Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er kjæreste med en mann som har to barn som er snart tenåringer. Jeg har ett barn. Vi bor ikke sammen. Han har barna noen lørdager når min sønn er hos faren sin. Hvis jeg ikke har andre planer (sjelden da alle venninnene mine har små babyer.)

så er jeg da med dem, ikke hele dagen, men på kvelden og så overnatter jeg. I det siste har jeg valgt å komme kun ett par timer før barna skal legge seg og så sover jeg over. Når jeg har barnefri kjenner at jeg har behov for å gjøre ting hjemme som jeg ellers får liten tid til, se en film alene, surfe på nettet, prate med venninner i telefonen osv.

Jeg synes det blir for mye å sitte i timesvis med kjæresten og barna. Det de gjør på lørdagskvelder er å se film. Flere filmer, ny film rett etter at den andre er ferdig. Jeg orker det ikke, er godt fornøyd med å se en film og så "må" jeg gjøre noe annet. Og så ser de selvsagt filmer som barna ønsker, barne/ungdomsfilmer som jeg gjerne har sett før. Det er ikke så kjekt å sitte og se Harry potter som jeg har sett før, i fire timer og tenke på alt annet jeg skulle ha gjort. Derfor venter jeg som sagt med å komme til ni-tiden slik at vi får noen timer sammen, vi får da sett en film før de legger seg.

Kjæresten virker ganske irritert over dette, og ønsker at jeg kommer før. Hva synes dere?

Anonymous poster hash: baaf2...936
Videoannonse
Annonse
Skrevet

for det første må du snakke med han. det er regel nummer 1 (!!) i et forhold.

Anonymous poster hash: 60b6b...db7
  • Liker 2
Skrevet

Jeg synes det høres veldig bra ut med alenetid når du har fri fra ditt eget barn.

Skrevet

Al adferd er egoistisk - det kalles læringspsykologi

så ja du er egoistisk, men det er alle :)

Anonymous poster hash: 6bd67...8d0
Skrevet

At du må finne en balanse. Har man familie og barn (jeg mener barn som i egne og bonus) er man sammen med dem store deler av tiden.

Det betyr ikke at du ikke har lov til å overnatte hos venninner og gjøre sosiale ting for deg selv. Dette bør man også gjøre.

Skrevet

Hadde det vært en løsning å finne på noe annet sammen? Spille brettspill, lese og løse quiz, evt andre familieaktiviteter som kan tilpasses godt til snart tenåringer. Slik kan du også få det gøy og kan legge bort tankene om alt annet for en stund. Men skjønner at det kan bli slitsomt å se film etter film når man har tusen andre ting man skulle ha gjort.

Anonymous poster hash: 71388...4d1
  • Liker 1
Skrevet

Klart jeg har snakket med han, jeg lurer bare på hva dere synes.. Han vil ikke forstå det, jeg merker at han er irritert over at jeg kommer så sent. Jeg har forklart det til han og han vet at jeg ikke er et "film-menneske" som orker å se film maraton. Allikevel er det bare det de gjør når de er sammen, og det er jo greit for dem, men jeg vil heller bruke tiden på andre ting.

Skrevet

Klart jeg har snakket med han, jeg lurer bare på hva dere synes.. Han vil ikke forstå det, jeg merker at han er irritert over at jeg kommer så sent. Jeg har forklart det til han og han vet at jeg ikke er et "film-menneske" som orker å se film maraton. Allikevel er det bare det de gjør når de er sammen, og det er jo greit for dem, men jeg vil heller bruke tiden på andre ting.

Han bør respektere at du mener det.

Det er et rødt blinkende lys for meg at han prøver å presse deg inn i en rolle du ikke ønsker å være i.

Ville han heller at du skulle la være å komme den kvelden, for det er vel det som er alternativet??

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes ikke du er egoisktisk. Det er viktig med litt alenetid, og de koser seg vel sammen de selv om du ikke er der. Her synes jeg kjæresten din skal vise litt mer forståelse for deg og ditt valg.

Anonymous poster hash: fff7f...270

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...