xnanox Skrevet 11. januar 2014 #1 Skrevet 11. januar 2014 Hei! Jeg vurderer å studere i Italia til neste år. Og jeg vil ta med meg katten min. Tingen er at nå bor den i et stort hus med hage, og den elsker å være ute. Jeg prøver for øyeblikket å lære den å gå tur i bånd, men jeg tror katten bare blir sur av det. Jeg kommer sannsyligvis til å bo i en liten leilighet (skal prøve å få med terrasse) i Italia, og uten muligheter for katten å gå fritt inn og ut. Blir det vanskelig for katten å tilpasse seg i Italia? Har dere noen tips til hvordan jeg skal gå fram uten at katten blir deprimert? Hilsen beskymret katteeier
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2014 #2 Skrevet 11. januar 2014 Det der er ikke annet enn egoistisk. Finn noen som kan overta/passe katten din mens du studerer. Anonymous poster hash: 96455...669 4
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2014 #3 Skrevet 11. januar 2014 Det er deprimerende å gå fra utekatt til innekatt . Er noe annet å ha hvert innekatt hele livet . Men å "frarøve" katten sin "frihet" er egoistisk og katten din vil bli deprimert . Så da burde du be noen andre ta vare på katten din til du kommer hjem eller rett og slett adoptere katten bort . Hvis ikke du har muligheter for å gi katten et uteliv i Italia . Anonymous poster hash: 7396d...1c7 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2014 #4 Skrevet 11. januar 2014 Å gi bort katta fordi man skal studere i ett år eller to blir for dumt. Når man tar til seg et kjæledyr, så hiver man den ikke vekk bare fordi det kan bli litt vanskelig en liten stund. Det er også mulig å finne leilighet der katten kan få være ute litt. Anonymous poster hash: 837f6...b0f
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2014 #5 Skrevet 11. januar 2014 Hvor i Italia skal du studere, TS? Anonymous poster hash: e85b4...47f
Millimani Skrevet 11. januar 2014 #6 Skrevet 11. januar 2014 Har katta mulighet til å bo hos andre i Norge midlertidig, så må vel det være bedre enn å dra den med helt til Italia?! Å gå fra utekattt til innekatt kan være deprimerende, men trenger vel ikke å være det. En katt som flytter bør uansett holdes inne en måneds tid for at den skal bli vant til det nye, så kan man venne den til å være ute på det nye stedet, lurt å gå gradvis fram. Har du en katt som fra før ikke er vant til å gå i sele-bånd, så skal du for all del ikke finne på å plutselig prøve å venne den til å gjøre det.
xnanox Skrevet 12. januar 2014 Forfatter #7 Skrevet 12. januar 2014 Jeg skal prøve å få til bakgård, terrasse eller hage. Den elsker å gå tur uten bånd, den følger etter meg som en hund, men jeg vet ikke om dette kommer til å funke, siden vær gang den ser en hund så løper den oppi et tre, og siden milano sannsynligvis er stedet jeg kommer til å bo, så kommer dette sannsynligvis ikke til å funke. Derfor tenkte jeg at jeg kunne lære den å gå i bånd. Jeg skal prøve så godt jeg kan til å tilpasse dette for katten. Den er fortsatt ganske liten (7mnd) og da tenker jeg at det fortsatt ikke er forsent til å vende den til noe annet.. Hva tenker dere?
Frisørdama Skrevet 12. januar 2014 #8 Skrevet 12. januar 2014 Det kan gå begge veier. Den er jo enda ung, og jeg vet om flere katter som har gått fra å være ute til å bli innekatter som voksne og det har gått uten problemer.
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2014 #10 Skrevet 12. januar 2014 Jeg skal prøve å få til bakgård, terrasse eller hage. Den elsker å gå tur uten bånd, den følger etter meg som en hund, men jeg vet ikke om dette kommer til å funke, siden vær gang den ser en hund så løper den oppi et tre, og siden milano sannsynligvis er stedet jeg kommer til å bo, så kommer dette sannsynligvis ikke til å funke. Derfor tenkte jeg at jeg kunne lære den å gå i bånd. Jeg skal prøve så godt jeg kan til å tilpasse dette for katten. Den er fortsatt ganske liten (7mnd) og da tenker jeg at det fortsatt ikke er forsent til å vende den til noe annet.. Hva tenker dere? Hvorfor fikk du deg katt hvis du tenker på å studere i utlandet? Nå må jeg si meg enig med de over meg at jeg syns ikke det er rettferdig ovenfor katten at den skal bli en innekatt og gå i bånd, da den ikke er vandt til det. Anonymous poster hash: bf551...2e5
Gjest HappyWaffle Skrevet 12. januar 2014 #11 Skrevet 12. januar 2014 uff la heller katten være igjen hos noen her i norge. tenk om du skulle blitt stengt inne i et rom om du var vandt til å løpe rundt ute? ikke gøy
xnanox Skrevet 13. januar 2014 Forfatter #12 Skrevet 13. januar 2014 Er det noen av dere som slipper ut katten når dere bor i leilighet? siden det er ikke noe problem å finne en leilighet hvor det er stor bakgård med trær?
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2014 #13 Skrevet 13. januar 2014 Hvordan blir det da når katten skal tilbake til Norge? Karantene og slikt? Anonymous poster hash: 35847...bf8
xnanox Skrevet 13. januar 2014 Forfatter #14 Skrevet 13. januar 2014 Den får vaksine selvfølgelig, dette har jeg snakket med veterinær om. Tingen var at jeg hadde tenkt til å la katten være innekatt, men når jg fikk den, så var den allerede vant til å være ute, . Og jeg hadde heller ikke planlagt å studere i utlandet, men så gjorde kjæresten min det slutt, i tilegg til en del andre problemer. Så nå vil jeg bare komme meg vekk fra norge en stund. Skal prøve å tilpasset leiligheten til katten så mye jeg kan med de pengene jeg har, kan få meg hage, er bare redd for at noen skal kjøre på den ellerno. Italienere er ganske ille i traffiken.
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2014 #15 Skrevet 13. januar 2014 Hvordan blir det da når katten skal tilbake til Norge? Karantene og slikt? Anonymous poster hash: 35847...bf8 ikke så lenge den holdes oppdtert på vaksiner. Anonymous poster hash: 837f6...b0f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå