjon hverken fra internett eller bøker, hadde ikke visst hva det var hvis det ikke hadde vært for familien min. Anonymous poster hash: f343f...65a Det foregår ikke noe skummelt. Du må slutte å tro på slike rykter og tøys.Du sier jo selv at du ikke har noen kilder. Hva er det du tror foregår?Anonymous poster hash: 9a81f...593 2
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #6 Skrevet 21. januar 2014 Frimurerlogen tilhører Odd fellow og er en manneklubbAnonymous poster hash: b5d2c...93d
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #7 Skrevet 21. januar 2014 Frimurerlogen tilhører Odd fellow og er en manneklubbAnonymous poster hash: b5d2c...93d Odd Fellow har ikke noe med frimurerlosjen å gjøre, selv om de bygger på mye av det samme. Odd Fellowordenen er dessuten åpen for kvinner.Anonymous poster hash: 9a81f...593 3
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #8 Skrevet 21. januar 2014 Frimurerlogen tilhører Odd fellow og er en manneklubbAnonymous poster hash: b5d2c...93d Feil. Frimurerlogen og Odd Fellow er to forskjellige loger som ikke har tilknytning til hverandre. Odd Fellow har bl.a søsterloge (Rebekkalogen) i tillegg til broderlogen. Er selv medlem av Rebekkalogen, og den er nesten like stor som broderlogen i Odd Fellow. Anonymous poster hash: 0a17f...908 2
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #9 Skrevet 21. januar 2014 Fordi jeg ikke har kilder jeg kan dele her betyr ikke at du kan vise meg dine? Kildene mine er familiemedlemmer og ting som har skjedd i familien. Det er ritualer, besvergelser, ofring og tilbedning av visse krefter osv. Anonymous poster hash: f343f...65a
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #10 Skrevet 21. januar 2014 Fordi jeg ikke har kilder jeg kan dele her betyr ikke at du kan vise meg dine? Kildene mine er familiemedlemmer og ting som har skjedd i familien. Det er ritualer, besvergelser, ofring og tilbedning av visse krefter osv. Anonymous poster hash: f343f...65a Det har ikke noe med frimureri å gjøre. Jeg er kort fra å ha ordenens høyeste grad, og kjenner ikke igjen noe av det du skriver, som forøvrig er nokså innholdsløst og vagt.Anonymous poster hash: 9a81f...593 2
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #11 Skrevet 21. januar 2014 Fordi jeg ikke har kilder jeg kan dele her betyr ikke at du kan vise meg dine? Kildene mine er familiemedlemmer og ting som har skjedd i familien. Det er ritualer, besvergelser, ofring og tilbedning av visse krefter osv. Anonymous poster hash: f343f...65a Lite trolig. Medlemmer av frimurerene eller Odd Fellow har taushetsplikt når det kommer til de forskjellige ritualene, også ovenfor familie og nære venner. Jeg har ikke sagt til mannen min engang som jeg stoler 100% på hvilke ritualer vi har. Ingen av ritualene er noe jeg ikke kunne ha stått for hvis det hadde blitt helt åpent, tror det er altfor mye mysteriesnakk rundt det og spekulasjoner av uvitende. Anonymous poster hash: 0a17f...908 3
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #12 Skrevet 21. januar 2014 Og hva skjer når du bryter denne taushetsplikten? Og hvorfor skal det være hemmelig? Jeg tror ingen av oss klarer å overbevise den andre om hva vi vet og ikke vet og hva som er sant eller usant. Jeg får tro det jeg vil, og dere får holde på med det dere vil. Anonymous poster hash: f343f...65a 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #13 Skrevet 21. januar 2014 Og hva skjer når du bryter denne taushetsplikten? Og hvorfor skal det være hemmelig? Jeg tror ingen av oss klarer å overbevise den andre om hva vi vet og ikke vet og hva som er sant eller usant. Jeg får tro det jeg vil, og dere får holde på med det dere vil. Anonymous poster hash: f343f...65a Så sant du ikke er medlem selv så har du ikke snøring på hva som skjer innenfor veggene til logen.. Anonymous poster hash: 0a17f...908
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #14 Skrevet 21. januar 2014 Og hva skjer når du bryter denne taushetsplikten? Og hvorfor skal det være hemmelig? Jeg tror ingen av oss klarer å overbevise den andre om hva vi vet og ikke vet og hva som er sant eller usant. Jeg får tro det jeg vil, og dere får holde på med det dere vil. Anonymous poster hash: f343f...65a Du kan tro hva du vil, men du burde ikke spre spekulasjoner over nettet. Det er slik alle de vanvittige forestillingene blir til. Om man bryter taushetsløftet må man nok revurdere sin losjedeltagelse, og regne med en skarp reprimande og eventuell utkastelse, men det skjer ingen ting skummelt med deg. Alt er blitt avslørt hundre ganger tidligere, men det har ikke vakt noen oppsikt fordi det som kommer frem ikke er særlig sjokkerende. Jeg er ikke interessert i å overbevise deg om noe som helst, jeg vil bare at du ikke skal spre løgner om noe du ikke vet noe om.Anonymous poster hash: 9a81f...593 2
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #15 Skrevet 21. januar 2014 Men hva om det jeg "sprer" ikke er løgner? Jeg skjønner godt at dere føler dere truffet, om det er sant eller ikke...men det er det jeg tror, og skumle ting som peker mot at noe av det må være sant. Når sant skal sies er dette første gang jeg nevner noe som helst om frimurere noen gang, og jeg har ikke tenkt å spre disse "spekulasjonene" utenom hvis jeg kan få en god venn av meg til å ikke bli med. For alt jeg vet kan det være denne personen bare skrev løgner i dagbøkene sine, men det er litt for sterkt med ting som har skjedd for å tas som spekulasjoner for oss...Men jeg skal ikke skremme noen mer, jeg går ikke rundt å tenker på at "nå er det en frimurer som signerer en kontrakt med blodet sitt" eller noe Dere får gjøre hva dere vil bare det ikke går utover oss andre Anonymous poster hash: f343f...65a
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #16 Skrevet 21. januar 2014 Men hva om det jeg "sprer" ikke er løgner? Jeg skjønner godt at dere føler dere truffet, om det er sant eller ikke...men det er det jeg tror, og skumle ting som peker mot at noe av det må være sant. Når sant skal sies er dette første gang jeg nevner noe som helst om frimurere noen gang, og jeg har ikke tenkt å spre disse "spekulasjonene" utenom hvis jeg kan få en god venn av meg til å ikke bli med. For alt jeg vet kan det være denne personen bare skrev løgner i dagbøkene sine, men det er litt for sterkt med ting som har skjedd for å tas som spekulasjoner for oss...Men jeg skal ikke skremme noen mer, jeg går ikke rundt å tenker på at "nå er det en frimurer som signerer en kontrakt med blodet sitt" eller noe Dere får gjøre hva dere vil bare det ikke går utover oss andre Anonymous poster hash: f343f...65a Når du skriver at det foregår skumle og farlige ting, antyder tilbedelse av mørke makter og ofringer, så sprer du løgner. Du sier jo selv at du ikke vet om det er sant. Jeg vet at det ikke er sant, fordi jeg tilhører ordenen. Du er veldig lite konkret, forresten, og skriver bare at "noe" er skummelt, og at "noe" peker i retning av noe skummelt. Det virker som om du bare vil fyre opp under gamle myter og lage bråk. Jeg tror dette er noe du finner på - ellers hadde du vært mye mer konkret.Anonymous poster hash: 9a81f...593 2
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #17 Skrevet 21. januar 2014 Jeg vet ingenting om disse mytene for å være ærlig. Men noen konkrete ting som jeg husker, selv om det er en stund siden jeg hørte det - var at man må drikke blod og ligge i en kiste som om man er død for å oppnå en viss grad, og fornekte gud, mye sånne merkelige greier. Anonymous poster hash: f343f...65a 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #18 Skrevet 21. januar 2014 Jeg vet ingenting om disse mytene for å være ærlig. Men noen konkrete ting som jeg husker, selv om det er en stund siden jeg hørte det - var at man må drikke blod og ligge i en kiste som om man er død for å oppnå en viss grad, og fornekte gud, mye sånne merkelige greier. Anonymous poster hash: f343f...65a Og dette er også bare usammenhengende tull. Kan du ikke gi deg nå?Anonymous poster hash: 9a81f...593 2
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #19 Skrevet 21. januar 2014 Og dette er også bare usammenhengende tull. Kan du ikke gi deg nå?Anonymous poster hash: 9a81f...593 Hva bryr du deg om hun mener det er slik det er om det er det hun har hørt? Du kommer uansett ikke til å korrigere henne med å fortelle hva som faktisk skjer. Så det hun tror kommer ikke til å forandre seg med det første. Selv vet jeg hva som skjer der, og det er mer teit enn skummelt for å si det slik. Skjønner ikke at voksne folk gidder slikt, men jaja... Anonymous poster hash: ff4db...af2
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #20 Skrevet 21. januar 2014 Hva bryr du deg om hun mener det er slik det er om det er det hun har hørt?Du kommer uansett ikke til å korrigere henne med å fortelle hva som faktisk skjer. Så det hun tror kommer ikke til å forandre seg med det første. Selv vet jeg hva som skjer der, og det er mer teit enn skummelt for å si det slik.Skjønner ikke at voksne folk gidder slikt, men jaja... Anonymous poster hash: ff4db...af2 Fordi den slags setter veldig mange mennesker som ikke fortjener det i et dårlig lys, og fordi det nører opp under konspiratorisk paranoid tankegods, og det er farlig.Anonymous poster hash: 9a81f...593 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå