AnonymBruker Skrevet 11. januar 2014 #1 Skrevet 11. januar 2014 Aner ikke om dette er rette plass til å skrive men... Jeg har da en bestevenninne som bor et stykke herfra. Alltid bår hun kommer så er vi veldig lenge i byen der vi bor men noen venner. Når jeg ikke er med bestevenninnen min så er di greie å vær med, men når hun er der så er det liksom at vi må være ute fra 14:00-23:00 f.eks. Jeg er et usosialt menneske, kan vær av og til ute med venner men ikke så veldig lenge så jeg sliter med å ha det gøy med dem. Uansett da så ville jeg absolutt ikke være ute mere, var veldig kald og sulten så jeg ringte pappa og be ham hente oss. Hun ville ikke hjem så to av vennene hennes overtalte henne til å bli. Jeg bor langt fra byen så å reise hjem og komme tilbake er ikke aktuelt. Hun spurde om det gikk fint. Jeg ville se hva hun EGENTLIG ville så jeg sa at jeg ikke brydde meg. Så sa hun ok at hun kunne bli og komme tilbake senere. Jeg ble så lei meg. Følte at hun ditchet meg. Hvorfor bor hun med meg når hun vil være med dem? Begynte nesten å gråte i bilen når pappa spurde om hvorfor bestevenninna mi ikke ble med, har jeg grunn til det? Vi er alle 15...Anonymous poster hash: 51b87...9b7
Gjest Akiko Skrevet 11. januar 2014 #2 Skrevet 11. januar 2014 Nei, du har ikke grunn til det. At du ikke er like sosial som henne bør ikke gå ut over hennes tid ute med venner. Det er ikke rettferdig at hun skal sitte hjemme sammen med deg dersom hun heller vil være ute å ha det moro, like lite som det er rettferdig ovenfor deg at du MÅ være med ut. Nå gjør dere begge som dere helst vil, og da bør du egentlig være fornøyd. 5
minister-mio Skrevet 11. januar 2014 #3 Skrevet 11. januar 2014 Men var det egentlig ikke du som ditcha hu? Og gjør det noe da? Du ville hjem, det er lov. Hun ville bli, det må da være lov. Men bor hun hos deg? Hun kan da ha andre venner. Men uansett helt lov å være lei seg altså, selvom jeg ikke ser problemet. 2
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2014 #4 Skrevet 11. januar 2014 Nei, du har ikke grunn til det. At du ikke er like sosial som henne bør ikke gå ut over hennes tid ute med venner. Det er ikke rettferdig at hun skal sitte hjemme sammen med deg dersom hun heller vil være ute å ha det moro, like lite som det er rettferdig ovenfor deg at du MÅ være med ut. Nå gjør dere begge som dere helst vil, og da bør du egentlig være fornøyd. Glemte å få med at jeg spurde henne om hun og ville hjem og hun sa snart, så hentet pappa oss 25 minutter etter at jeg hadde ringt. Er jeg urimelig da?Anonymous poster hash: 51b87...9b7
Gjest Akiko Skrevet 11. januar 2014 #5 Skrevet 11. januar 2014 (endret) Glemte å få med at jeg spurde henne om hun og ville hjem og hun sa snart, så hentet pappa oss 25 minutter etter at jeg hadde ringt. Er jeg urimelig da?Anonymous poster hash: 51b87...9b7 Ja, det synes jeg du er. Hun hadde tydeligvis ikke lyst hjem, noe det virket som du forsto både ut fra nåværende og tidligere oppførsel og erfaring. Da er det dumt av deg å sette henne i en skvis mellom deg og de andre vennene. Du tvinger henne til å velge og da så klart bli den "slemme" enten ved å ditche deg eller de andre vennene. Nå valgte hun de andre vennene. Du kunne valgt å være der du og, men du valgte å dra. Snu på det, burde hun gråte fordi du forlot henne? edit: skrivefeil Endret 11. januar 2014 av Akiko 2
Adhara Skrevet 11. januar 2014 #6 Skrevet 11. januar 2014 Tråden er ryddet for krenkende kommentar. Irrlys, mod.
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2014 #7 Skrevet 11. januar 2014 Men var det egentlig ikke du som ditcha hu? Og gjør det noe da? Du ville hjem, det er lov. Hun ville bli, det må da være lov. Men bor hun hos deg? Hun kan da ha andre venner. Men uansett helt lov å være lei seg altså, selvom jeg ikke ser problemet. Problemet er at hun overnatter hos meg og hun sa ja til at vi kunne dra hjem(hun ville det)Anonymous poster hash: 51b87...9b7
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2014 #8 Skrevet 11. januar 2014 Synes det er helt greit at hun gjorde det denne gangen, hvis hun ville være ute på en fredags- eller lørdagskveld. Det er jo helt normal å være sosial da. Det er noe annet om hun hadde gjort det hver gang hun var hos deg. Anonymous poster hash: a4e32...597
Thorn Skrevet 11. januar 2014 #9 Skrevet 11. januar 2014 Jeg skjønner deg, TS. Jeg har ei venninne som er utrolig sosial og elsker å treffe nye folk, mens jeg selv trives best i rolige omgivelser sammen med kjente. I en periode følte jeg meg såpass nedprioritert at jeg vurderte å droppe hele vennskapet, fordi hun ditchet meg flere ganger til fordel for å feste og henge med andre folk. Det var veldig sårt. Heldigvis er hun litt bedre på konfrontasjoner enn meg, så da hun følte at jeg behandlet henne feil, tok hun det opp. Da ble jeg sint nok til å få forklart ting fra min side, og vi fikk ordnet opp. Vi hadde begge gjort feil og tatt for lite hensyn til hverandre, men det kan være vanskelig for to så ulike personligheter å sette seg inn i den andres tanker og følelser uten å få litt innsikt rett fra kilden. Jeg ville tatt det opp med henne før det eventuelt blir så tungt for deg at det blir en mørk sky over hele vennskapet, for da kan det i verste fall ende opp med at vennskapet går i oppløsning.
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2014 #10 Skrevet 11. januar 2014 Kan dette handle om sjalusi? At du ønsker å ha henne for deg selv, og ikke dele henne med de andre vennene? Anonymous poster hash: a99e4...364 1
Gjest Sitronmelisse Skrevet 11. januar 2014 #11 Skrevet 11. januar 2014 Skjønner godt du blir lei deg når bestevenninna di kommer på overnattingsbesøk men prioriterer mest å henge med andre felles venner. Man kan jo lett føle seg utnytta. Er hun opptatt av at også du skal ha det gøy, når dere er sammen med de andre?
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2014 #12 Skrevet 11. januar 2014 Skjønner godt du blir lei deg når bestevenninna di kommer på overnattingsbesøk men prioriterer mest å henge med andre felles venner. Man kan jo lett føle seg utnytta. Er hun opptatt av at også du skal ha det gøy, når dere er sammen med de andre? Ja, det er hun men hun kan også finne på å gjøre narr av meg foran venner f.eks å si flaue ting som jeg har gjort eller sagt. Da diskuterer di meg imens jeg ser ned i mobilen og bare ja...Gir faenAnonymous poster hash: 51b87...9b7
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2014 #13 Skrevet 11. januar 2014 Det også er litt sårt, men det forstår jeg 110% og det skal hun ikke ta hensyn til, så det er ikke problemet. Ts Kan dette handle om sjalusi? At du ønsker å ha henne for deg selv, og ikke dele henne med de andre vennene?Anonymous poster hash: a99e4...364 Anonymous poster hash: 51b87...9b7
Gjest Awzm me Skrevet 11. januar 2014 #14 Skrevet 11. januar 2014 Woaw. Hun ville jo ikke heller være med de enn deg, hun skal jo til deg senere. Hun vil jo utnytte tiden hun er i den byen før hun drar tilbake igjen, ikke bare være med deg... Det er ikke noe å gråte over Nå får du jo litt alenetid og kan få litt energi før hun kommer tilbake igjen 1
Gjest Sitronmelisse Skrevet 11. januar 2014 #15 Skrevet 11. januar 2014 Ja, det er hun men hun kan også finne på å gjøre narr av meg foran venner f.eks å si flaue ting som jeg har gjort eller sagt. Da diskuterer di meg imens jeg ser ned i mobilen og bare ja...Gir faenAnonymous poster hash: 51b87...9b7 Hm. Det var ikke så snilt gjort. Det er så vanskelig med venninner man får miksede signaler fra. Er hun interessert i å være venninna mi eller ikke, liksom.. På den andre siden kan det bare være at hun er korttenkt og. Men i såfall ender det gjerne med at vennskapet går over og ut etterhvert da det blir for slitsomt å forholde seg til.
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2014 #16 Skrevet 11. januar 2014 altså, om det er slik hver eneste gang hun kommer å ligger over hos deg at dere skal være ute kjempelenge og at det alltid er du så må danse etter hennes pipe så hadde jeg selv blitt lei. Det skal jo gå litt begge veier tenker jeg og det må jo gå an å inngå kompromisser. Anonymous poster hash: b2a56...148 1
smilo Skrevet 12. januar 2014 #17 Skrevet 12. januar 2014 Hvordan skulle denne venninna komme seg tilbake til deg når hun var ferdig med å være ute. Måtte din far hente henne senere? For da synes jeg at hun er ufin mot dere som har henne på besøk.
Gjest Skrevet 12. januar 2014 #18 Skrevet 12. januar 2014 Jeg er mest sjokkert over at jenta på 15 ble etterlatt alene i byen, og ingen reagerer på det! I min verden er det ikke OK å la så unge jenter bli etterlatt til seg selv på den måten, enten hun vil det selv der og da, eller ikke. Hvorfor insisterte ikke faren som hentet på at jenta skulle bli med? De har jo et ansvar når hun er på besøk.
Gjest Violetta Skrevet 12. januar 2014 #19 Skrevet 12. januar 2014 Sånn jeg ser det har ikke to jenter på 15 noe i byen å gjøre på natta. Faren din burde krevd at hun ble med hjem. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå