AnonymBruker Skrevet 11. januar 2014 #1 Skrevet 11. januar 2014 Hei jeg er en jente på 44 kilo og 1,53 høy. Jeg har en fin kropp, men vill legge på meg mere i muskler får å få mer trent kropp. Jeg skal trene fem dager i uken. Tre dager styrke og to dager kondisjon. Skal snart få PT time. Maten har jeg under kontroll. Målet i første omgang er å få markert mage og sprett rompe. Hvor fort tror dere jeg vill se forskjeld på kroppen ? Dere som har hatt samme mål som meg, hvor fort så dere forskjeld fra dere startet til dere nådde målene deres ? Anonymous poster hash: 3e6ec...51d
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2014 #2 Skrevet 11. januar 2014 Etter et par uker. Ble sterkere av styrketreningen, og måtte etter hvert legge på mer vekter. Så lenge du trener hardt nok, og spiser godt så kommer du til å merke resultater relativt fort. Anonymous poster hash: c0ee8...ea4
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2014 #3 Skrevet 11. januar 2014 Etter et par uker. Ble sterkere av styrketreningen, og måtte etter hvert legge på mer vekter. Så lenge du trener hardt nok, og spiser godt så kommer du til å merke resultater relativt fort. Anonymous poster hash: c0ee8...ea4 Hvor lang tid tror du det tar får jeg får den magen og rompa jeg vill ha ? Anonymous poster hash: 3e6ec...51d
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2014 #4 Skrevet 11. januar 2014 Hvor lang tid tror du det tar får jeg får den magen og rompa jeg vill ha ? Anonymous poster hash: 3e6ec...51d Umulig å svare på. Spørs hvor hardt du trener, og hvor nøyen du er med kostholdet ditt. Vet ikke en gang utgangspunktet ditt (fordeling mellom fett og muskler). Anonymous poster hash: c0ee8...ea4
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2014 #5 Skrevet 12. januar 2014 Sannsynligvis kommer du til å gi opp før du når målet ditt. Det er litt vel dristig å legge opp til 5 dager med trening i uka om du ikke er vandt til mye trening fra før. Ikke har du behov for så mye kondisjonstrening heller for du er sikkert slank fra før ut i fra høyden og vekta du skriver. Ser du skriver du har kontrolk på maten, men hva vil det si? Jeg gjetter på at du egentlig må spise mer enn du gjør. Spesielt når du begynner med styrke. Anonymous poster hash: 005c2...8f1 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2014 #6 Skrevet 12. januar 2014 Sannsynligvis kommer du til å gi opp før du når målet ditt. Det er litt vel dristig å legge opp til 5 dager med trening i uka om du ikke er vandt til mye trening fra før. Ikke har du behov for så mye kondisjonstrening heller for du er sikkert slank fra før ut i fra høyden og vekta du skriver. Ser du skriver du har kontrolk på maten, men hva vil det si? Jeg gjetter på at du egentlig må spise mer enn du gjør. Spesielt når du begynner med styrke.Anonymous poster hash: 005c2...8f1 Åssen kan du si at jeg kommer til å gi opp ? du kjenner ikke meg. Jeg er ikke akkurat den personen som gir opp. Jeg har trent 4 ganger i uken før. Men bare type bodypump, corebar osv. Så er vant trening. Men har bare ikke trent på treningsaperater før. Maten har jeg under korntroll. Spiser sunt, aldri godter eller brus i ukedager. Jeg spiser i alt 6 måltider om dagen, frokost, lunsj, middag, kvelds og i tilegg to mellom måltider. Har lakt til to dager kondisjon fordi jeg vill få bedre kondis Anonymous poster hash: 3e6ec...51d 1
fink Skrevet 12. januar 2014 #7 Skrevet 12. januar 2014 For å lykkes i å legge på deg muskler er maten veldig viktig. Du sier du har kontroll over maten, men hva spiser du en typisk dag? Du er allerede veldig slank, så hovedfokuset blir å øke muskelmasse. Da er 5 dager i uka overkill til å begynne med. 3 holder. Hvis du ikke lar kroppen hvile mellom tunge økter, kommer fremgangen til å stoppe opp. Få satt opp et program med gode baseøvelser, og tren tungt med ferre repetisjoner. Frivekter er å foretrekke foran apparater. Mer effektivt, og du trener flere muskelgrupper per øvelse. Disse to dagene kondis ville jeg droppet mens du prøver å øke muskelmasse. Det kommer i alle fall til å bli forferdelig vanskelig å legge på seg muskler når du forbrenner masse kalorier i tillegg. Du legger opp til at kroppen din kommer til å gå på en smell.
Lisa-Marie Skrevet 12. januar 2014 #8 Skrevet 12. januar 2014 Bare søk på "30 day shred result" på google bilder så ser du hvor "fort gjort" det er hvis man bare gidder
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2014 #9 Skrevet 12. januar 2014 Åssen kan du si at jeg kommer til å gi opp ? du kjenner ikke meg. Jeg er ikke akkurat den personen som gir opp. Jeg har trent 4 ganger i uken før. Men bare type bodypump, corebar osv. Så er vant trening. Men har bare ikke trent på treningsaperater før. Maten har jeg under korntroll. Spiser sunt, aldri godter eller brus i ukedager. Jeg spiser i alt 6 måltider om dagen, frokost, lunsj, middag, kvelds og i tilegg to mellom måltider. Har lakt til to dager kondisjon fordi jeg vill få bedre kondis Anonymous poster hash: 3e6ec...51d Ja, men med mindre du allerede trener 4 ganger per i dag så er det ikke lurt å kjøre på med 5 økter i uka. Så lenge man har hatt en lengre pause så er det faktisk større risiko for skader og/eller stagnasjon med å begynne så hardt. Og ja, jeg har trent styrke en stund, og jeg har sett nok av folk som går på en smell etter noen måneder. Ikke fordi de ønsker å gi opp men fordi de ikke har treningsgrunnlag nok for å trene nesten hver dag. Anonymous poster hash: f9e45...509
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2014 #10 Skrevet 12. januar 2014 Bør man ikke løpe i det hele tatt hvis man vil bygge muskelmasse? Jeg pleier å legge inn et par økter på 5 km i uka pga det er digg å "løpe fra seg" og får dessuten mye energi av det. Anonymous poster hash: aeaa7...76e
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2014 #11 Skrevet 12. januar 2014 Ja, men med mindre du allerede trener 4 ganger per i dag så er det ikke lurt å kjøre på med 5 økter i uka. Så lenge man har hatt en lengre pause så er det faktisk større risiko for skader og/eller stagnasjon med å begynne så hardt. Og ja, jeg har trent styrke en stund, og jeg har sett nok av folk som går på en smell etter noen måneder. Ikke fordi de ønsker å gi opp men fordi de ikke har treningsgrunnlag nok for å trene nesten hver dag. Anonymous poster hash: f9e45...509 Anonymous poster hash: 3e6ec...51d
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2014 #12 Skrevet 12. januar 2014 Ja, men med mindre du allerede trener 4 ganger per i dag så er det ikke lurt å kjøre på med 5 økter i uka. Så lenge man har hatt en lengre pause så er det faktisk større risiko for skader og/eller stagnasjon med å begynne så hardt. Og ja, jeg har trent styrke en stund, og jeg har sett nok av folk som går på en smell etter noen måneder. Ikke fordi de ønsker å gi opp men fordi de ikke har treningsgrunnlag nok for å trene nesten hver dag. Anonymous poster hash: f9e45...509 Har ikke hatt noen pause fra treningen, hvis det var det du mente ? Anonymous poster hash: 3e6ec...51d
fink Skrevet 12. januar 2014 #13 Skrevet 12. januar 2014 Bør man ikke løpe i det hele tatt hvis man vil bygge muskelmasse? Jeg pleier å legge inn et par økter på 5 km i uka pga det er digg å "løpe fra seg" og får dessuten mye energi av det. Anonymous poster hash: aeaa7...76e Joda, men da må man spise RIKELIG. Hvis ts skal trene 5 dager i uka, og deler av det er kondisjonstrening,kan det bli vanskelig å få i seg nok kalorioverskudd til å bygge muskler. Spørsmålet til TS var hvordan hun kunne nå målet sitt raskest. Sprettrumpe krever muskelmasse. Ettersom startvekten er veldig lav er fettprosenten sannsynligvis ganske lav allerede, slik at fokuset helst bør være på styrketrening i første omgang. Ser ikke grunn til å bruke masse krefter på løping og annen kardio når det ikke vil gjøre noe særlig med tanke på målet..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå