Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vært syk noen dager nå, ser grå og gusten ut i huden.

Noen som har tips til hvordan man kan freshe seg opp litt uten for mye anstrengelse? Har liksom ikke det store overskuddet til å stå på badet i evigheter, ingen vits i å sminke seg heller når man ligger alene på sofaen.

Gjør dere noe spesielt for å føle litt mer velvære?

Anonymous poster hash: 8c3cb...86f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har på meg en god fuktighetskrem, fikser bryn og har på mascara.

Og håret opp i ball! :-D

Da føler jeg meg fresh. :)

Og spiser alt av godter ogsånt er et must når jeg er syk..

Anonymous poster hash: 680fa...0fd

Skrevet

Pleier å ta en lang dusj. Etter det så smører jeg meg inn med fuktighetskrem og tar en ansiktsmaske! Så bare tar jeg på koseklærne mine, setter håret oppi dott og setter meg på sofaen med en kopp te :laugh:

• Liker 2
Skrevet (endret)

Det spørs jo hva slags syk det er snakk om. Ved typisk influensa eller forkjølelse hvor jeg er i stand til å stå oppreist, så pleier jeg å ha på meg enkle klær som er behagelige, myke og ikke "gnager", men som jeg samtidig ikke føler meg som et takras i. Pysjbukse med sægg i rumpa og en formløs t-skjorte i størrelse åttemannstelt gjør ingenting positivt for formen min og overskuddet mitt, selv om jeg skal ligge mutters alene på sofaen og lese en bok. Håret orker jeg ikke å ha hengende, men foretrekker at det er litt løst oppsatt, bare for å få det vekk fra ansiktet. Hvis jeg er syk synes jeg ofte hestehale kan være litt vondt og stramme for mye, jeg blir liksom mer hårsår. Jeg bruker kanskje litt blush for å få farge i ansiktet, concealer og muligens litt mascara, hvis jeg skal ut av huset. Det spørs på tilstanden, og hva jeg skal. Jeg går ofte uten sminke, fordi særlig øyesminke har en tendens til å irritere og klø hvis jeg er syk.

Smører meg også inn med en god bodylotion, og bruker fuktmaske i ansiktet, for jeg føler ofte at huden kjennes ekstra stram, ømfintlig og tørr når jeg er småsyk. En god leppepomade er også ekstra viktig når jeg er syk.

En lang dusj, sofa, te og bok eller en eller annen serie er også viktig. ;)

Endret av Søgni
Gjest BabyBlue
Skrevet

Drikker masse te, spesielt grønn te som er supersunt for immunforsvaret. Tar meg også et langt, varmt bad og ligger i senga og ser på tv... Når man er syk er det beste bare å slappe av og ta inn næring som er bra for kroppen.

Skrevet

ta en god dusj. du er syk og da er det helt greit å se syk ut også! konsentrer deg heller om å få nok hvile og mat/drikke evt. medisiner for å bli frisk. god bedring!

• Liker 2
Skrevet

ta en god dusj. du er syk og da er det helt greit å se syk ut også! konsentrer deg heller om å få nok hvile og mat/drikke evt. medisiner for å bli frisk. god bedring!

Egentlig ganske enig med deg. Jeg tenker aldri over hvordan jeg ser ut når jeg er syk, fordi jeg er.. syk? Ha-ha. Det viktigste er jo at man blir frisk, og ikke hvordan man ser ut, tenker jeg :) Og selvfølgelig gjør det ikke noe om man vil se litt fresh ut når man er syk, men det er som sagt ikke min første prioritet ;)

Skrevet

Ikke annet enn å dusje og gå i koseklær ...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...