AnonymBruker Skrevet 11. januar 2014 #1 Skrevet 11. januar 2014 Spør av nysgjerrighet nå... Vet at man "skal" slå opp ansikt til ansikt, og at det i alle fall regnes som feigt av mange å gjøre det slutt gjennom SMS og FB. Men er det like nøye når man er i et avstandsforhold? Må man reise mange mil for å møtes og slå opp når forholdet skranter veldig, eller kan man gjøre det i en telefonsamtale, f.eks? Anonymous poster hash: a3acb...407
Gjest Awzm me Skrevet 11. januar 2014 #2 Skrevet 11. januar 2014 Jeg slo opp med min kjæreste som var i avstandsforhold over facebook, og han bodde bare en time unna, synes ikke det var feigt gjort eller noe. Så lenge man forklarer hvorfor man ikke vil lenger og er ærlig og hører på om det er noe mer kjæresten/eksen vil si om han/hun lurer på noe, så er det helt greit. Jeg ville helst tatt det over fb da, sms blir enda mer upersonlig bare
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2014 #3 Skrevet 11. januar 2014 Man trenger ikke gjøre det ansikt til ansikt hvis man bor et stykke fra hverandre, men da bør det være telefon. Sms eller facebook (altså melding, ikke chat) er både feigt og slemt. Man slår opp med folk i en samtale, ikke ved å sende dem en beskjed. Anonymous poster hash: 2844b...6a3 1
Fuglen Skrevet 11. januar 2014 #4 Skrevet 11. januar 2014 Hvis jeg var i den situasjonen hadde jeg slått opp over Skype, så det ihvertfall ble nesten face-to-face.
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2014 #5 Skrevet 11. januar 2014 Gjør det på tlf ! Anonymous poster hash: 9075b...485
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2014 #6 Skrevet 11. januar 2014 Telefon eller skype er helt greit. Anonymous poster hash: f27a7...47c
Strikkesokken Skrevet 11. januar 2014 #7 Skrevet 11. januar 2014 (endret) Jeg gjorde det slutt med eksen over facebook, fordi at jeg visste at det ikke kom til å komme noen vei om vi tok det på telefon (han var en veldig spesiell type), også dro jeg hjem til ham neste gang jeg var i hjembyen (en uke senere eller noe slikt) for å snakke om det. Da hadde jeg klart å avslutte det, så da var det lettere å snakke om det. Her snakker vi østlandet - vestlandet avstand, og jeg måtte bare få slutt på det med en gang. Kanskje pinglete, men det var den eneste muligheten jeg så med ham. Endret 11. januar 2014 av Flyndrefanten
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2014 #8 Skrevet 11. januar 2014 Enkelte ganger er du nødt til å gjøre det med sms, kommer an på hvordan den andre personen er. enkelte klarer jo å snurre deg rundt lillefingeren face to face og på telefon. Bare gjør det slik du helst vil det. Anonymous poster hash: d8583...e7d
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2014 #9 Skrevet 12. januar 2014 Takk for innspill! Så telefon/Skype er helt greit når det er en betydelig avstand? Å måtte kjøpe flybillett (eller egentlig to, tur og retur...) for å slå opp er ikke nødvendig, eller? Er det forskjell på den situasjonen og når man "bare" bor en lang tog/bussreise fra hverandre? Og det er kanskje også forskjell når den ene er "lykkelig uvitende" og bruddet vil komme som et sjokk, og når den som gjør det slutt bare går rundt og venter på/håper/frykter at partneren skal komme med samme beskjed? (Altså at forholdet har skrantet lenge.) Anonymous poster hash: a3acb...407
Ferny Skrevet 12. januar 2014 #10 Skrevet 12. januar 2014 Takk for innspill! Så telefon/Skype er helt greit når det er en betydelig avstand? Å måtte kjøpe flybillett (eller egentlig to, tur og retur...) for å slå opp er ikke nødvendig, eller? Er det forskjell på den situasjonen og når man "bare" bor en lang tog/bussreise fra hverandre? Og det er kanskje også forskjell når den ene er "lykkelig uvitende" og bruddet vil komme som et sjokk, og når den som gjør det slutt bare går rundt og venter på/håper/frykter at partneren skal komme med samme beskjed? (Altså at forholdet har skrantet lenge.)Anonymous poster hash: a3acb...407 Jeg mener det er en forskjell på det ja. Det er nesten greiere å ta det over telefon dersom det betyr at den andre sparer penger på flybilletter i hvert fall. Dårlig gjort å la den andre reise til deg dersom du allerede har tenkt å dumpe vedkommende.
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2014 #11 Skrevet 12. januar 2014 Jeg slo opp over skype. Tror ikke det var noe problem (men nå var jo noe av "problemet vårt" at han ikke ville komme på besøk, og ikke ville ha besøk av meg..)Anonymous poster hash: 38275...b45
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2014 #12 Skrevet 12. januar 2014 Mente egentlig andre veien, at den som skal slå opp reiser med fly til den andre så man kan ta avskjeden ansikt til ansikt, men kan tenke meg at det er ekstra kjedelig for den som tar en dyr reise til kjæresten for å plutselig bli dumpet... Anonymous poster hash: a3acb...407
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2014 #13 Skrevet 12. januar 2014 Spør av nysgjerrighet nå... Vet at man "skal" slå opp ansikt til ansikt, og at det i alle fall regnes som feigt av mange å gjøre det slutt gjennom SMS og FB. Men er det like nøye når man er i et avstandsforhold? Må man reise mange mil for å møtes og slå opp når forholdet skranter veldig, eller kan man gjøre det i en telefonsamtale, f.eks?Anonymous poster hash: a3acb...407 Hvor lenge dere har vært sammen, altså hvor seriøst det er, spiller nok og en rolle.Anonymous poster hash: cfc4e...c96
Gjest Gjest_Snerk Skrevet 12. januar 2014 #14 Skrevet 12. januar 2014 Ring på telefon eller skype? Det viktigste er at du får gjort det ordentlig.
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2014 #15 Skrevet 12. januar 2014 Slo opp face2face.. Ja kleint, vi satt på soverommet å hun lå under dyna å skreik. Følte meg jævlig evil-bitch. Ga hun ikke klem, hold hun ikke i hånda eller noe, skal man slå opp så er det faen meg gjort også. Anonymous poster hash: a3b76...962
Noteknekk Skrevet 12. januar 2014 #16 Skrevet 12. januar 2014 Jeg ser at jeg ikke er i flertall om å mene dette, men jeg syns det er feigt og respektløst å slå opp via facebook/sms. I alle fall så lenge begge befinner seg i samme land. For da syns jeg at den som skal slå opp kan påkoste seg det det koster med billetter, reiser til vedkommende og slår opp på en skikkelig måte face2face, og lar den andre få reagere og spør spørsmål og få snakket skikkelig om det. Er avstanden større (type Norge-Australia) så går jo ikke det, man da er i alle fall skype mye bedre enn face og sms.
Gjest Gaea Skrevet 12. januar 2014 #17 Skrevet 12. januar 2014 Jeg er vel heller ikke akkurat i flertall om å mene dette vil jeg tro, men jeg foretrekker å bli slått opp med over sms/facebook/noe lignende. Kanskje best om begge er pålogget samtidig da, så jeg har mulighet til å spørre om noe eller kommentere om jeg vil - ellers er det for meg en stor fordel å kunne reagere akkurat slik jeg vil uten å tenke på at det er en annen person tilstede. Synes også det er vanskelig å se på noen og vite at det er siste gang jeg ser den personen igjen, det er veldig sårt.
FalconPunch Skrevet 12. januar 2014 #18 Skrevet 12. januar 2014 (endret) . Endret 8. april 2018 av FalconPunch
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2014 #19 Skrevet 12. januar 2014 Man kan i det minste ha respekt nok for partneren ved å ringe/skype e.l. Har blitt slått opp med av en eks da hun sendte en kort melding etter mange dager jeg ikke hadde hørt fra henne der hun skrev det var slutt. Jeg skjønte jo at det var noe i gjære og var vel egentlig forberedt på det siden hun ikke tok hverken telefonen eller svarte på meldingene mine i forkant, men ved å gjøre det på denne måten var det også mer enn selve forholdet som forsvant. Jeg mistet en god del av respekten for henne og det var heller ikke mulig for meg å beholde kontakten i etterkant etter å ha blitt slått opp med på den måten. Vi kunne kanskje klart å holde kontakten (og det hadde det kanskje vært verdt det med tanke på at vi var venner en god stund før vi ble sammen) om det hadde skjedd på en annen måte, men hun tok da sitt valg og det ble konsekvensen. Anonymous poster hash: 03135...bcd
Ferny Skrevet 12. januar 2014 #20 Skrevet 12. januar 2014 Jeg er vel heller ikke akkurat i flertall om å mene dette vil jeg tro, men jeg foretrekker å bli slått opp med over sms/facebook/noe lignende. Kanskje best om begge er pålogget samtidig da, så jeg har mulighet til å spørre om noe eller kommentere om jeg vil - ellers er det for meg en stor fordel å kunne reagere akkurat slik jeg vil uten å tenke på at det er en annen person tilstede. Synes også det er vanskelig å se på noen og vite at det er siste gang jeg ser den personen igjen, det er veldig sårt. Jeg er enig med deg. Jeg hadde foretrukket å bli slått opp med på melding (av en eller annen form). Men nå må man se an situasjonen - og partneren man evt. skal slå opp med. Er han/hun en person som ville forventet en åpen samtale face-to-face.... så bør man prøve å få til det. Og selvfølgelig - den som skal slå opp bør være den som reiser til den andre i så fall. Kjipt å bli dumpet uten å ha noen nære rundt seg, og flere timer på flyet hjem liksom. Det er bare slemt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå