AnonymBruker Skrevet 11. januar 2014 #1 Skrevet 11. januar 2014 Argh, så ble jeg nødt til å skrive dette innlegget for å ikke gå i fella igjen. Jeg har endelig kommet igang med trening og sunn spising igjen. Har tenkt på det lenge, men vet ikke hvorfor det har tatt meg så lang tid. Uansett. Har hatt ca. 3 slike "seriøse" forsøk på å gå ned i vekt. Og har da feilet alle gangene (men hver gang føler jeg at jeg har lært noe nytt) og fallgruven er hver gang motivasjonen, eller mangel på resultater. Jeg har ikke holdt på så lenge hver gang, vil alltid gjerne se resultater med en gang. Og nå etter 1 uke begynner jeg igjen å kikke meg i speilet, veie meg osv. jeg vet jo at jeg ikke kan forvente noen store resultater enda, og at dette går over tid. Men jeg vil så gjerne ha det sparket i rumpa som viser at jeg gjør det riktig. For det er nok her mye av "frykten" ligger gjør jeg dette riktig? Kan fortelle litt om utgangspunktet mitt: Jeg veier 77 kg nå, 176. Har alltid vært til den "lubne" side. Har alltid vært fornøyd med kroppsfasongen min, men da jeg allerede har hofter og rumpe (det vil jeg nok alltid ha, og er glad for det) så synes jeg det er ca. 10 kg for mye. Jeg vil si at jeg har veldig lik kropp som Khloe Kardashian, forholdsvis slank på overkroppen, med midje men tung nedentil med mye lår (mine lår er større enn hennes) mage, og rumpe Jeg føler på en måte at kroppsbygningen min ikke tillater meg å gå ned så mye. vet at dette sikkert bare er tull, men rumpe lår og mage er forholdsvis stramt og kompakt, jeg er bare "stor". Dette er tanker som dukker opp på mine "mørke" dager. Det jeg gjør nå er: Har en kaloriteller og skal ligge på ca. 1200 - 1500 kalorier dagen (det blir litt mer når jeg har trent mye). I tillegg er det stopp med junk food, sukker generelt, potetgull etc. Jeg prøver å spise rent, mat laget fra bunnen og enkel mat (fisk, kylling, supper laget fra bunn) ting jeg vet hva inneholder. I tillegg skal jeg trene 3-4 ganger i uken. Slik ser treningsopplegget ut nå: 5 min oppvarming på tredemølle, 15 løp på tredemølle i tempo som får pulsen ordentlig opp, 5 min roe ned. 35 -40 min elipsemaskin med intervaller (7 i motstand, 10 i motstand, 7 i motstand, 10 i motstand, 9 i motstand, 15 i motstand) osv. I tillegg til styrketrening med håndvekter, squats, planke, situps, utfall osv, dette varer ca. 15-20 min. i tillegg tar jeg trapper, prøver å gå turer i helgene, ikke noe alkohol i en periode fremover. Spørsmålet er. Vil jeg gå ned med dette? Er det noe jeg kan gjøre annerledes? Poenget er at dette skal bli en livsstil fremover etter at jeg begynner å bli fornøyd med vekten, bare at jeg kan tillatte meg å spise litt mer og være litt mer liberal med treningen. Anonymous poster hash: d4030...6ab
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2014 #2 Skrevet 11. januar 2014 Glemte: drikker masse masse vann, og grønn te til morgen og kvelds. + grønne juicer når jeg har tid. - ts Anonymous poster hash: d4030...6ab
Nannetine Skrevet 12. januar 2014 #3 Skrevet 12. januar 2014 For meg ser dette veldig bra ut Bra du tenker langsiktig og fokuserer på å endre livsstil, og ikke bare prøver deg på en kjapp ekstremdiett! Lykke til!
Inwe Skrevet 13. januar 2014 #4 Skrevet 13. januar 2014 Jeg ville hatt hovedfokuset på styrketrening da muskler brenner fett og heller løpt intervaller etter styrkeøkten. Når det kommer til mat ville jeg liggi på ca 1600 kcal om dagen, 1200 virker ikke som noe man klarer å opprettholde over lengre tid. Evt er det lettere å trappe ned, begynne på 2000, ligge der i 2 uker, gå ned til 1900 ligge der i 2 uker osv til du kommer til 1600 og så ikke gå ned mer. Hvor du begynner avhenger av hva du spiser nå selvsagt, og du trenger ikke spise alle kaloriene hver dag om du er mett
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå