Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min samboer ble for 5 år siden operert for kreft i underlivet. Siden det har hun ikke hatt lyst på sex p.g.a. at det gjør vondt.

Jeg. mann 50 år, har derfor ikke hatt sex siden.

Er sugen på sex og lurer på om jeg skal prøve å få meg en elskerinne.

Noen meninger om dette ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Min samboer ble for 5 år siden operert for kreft i underlivet. Siden det har hun ikke hatt lyst på sex p.g.a. at det gjør vondt.

Noen meninger om dette ?

Ja - mange!!! :-?

Først og fremst bør du avklare dette med samboer'n din. Det er ikke særlig realt å gå bak hennes rygg, kanskje særlig fordi hun er indisponert på grunn av sykdom.

Jeg er også litt usikker på hva du legger i å ha sex...

Gjør det vondt for samboeren din å ha oralsex, eller bli stimulert utenfor selve skjeden også - eller er det bare penetrering hun ikke klarer? I så fall fins det jo ganske mye dere kan gjøre annet enn akkurat "ut og inn"?? Jeg håper du har utforsket alle alternativer og forsøker å få til et givende sexliv i mange nyanser før du eventuelt vurderer å involvere en fremmed i sexlivet ditt.

Og jeg håper du er ærlig :-?

Gjest Lompa
Skrevet

Jeg må henge meg på Suzy sin kommentar her. ÆRLIGHET er første bud...

Skrevet

Se for deg at det var du som var impotent. Hva ville du ønske da?

Enig med Susy:

-ærlighet er viktig

- sex er sååå mye mer enn bare penetrering

Spør deg selv om du har gjort et ærlig forsøk på å få sexlivet deres på beina igjen? Det er mye hun kan gjøre for deg uten penetrering og det kan godt hende at du klarer å glede henne også. Det er ikke sikkert alt gjør vondt..

Gjest GreenSky
Skrevet

Noen meninger om dette ?

Som de andre sier, diskuter i det minste saken med henne først. På en forsiktig måte, hun har vært gjennom mye.

Skrevet

Hva har dere foretatt dere for å få sexlivet til å fungere da? Og hvor ligger sperren hos henne?

Ettersom tenningen skjer oppe i hodet fremfor inne i skjeden, har jeg vanskelig for å tro at hun ikke kan ha glede av deg på andre måter enn "penetrering" som Suzy nevner. Og dersom du savner følelsen av ut-og-inn finnes det også utallige leketøy på markedet som etterlikner en naturtro vagina imponerende!

Å bringe en tredjeperson inn i bildet for å hjelpe sexlivet ditt gjør jo absolutt ingenting for sexlivet DERES! For meg virker det som feil ende å ta tak i. (med mindre hun er enig, og ser det som en grei utvei å slippe "sexpresset" på - men det kan da ikke være sunt å leve sånn i det lange løp?).

Skrevet
Hva har dere foretatt dere for å få sexlivet til å fungere da? Og hvor ligger sperren hos henne?

Å bringe en tredjeperson inn i bildet for å hjelpe sexlivet ditt gjør jo absolutt ingenting for sexlivet DERES! For meg virker det som feil ende å ta tak i. (med mindre hun er enig, og ser det som en grei utvei å slippe "sexpresset" på - men det kan da ikke være sunt å leve sånn i det lange løp?).

Så sant, så sant!!

Uansett så tar du opp temaet med feil kant. Prøv den du bor sammen med, regner med at det mest riktige svaret kommer fra ekspertpanelet :klaske:

Gjest Forstår mannen..
Skrevet

Jeg forstår jo mannen også. Dere råder ham til at "det finnes så mye annet man kan gjøre enn penetrering". Han er jo 50 år, så skulle tro han vet mer om dette enn enkelte...

Han savner sikkert "ordentlige" samleier. Kjedelig å ikke få det da...Tenk hvis dere selv kom i den situasjon at partneren ikke kunne ha vanlig sex. Dere ville sikker ha blitt lei av å onanere den andre etterhvert...oralsex er kanskje ikke så aktuelt når man har født barn og er i 50-årene? Ikke vet jeg....folk har jo så ulike preferanser.

Situasjonen er jo kinkig..mange menn i hans alder pleier jo å få seg yngre damer. Jeg ser ingen andre alternativ enn:

1) Hemmeligholde massasjeinstitutt-besøk og elskerinne for konen

2) Si fira til konen at du ikke kan leve uten vanlig sex og at du derfor lurer på om det er greit for henne at du skaffer deg en elskerinne.

3) Skiller deg

4) Lever frustrert og misfornøyd resten av livet

Hilsen kvinne, 33

Skrevet
Jeg forstår jo mannen også. Dere råder ham til at "det finnes så mye annet man kan gjøre enn penetrering". Han er jo 50 år, så skulle tro han vet mer om dette enn enkelte...

Han savner sikkert "ordentlige" samleier. Kjedelig å ikke få det da...Tenk hvis dere selv kom i den situasjon at partneren ikke kunne ha vanlig sex. Dere ville sikker ha blitt lei av å onanere den andre etterhvert...oralsex er kanskje ikke så aktuelt når man har født barn og er i 50-årene? Ikke vet jeg....folk har jo så ulike preferanser.

Det skal man ikke ta for gitt - og når det gjelder ordentlige samleier, som flere her har sagt, det finnes mye fint i lissom-vaginaer også....

En annen sak er at om den gjennomsnittlige 50-åring vet så mye om andre ting en samleier, hvorfor skulle han ikke like oralsex???

Det er ting ved partneren min som gjør at jeg ville vurdert å leve uten penetrering resten av livet ja - om han hadde kunnet stimulere meg på andre måter.

Hvorfor er samleie med penetrering den eneste fullverdige sexen??

Det finnes masse alternativer, tror jeg da :wink:

Gjest gjest1
Skrevet
..oralsex er kanskje ikke så aktuelt når man har født barn og er i 50-årene? Ikke vet jeg....folk har jo så ulike preferanser.

Hilsen kvinne, 33

...eh..fordi...? Tror du at man skifter utseende bemerkelsesverdig der nede når man runder femti, eller er det andre ting du tenker på....?

Vet ikke hvordan jeg ville tatt det hvis partneren aldri mer kunne gi meg 'full pakke' med penetrering jeg. Det er noe med den intense følelsen av å 'høre sammen' som jeg ikke får ved andre metoder....

Men elsker man personen, så gjør man jo det.....

Tror trådstarter skal ta en alvorlig prat med kona si uansett og finne ut hvor skoen trykker. ALt kan ikke gjøre vondt, og dermed er det noe annet som sperrer hvis hun ikke vil ha noen form for sex overhodet

Gjest Pterodactylkake
Skrevet

Forresten så koselige dere er :)

Og du din kommende utro mann; du er 50 år, og aner ennå ingenting om moral og trofasthet? Hadde du vært 17 år hadde det vært forståelig. Uakseptabelt men forståelig. Men 50? Herremin :roll:

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi snakker her om en mann som ber kvinner om råd i forhold til de tanker han har, før han evt tar opp saken med sin kone.

KG er(burde være) et utmerket forum, også for en mann, som strir med tanker som kanskje han kan få et nøytalt syn på før han går videre.

Men da bør slike som Pterodactylkake holde seg unna tråden, med sine stygge og umodne skjellsord og personangrep. De hører ingen sted hjemme.

Skrevet

Eller f eks en person med noe bedre folkeskikk enn deg.

Kan vi ikke heller diskutere SAKEN - dette kommer dere ingen vei med likevel... :wink:

Det har kommet mange spennende innspill i denne tråden så kanskje du har lyst til å diskutere noen av dem gjest?

Dette...;

...eh..fordi...? Tror du at man skifter utseende bemerkelsesverdig der nede når man runder femti, eller er det andre ting du tenker på....?

Vet ikke hvordan jeg ville tatt det hvis partneren aldri mer kunne gi meg 'full pakke' med penetrering jeg. Det er noe med den intense følelsen av å 'høre sammen' som jeg ikke får ved andre metoder....

Men elsker man personen, så gjør man jo det.....

Tror trådstarter skal ta en alvorlig prat med kona si uansett og finne ut hvor skoen trykker. ALt kan ikke gjøre vondt, og dermed er det noe annet som sperrer hvis hun ikke vil ha noen form for sex overhodet

eller dette:

Det skal man ikke ta for gitt - og når det gjelder ordentlige samleier, som flere her har sagt, det finnes mye fint i lissom-vaginaer også....

En annen sak er at om den gjennomsnittlige 50-åring vet så mye om andre ting en samleier, hvorfor skulle han ikke like oralsex???

Det er ting ved partneren min som gjør at jeg ville vurdert å leve uten penetrering resten av livet ja - om han hadde kunnet stimulere meg på andre måter.

Hvorfor er samleie med penetrering den eneste fullverdige sexen??

Det finnes masse alternativer, tror jeg da

Gjest Fighter
Skrevet

Jeg synes dere skal fortsette å diskutere hva tråden egentlig handler om, ikke en enkelt brukers skrivemåte.

Til mann 50: jeg har full forståelse for at du vil ha sex, men jeg mener som de andre har sagt her at dette bør du diskutere med kona di. Lykke til.

Gjest Anonymous
Skrevet

Og du din kommende utro mann; du er 50 år, og aner ennå ingenting om moral og trofasthet? Hadde du vært 17 år hadde det vært forståelig. Uakseptabelt men forståelig. Men 50? Herremin :roll:

Mannen har da ikke sagt noe om å være utro mot sin kone? Det er faktisk par, som har funnet en løsning på et slikt problem, som begge er happy med.

Skrevet
som sagt' date=' dekker ikke de "stygge skjellsordene" mine over det han her har planer om (eller er dere samme person kanskje?), bare å TENKE tanken viser til at han er et grusomt og svikefullt menneske.[/quote']

Neida Kaka - han behøver ikke være hverken grusom eller svikefull fordi han TENKER noe i sin desperasjon - men det er lov til å stille spørsmål ved hvor smart det er med slike tanker...

Gjest Anonymous
Skrevet
ikke snakk til meg om folkeskikk, det er ikke MEG som har intensjoner om å forlate min kone som har vært kreftsyk og har sterke smerter i underlivet.

Ja, du er jo moralen selv, du :ler:

Denne mannen har ikke sagt et eneste ord om å hverken forlate sin kone, eller opptre svikefullt. Nå må du ta deg sammen!

Skrevet
Sitat slettet. Hege

Med tanke på at det var en gjest som kom med et spørsmål,

og du ikke liker at gjester gjør det så la vær å svar.

Og når du ikke har mere inteligente svar en dette så burde du ihvertfall la være å svare.

Svar på de innleggene du kan svare på, der du har erfaring.

Denne mannen har faktisk et problem, og han søkte råd ikke usakligheter.

Mitt råd til deg gjest er snakk med konen din, hun har nok tenk minst like mye på dette som deg.

Lykke til.

Gjest Anonymous
Skrevet

Så går vi tilbake til denne mannen som vurderer å være utro.

Jeg skriver under på Suzy's første innlegg- og dere- vi klager på hvordan gjester oppfører seg :roll:

Kutt ut personangrepene- det går begge veier og gå tilbake til det oppringlige temaet

Gjest rabrabara
Skrevet

Jeg ville trådt veldig forsiktig her hvis jeg var deg, hovedinnlegger. Dersom du bestemmer deg for å ta det opp med henne synes jeg du skal tenke veldig grundig igjennom ting. Dersom du selv hadde, si, problemer med potensen, kanskje som et resultat av testikkel-kreft, og din kone da, frustrert på grunn av mangelen på samleie, tok opp med deg muligheten for at hun kunne skaffe seg en elsker, en annen mann som skulle ha samleie med henne, kjærtegne henne, komme i henne, hvordan ville du følt deg? Utilstrekkelig, truet, liten? Eller hadde du taklet det ok? Det er, som du sikker vet, utrolig tøffe greier å gå gjennom sykdom, man mister en del av seg selv. Men dersom du inngår et forholdd til en annen kvinne vil det jo alltid være en risiko for at du vil utvikle dypere følelser for denne kvinnen, som kanskje virker problemfri og seksuell, sammenlignet med din kone. Da kan det jo skje at hun mister deg og, og du mister henne.

Det kan tenkes at du har tenkt gjennom alt dette, og det er jo bare dere to som kan vite hva som er den beste løsningen, men for din kones skyld, hva du enn gjør, gjør det skånsomt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...